Bedankt voor jullie reacties. Frankie, ... ik ken die mensen niet. Ze waren gewoon daar tijdens mijn wandeling en dacht, joh... een kans om eens actiefoto's te maken en hierin te oefenen. Ze pendelden op de Dyle, heel diep is het er niet maar vroeger was dat verboden, wegens de gevaarlijk draaikolken die er plaatselijk zijn (althans dat hadden ze me verteld), maar nu is dat wel weer toegelaten.
Ik probeerde ook vooral hun gezichten te trekken om aan te tonen dat ze toch wat kracht erbij moesten zetten om door dat water te pendelen en alzo wat spanning in de foto te plaatsen, want inderdaad de Dyle is geen wild spannend water, waarop je gevaarlijke toeren op kunt maken, dat zou inderdaad beter geweest zijn.
een beetje uitleg : Ik weet dat mijn fotos niet opperbest zijn, nog steeds beschouw ik ze als oefeningen die verbeterd kunnen worden.
Foto's waarvan ik denk dat is nu een betere, maar nog steeds om verbetering vragen, plaats ik af en toe in de beoordeling.
En ik heb zelfs al met de wedstrijd meegedaan, omwille van het thema, na een zelfbeoordeling werd er de beste foto geplaatst (dat stapeltje is echt niet hoog), maar ook dat wordt en is echt niets.
Dus oefen ik er maar op los.
Bij kritiek bv. compositie, te scherp of kleurwaas enz... probeer ik dan aan de hand van fotoshop de foto toch nog te redden of enigszins te verbetern, weer eens een goede oefening. Zo leer je het programma onder de knie te krijgen. Dat lukt momenteel het best, omdat je toch nog veel moet corrigeren, maar dat vind ik niet erg.
Boos ben ik niet hoor, alleen vond ik als je het zo bekijkt, een beangstigende statistieke gegeven dat me slechts die éne richting aanwees. Dacht hou op en trek in je neus in je leerboeken.