Ik krijg m'n objectief niet naar 2.8

Alles dat niet in een van de overige secties over objectieven past, kan je hier kwijt
Plaats reactie
pascalelbers

Ik krijg m'n objectief niet naar 2.8

Bericht door pascalelbers » wo okt 19 2011 5:38 pm

Ik heb vandaag de overstap van de D50 gemaakt naar de D7000 en ben erg tevreden.

Alleen krijg ik mijn diafragma niet naar de 2.8, hij blijft steken op 3.8. Iemand een idee hoe ik hem wel naar 2.8 krijg?

Alvast bedankt

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: ongemak met d7000.

Bericht door Marten » wo okt 19 2011 5:50 pm

Dat is wat je noemt met de deur in huis.
Misschien even vermelden met welk objectief?
Laat me raden. De 105 mm Micro?

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: ongemak met d7000.

Bericht door Patrick » wo okt 19 2011 6:08 pm

pascalelbers schreef:Alleen krijg ik mijn diafragma niet naar de 2.8, hij blijft steken op 3.8. Iemand een idee hoe ik hem wel naar 2.8 krijg?
Dat is een objectief-eigenschap. De waarde is bij veel zoom-objectieven afhankelijk van de zoomstand. Bij macro-objectieven heeft de scherpstelafstand er ook invloed op.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Ik krijg m'n objectief niet naar 2.8

Bericht door Patrick » wo okt 19 2011 6:11 pm

Ik heb je opmerking/vraag even in en apart draadje gezet. Het is niet iets dat specifiek voor de D7000 is, dus stond het daar fout. Het was sowieso handiger geweest de vraag niet in een ander draadje te zetten, maar gewoon een eigen draadje te beginnen...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Overig objectieven”