Ben van plan een Macro lens aan te schaffen, maar past deze lens ook op een dx camera body ?????

In mijn geval de D5000

Laat het even weten A.U.B
dankjewel alvast,,,
Gr Chris
Jan,jan schreef:Chris,
AF-S past zonder problemen op je D5000.
Er is een scherpstelmotor in dit type lens aanwezig.
annoh,annoh schreef:De 40 mm is een macro en kan heel dichtbij ingesteld worden. De minimale instelafstand van de 50 mm is 45 cm.
Je moet je overigens ernstig afvragen of de 40 mm wel de ideale brandpuntsafstand voor een macro lens is!
Lijken me eerlijk gezegd allemaal zaken die ik je van tevoren ook had kunnen vertellen... en ik heb het objectief niet eens!annoh schreef:Inmiddels heb ik een tijdje gewerkt met de nieuwe Nikkor 50 mm/1.8 G.
Hier mijn ervaringen:
De Nikon AF-S 50 mm/1.8 heeft nagenoeg dezelfde afmetingen, gewicht en adviesprijs als de standaard kitlens van Nikon. Deze 50 mm/1.8 presteert veel beter dan de kitlens op het vlak van vervorming, lichtafval en scherpte. Daarnaast kan je, door de grote lichtsterkte, spelen met de scherptediepte. De weergave van onscherpe gedeeltes is mooi. Toch is er niet alleen maar lofzang op dit tamelijk goedkope objectiefje. Een brandpuntsafstand van 50 mm is wat kort bij gebruik van een portretlens, 70 mm zou een veel betere brandpuntsafstand voor de portretfotograaf zijn. En als laatste minpunt noem ik de afwezigheid van beeldstabilisatie in de Nikon 50 mm/1.8.
http://www.camerastuffreview.com/nl/rev ... -18g-aps-c" onclick="window.open(this.href);return false;