actiefoto's canovaren

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Loeky

actiefoto's canovaren

Bericht door Loeky » di okt 11 2011 6:38 am

1.

Afbeelding

2.

Afbeelding

3.

Afbeelding

4.

Afbeelding

5.

Afbeelding

6.

Afbeelding

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: actiefoto's canovaren

Bericht door jac49 » di okt 11 2011 5:27 pm

Heel mooi gedaan.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Loeky

Bericht door Loeky » di okt 11 2011 7:39 pm

:oohh: Echt waar Jac49 ? Ik dacht het al op te geven. :? In ieder geval bedankt.

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » wo okt 12 2011 9:32 am

Waarom opgeven Loeky?
Ik zelf ben ook geen meester in de fotografie ,maar belangrijker is het dat je plezier in het fotograferen hebt.
Ik zelf leer heel veel door andere fotografen te vragen ,en ook door veel te lezen .
Dus lekker doorgaan met fotograferen zou ik zo zeggen . :)
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Loeky

Bericht door Loeky » wo okt 12 2011 11:18 pm

Nou Jac49 opgeven, want volgens de statiestieken zou ik moeten, 1/293 die mijn werk een keuring kan geven. Bij mijn vorige is het zelfs nog erger. Is dat niet om van te huilen ?
Ondanks je goedkeuring. Ben ik gebuisd over heel de lijn en bovendien kan ik zelfs niet uitmaken wat fout ging.
Ik weet wel dat niet iedereen een keuring kan geven, dat verwacht ik ook niet maar 1/293 ?
En jij bent altijd de goede engel geweest. Bedankt in ieder geval.

Jasper
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jasper » wo okt 12 2011 11:34 pm

Goed je best gedaan Loeky!

2/301 :D :D
Groeten, Jasper.
Flickr

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » wo okt 12 2011 11:35 pm

He Loeky, als je echt een 'keuring' wil, is het handiger om je serie bij beoordelingen te zetten en er wat meer info bij te zetten of een specifieke vraag te stellen. Als je hier geen reacties krijgt, kan dat betekenen dat kijkers je foto's bijvoorbeeld niet slecht vinden maar ook niet heel goed. Ik had in eerste instantie ook geen aandrang om te reageren ('t is dat je er zelf over begint :wink: ). De serie is een registratie die voor jou wat betekent (je kent de mensen, hebt het samen meegemaakt) maar voor mij niet spannend / speciaal / speterend o.i.d. is.

Loeky

Bericht door Loeky » do okt 13 2011 8:44 am

:) Bedankt voor jullie reacties. Frankie, ... ik ken die mensen niet. Ze waren gewoon daar tijdens mijn wandeling en dacht, joh... een kans om eens actiefoto's te maken en hierin te oefenen. Ze pendelden op de Dyle, heel diep is het er niet maar vroeger was dat verboden, wegens de gevaarlijk draaikolken die er plaatselijk zijn (althans dat hadden ze me verteld), maar nu is dat wel weer toegelaten.
Ik probeerde ook vooral hun gezichten te trekken om aan te tonen dat ze toch wat kracht erbij moesten zetten om door dat water te pendelen en alzo wat spanning in de foto te plaatsen, want inderdaad de Dyle is geen wild spannend water, waarop je gevaarlijke toeren op kunt maken, dat zou inderdaad beter geweest zijn.

een beetje uitleg : Ik weet dat mijn fotos niet opperbest zijn, nog steeds beschouw ik ze als oefeningen die verbeterd kunnen worden.
Foto's waarvan ik denk dat is nu een betere, maar nog steeds om verbetering vragen, plaats ik af en toe in de beoordeling.
En ik heb zelfs al met de wedstrijd meegedaan, omwille van het thema, na een zelfbeoordeling werd er de beste foto geplaatst (dat stapeltje is echt niet hoog), maar ook dat wordt en is echt niets.
Dus oefen ik er maar op los.
Bij kritiek bv. compositie, te scherp of kleurwaas enz... probeer ik dan aan de hand van fotoshop de foto toch nog te redden of enigszins te verbetern, weer eens een goede oefening. Zo leer je het programma onder de knie te krijgen. Dat lukt momenteel het best, omdat je toch nog veel moet corrigeren, maar dat vind ik niet erg.

Boos ben ik niet hoor, alleen vond ik als je het zo bekijkt, een beangstigende statistieke gegeven dat me slechts die éne richting aanwees. Dacht hou op en trek in je neus in je leerboeken.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”