Ik heb een probleem met het opstarten van ViewNX op mij Macbook met Lion. Bij het starten krijg ik verschillende dubbele velden te zien, met Chinese/Japanse tekst bovenin. Soms na twee of drie keer opnieuw opstarten werk het pas naar behoren. Ik heb ook al verschillende malen gehad dat de afbeeldingen in de bibliotheek andere zijn als de foto's die op die plaats behoren. Wanneer ik de foto open (op groter scherm) dan staat de originele foto daar wel. Heel vreemd. Wie heeft nog meer deze problemen en zo ja? Is er een oplossing voor?
ps ik heb View er al een keer afgehaald (uninstal) en de laatste versie (compleet) nieuw erop gezet. Zelfde resultaat. Capture NX2 werkt goed.
Bedankt
Starten ViewNX in Apple
- gvdnberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Starten ViewNX in Apple
Hallo Jan,
Ik heb hier eenzelfde soort probleem. Ook ik zag een aantal keren de Chinese overlay over de normale scherminterface. op mijn iPad heb ik ook afwijkende foto's bij de verschillende groepen, met daaronder de juiste foto's, die verschijnen bij aanklikken.
Maar ik heb ook een probleem bij het opstarten, soms duurt het 3 of 4 x opstarten voor alles werkt. Ik ga daarmee terug naar de Macbook Pro leverancier, want dat zou niet mogen is mij verteld. Dus op dit moment heb je een lotgenoot, maar ik heb nog geen oplossing. Ik moet eerst een vrije middag hebben of zo, voor ik hiermee verder kom.
groeten,
Gert van den Berg
Ik heb hier eenzelfde soort probleem. Ook ik zag een aantal keren de Chinese overlay over de normale scherminterface. op mijn iPad heb ik ook afwijkende foto's bij de verschillende groepen, met daaronder de juiste foto's, die verschijnen bij aanklikken.
Maar ik heb ook een probleem bij het opstarten, soms duurt het 3 of 4 x opstarten voor alles werkt. Ik ga daarmee terug naar de Macbook Pro leverancier, want dat zou niet mogen is mij verteld. Dus op dit moment heb je een lotgenoot, maar ik heb nog geen oplossing. Ik moet eerst een vrije middag hebben of zo, voor ik hiermee verder kom.
groeten,
Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Bedankt voor je snelle reactie. Kan dus mogelijk aan de Apple liggen. Ben benieuwd of er meer gebruikers last van hebben. mvg Jan
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Op mijn iMac + Lion heb ik soms hetzelfde euvel. Opnieuw ViewNX opstarten lost het dan weer op.
Jur
- Warner
- Forumlid
Ik heb een Macbookpro 13" met Lion en ik heb geen problemen met viewNX of andere Nikon software (NX2 en Conrol pro 2)
Mijn Macbook heb ik begin juli dit jaar gekocht met Snow en later voorzien van Lion.
Alles werkte na installatie in een keer prima en noch steeds.
Succes.
Mijn Macbook heb ik begin juli dit jaar gekocht met Snow en later voorzien van Lion.
Alles werkte na installatie in een keer prima en noch steeds.
Succes.
Groet, W@rner
NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.
NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.
Hoe bedoel je dit? De iPad kent geen ViewNX (helaas?), toch?gvdnberg schreef: op mijn iPad heb ik ook afwijkende foto's bij de verschillende groepen, met daaronder de juiste foto's, die verschijnen bij aanklikken.

- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
iPad kent inderdaad geen View NX, maar met de synchronisatie van de iPad heb ik rare dingen gemerkt, waaronder het verwisselen van de eerste foto op de "stapel" bij de Gebeurtenissen in de fotoweergave.
Ik heb het idee dat er wellicht iets minder goed is gecontroleerd voor de software is vrijgegeven. OF er is iets met mijn MBP aan de hand (softwarematig). En dat is de reden dat ik het hierbij vermeldde.
groeten,
Gert van den Berg
Ik heb het idee dat er wellicht iets minder goed is gecontroleerd voor de software is vrijgegeven. OF er is iets met mijn MBP aan de hand (softwarematig). En dat is de reden dat ik het hierbij vermeldde.
groeten,
Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Gert van den Berg,