Boeken over de D7000

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
Timotheus
Forumlid
Forumlid

Boeken over de D7000

Bericht door Timotheus » do okt 06 2011 8:21 pm

Thom Hogan's intimiderend dikke Complete Guide to the Nikon D7000 werd hier op dit forum al besproken.

Maar inmiddels zijn er, afgaande op bol.com, nog minstens negen (!) andere gidsen voor de D7000:

• Julie Adair King, Nikon D7000 for Dummies

• John Batdorff, Nikon D7000

• Lark Books, Nikon D7000 Multimedia Workshop

• David Busch’s Nikon D7000 Guide to Digital Sir Photography

• David Busch’s Compact Filed Guide Fr the Nikon D7000

• Jon Sparks, Nikon D7000

• Simon Stafford, Nikon D7000

• J. Dennis Thomas, Nikon D7000 Digital Field Guide

• Darell Young, Mastering the Nikon D7000

Heeft iemand ervaring met één of meer van deze andere gidsen?
D7000 • 17-55mm f/2.8 NIKKOR • 35mm f/1.8 NIKKOR • Lumix DMC-LX100

Giso
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Boeken over de D7000

Bericht door Giso » zo okt 09 2011 10:57 am

Ik ben niet bekend met een van de boeken uit de doorjou opgegeven lijst.
Zelf heb ik het boek van Dre de Man als aanvulling op de manual. Dit helpt zeker om enkele dingen te verduidelijken, en het is gewoon in het nederlands.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso

RonaldV

Re: Boeken over de D7000

Bericht door RonaldV » zo okt 09 2011 7:34 pm

Via Amz.... op internet heb ik er 3 gekocht in een bundel zodat ik een aardige korting kreeg.

Nikon D7000 Digital Digital Field Guide; van J. Dennis Thomas (Engels met kleurenkaart en uitleg kaart camera)
Dit boek vind ik het minste van de 3 wellicht omdat ik dit als laatste gelezen heb. Vind het minder overzichtelijk en leest moeilijker.
Ik bedoel iets minder maar zeker niet slecht. Dit boek zit tussen de onderstaande in met betrekkking tot uitleg en praktisch gebruik.

Nikon D7000 From Snapshots to Great Shots; van John Batdorff (Engels)
Goed boek, Vooral iets voor de beginnende Nikon gebruiker (zoals ik) wel iets weten van fotografie, maar weinig nog van Nikon. Heeft mij goed geholpen.
Dit boek geeft ook aan wat de beste instellingen zijn volgens de schrijver en waarom.

Nikon D7000 for Dummies; van Julie Adair King (Engels)
Zeer uitgebreid boek welke ook af en toe verwijst naar ViewNX2. Staat van alles in van gebruik van camera tot en met bijvoorbeeld een foto kleiner maken zidat hij makkelijke gemaild kan worden (met de camera). Dit boek is er vooral hoe alle functies werken.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”