Ik zit met de volgende vraag.
Ik ben benaderd door een communicatieadviseur die werkt in opdracht van de gemeente en een paar woningbouwcorporaties aan de gebiedspromotie van een woonwijk.
In het kader daarvan wordt een tentoonstelling georganiseerd in het ABC Architectuurcentrum gedurende twee maanden.
Daarvoor zou willen ze graag een of twee van mijn foto’s gebruiken, geprint op A3 formaat.
Ik hoef dus alleen de digitale bestanden aan te leveren.
Wat voor vergoeding mag ik als amateur hiervoor vragen?
Vergoeding foto's
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Vergoeding foto's
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Vergoeding foto's
Er is een tijd geleden een link gepost met een document (PDF) met standaard tarieven voor dit soort zaken. De meeste situaties en parameters (oplage, formaat, doel van gebruik etc.) werden daarin genoemd. Dit was meen ik van een stichting die over zaken als copyright etc. gaan. Ik kan de link alleen niet meer vinden... Misschien even gericht zoeken op dit forum (kan het nu zelf even niet, ben aan het werk).
Spul waarmee je foto's maakt...
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Vergoeding foto's
http://www.fotografenfederatie.nl/filea ... A-2011.pdf
Maar het is natuurlijk geen verplichting om geld te vragen, je kunt ook afspreken dat je de afdrukken na tijd krijgt ofzo.
Maar het is natuurlijk geen verplichting om geld te vragen, je kunt ook afspreken dat je de afdrukken na tijd krijgt ofzo.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.