De D300s heeft de mogelijkheid om niet CPU objectieven in te voeren, dwz het brandpunt en het max diafragma in te voeren en toe te kennen aan een nummer. Wanneer het niet CPU objectief vervolgens wordt geplaatst en geselecteerd door het corresponderende nummer te kiezen weet de camera met wat voor soort hij objectief te doen heeft.
Nu kan ik 9 niet CPU objectieven invoeren en heb dat ook reeds gedaan.
Mijn vraag: Wat nu als ik weer een wel CPU ga gebruiken? Er blijft altijd een geselecteerd niet-CPU objectief in de camera staan, er bestaat voor zover ik weet geen instelling waardoor je het niet-CPU gebeuren kunt uitschakelen. Of wordt dit automatisch door de camera gedaan wanneer er een wel CPU objectief wordt geplaats?
Ik wacht af!
groeten, Bram
Niet CPU objectieven invoeren in D300s
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Niet CPU objectieven invoeren in D300s
Beste Bram,
Als ik me goed herinner herkent de kamera dat.
Probeer het maar eens: bekijk de EXIF informatie van een foto die met een CPU lens is gemaakt, in oa View NX kan je de herkende lens nazien.
Groeten, Gijs
Als ik me goed herinner herkent de kamera dat.
Probeer het maar eens: bekijk de EXIF informatie van een foto die met een CPU lens is gemaakt, in oa View NX kan je de herkende lens nazien.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Niet CPU objectieven invoeren in D300s
Dat gaat inderdaad automatisch. Je moet dus handmatig wisselen bij niet CPU objectieven maar zodra er een CPU objectief aangesloten wordt dan herkend de d300s die zoals je zou verwachten. Ik heb hem in elk geval nooit terug moeten zetten.
Fin.
Re: Niet CPU objectieven invoeren in D300s
Ik dank jullie wel!
Inderdaad de exif geeft het e.e.a. weer juist aan als ik een cpu gebuik.
groet, Bram
Inderdaad de exif geeft het e.e.a. weer juist aan als ik een cpu gebuik.
groet, Bram