Na 4 jaar is mijn oude compact camera aan vervanging toe, aangezien hij steeds uitvalt zodra ik een foto wil maken, en het heel lang duurt voordat de camera een keer aanstaat. Ik wil graag overstappen van Olympus naar Nikon, Alleen zou ik niet zo goed weten wat nou een goede is om aan te schaffen. Filmen in HD kunnen ze tegenwoordig allemaal, dus dat is dan ook niet iets waar ik echt naar hoef te kijken. En de nieuwe modellen hebben op internet nog te weinig recensies om een goed beeld te krijgen. Hebben jullie een idee?
Suus
Welke Coolpix
Re: Welke Coolpix
Hoi Suzie,
Heb je al een camera gekocht, en wat is het dan geworden en hoe bevalt ie.
Ik twijfel tussen de P300 en P7000 (of 7100) als tweede camera
Heb je al een camera gekocht, en wat is het dan geworden en hoe bevalt ie.
Ik twijfel tussen de P300 en P7000 (of 7100) als tweede camera
D90 met 35 / 16-85 / 70-300 mm P7100en en CP5400 op Flickr
Wat voor een eisen stel je eraan, en wat is je budget? En waarom Nikon? Een compact is geen systeem camera waar je met van alles en nog wat voor veel geld een levenswerk mee opbouwt....
Zelf ben ik behoorlijk nikonfiel, maar overweeg serieus eind volgende maand een Canon S100 aan te schaffen. (nikon is m.i. op dit moment het beste merk op het gebied van spiegel reflex camera's, maar hobbelt slechts een beetje mee in de compact wereld.)
Zelf ben ik behoorlijk nikonfiel, maar overweeg serieus eind volgende maand een Canon S100 aan te schaffen. (nikon is m.i. op dit moment het beste merk op het gebied van spiegel reflex camera's, maar hobbelt slechts een beetje mee in de compact wereld.)
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Duuuv schreef:Wat voor een eisen stel je eraan, en wat is je budget? En waarom Nikon? Een compact is geen systeem camera waar je met van alles en nog wat voor veel geld een levenswerk mee opbouwt....

2
Hier staat binnenkort als bij-toestel een Canon G12 te blozen van plezier tussen een hoop Nikon geweld.
Ah, ik zie dat Suzie niet meer gereageerd heeft maar wel anderen.
Ik wil mijn dik zeven jaar oude CP5400 vervangen. Niet omdat deze het niet goed doet, hij maakt nog steeds prima foto's. Maar omdat nieuwere camera's toch wel sneller werken (als ik RAW schiet met de CP5400 moet ik echt tien seconden of meer wachten voordat deze opgeslagen is) compacter zijn, betere battery life hebben, en betere ruis prestaties hebben wil ik deze toch graag vervangen. Mijn huidige workflow gaat volledig via Capture en View NX en hier ben ik wel tevreden mee, net als met mijn Nikon camera's.
Ik heb vandaag weer eens de P7000/7100 vast gehad en het lijkt me toch wel een aardige camera waarbij ik bijna alle instelmogelijkheden heb als met mijn D90. Ik heb ook de P300 voor het eerst vast gehad maar dit is toch echt wel een stap lager, bovendien kan deze geen RAW. Hij past wel makkelijk in je broekzak.
Enige twijfelpunt is nog dat de camera eigenlijk meer voor de vrouw bedoeld is maar ik vind het ook prettig om er zelf mee te kunnen werken. Ik vind het vooral leuk om ook macro te kunnen schieten. Daarvoor is het klapbaarscherm van de P7100 weer handig. Dit is dan wel weer de duurste optie. vierhonderddertig euro voor een compactcamera is tegenwoordig veel geld. Hoewel ik mijn CP5400 toen ter tijd voor €600,- heb gekocht
Als iemand zijn cp7000/7100 kwijt wil voor een goede prijs ben ik mogelijk wel geinteresseerd.....
P300 € 208,-
P7000 € 324,-
P7100 € 429,-
Ik wil mijn dik zeven jaar oude CP5400 vervangen. Niet omdat deze het niet goed doet, hij maakt nog steeds prima foto's. Maar omdat nieuwere camera's toch wel sneller werken (als ik RAW schiet met de CP5400 moet ik echt tien seconden of meer wachten voordat deze opgeslagen is) compacter zijn, betere battery life hebben, en betere ruis prestaties hebben wil ik deze toch graag vervangen. Mijn huidige workflow gaat volledig via Capture en View NX en hier ben ik wel tevreden mee, net als met mijn Nikon camera's.
Ik heb vandaag weer eens de P7000/7100 vast gehad en het lijkt me toch wel een aardige camera waarbij ik bijna alle instelmogelijkheden heb als met mijn D90. Ik heb ook de P300 voor het eerst vast gehad maar dit is toch echt wel een stap lager, bovendien kan deze geen RAW. Hij past wel makkelijk in je broekzak.
Enige twijfelpunt is nog dat de camera eigenlijk meer voor de vrouw bedoeld is maar ik vind het ook prettig om er zelf mee te kunnen werken. Ik vind het vooral leuk om ook macro te kunnen schieten. Daarvoor is het klapbaarscherm van de P7100 weer handig. Dit is dan wel weer de duurste optie. vierhonderddertig euro voor een compactcamera is tegenwoordig veel geld. Hoewel ik mijn CP5400 toen ter tijd voor €600,- heb gekocht

Als iemand zijn cp7000/7100 kwijt wil voor een goede prijs ben ik mogelijk wel geinteresseerd.....

P300 € 208,-
P7000 € 324,-
P7100 € 429,-
D90 met 35 / 16-85 / 70-300 mm P7100en en CP5400 op Flickr