Nikkor 28 2.0 ais

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)
yoyo

Bericht door yoyo » ma jul 09 2007 10:33 pm

a90 schreef:Jongens wat ver weg zoeken jullie toch allemaal. Kijk hier eens. Ligt gewoon op de plank te wachten op een nieuwe eigenaar.

overzicht

Ietsje naar beneden scrollen en je hebt objectieven te kust en te keur. Kun je naar toe, beethouden, bekijken, testen etc. :)
Hij heeft de 85/1.4...!
:D

rik6230

Bericht door rik6230 » ma jul 09 2007 10:47 pm

yoyo schreef:
a90 schreef:Jongens wat ver weg zoeken jullie toch allemaal. Kijk hier eens. Ligt gewoon op de plank te wachten op een nieuwe eigenaar.

overzicht

Ietsje naar beneden scrollen en je hebt objectieven te kust en te keur. Kun je naar toe, beethouden, bekijken, testen etc. :)
Hij heeft de 85/1.4...!
:D
A90 heeft de 85 1.4 ja en ik weet dat Skippy 'm ook heel graag wil hebben. (Ik ook 8) ). A 90 laat een interessante link achter echter de 24 f2 staat daar niet op en de 28 f2 is tweemaal zo duur als op ebay. Dat is wat ik bedoel. Je moet en risico durven nemen maar wereldwijd heb je nu eenmaal meer aanbod en dat drukt de prijs. De 28. f 2 voor minder dan 100 euro maak je toch niet vaak mee ?

groet,
Rik

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » ma jul 09 2007 10:54 pm

Hoe weet je nou dat ik de 85 1.4 heb :) (is wel zo trouwens maar dan de AF-D variant). Ik dacht dat Yoyo bedoelde dat ze in die winkel dat objectief hadden.

Je kunt natuurlijk ook gewoon eens in die winkel kijken of het wel wat voor je is. Kopen hoeft toch niet gelijk ? Skippy is nog op zoek en staat open voor suggesties. Misschien zijn er wel een aantal objectieven bij die zijn interesse hebben en kan ze dan gelijk even proberen.

Om dan natuurlijk het objectief dat ie wil hebben via eBay te kopen natuurlijk :mrgreen:
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

rik6230

Bericht door rik6230 » ma jul 09 2007 11:19 pm

a90 schreef:Hoe weet je nou dat ik de 85 1.4 heb :) (is wel zo trouwens maar dan de AF-D variant). :mrgreen:
A90 jij bent kort van memory maar dat betekent dat je een groot hart hebt. Onlangs was er een draadje waarin o.m jij mij de oren hebt gewassen m.b.t de kwaliteit van de 85 1.4. :oops: Jij hebt zelfs een foto geplaatst.
On topic
Door internet ( ook ebay) wordt de wereld toch wat toegankelijker, groter en goedkoper. De 28 f2 AI S kun je voor ongeveer 100 euro thuis hebben. Dat is wat ik wil zeggen.

groet,
Rik

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » ma jul 09 2007 11:25 pm

Ach, nu je het zegt. Al die objectieven ook, je raakt er van in de war soms :oops:
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » di jul 10 2007 6:38 am

@a90

:) die had ik al gespot. Dat is die 28 2.8 AI-s voor minder dan € 200 waar ik aan refereerde ...

Maar bedankt hoor!

Groet

Skippy

Plaats reactie

Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”