Gratis fotobewerkings programma
Wie heeft er tips en ervaring voor een goed en gratis Nederlandstalig fotobewerkingsprogramma?
Bedankt alvast.
Bedankt alvast.
Re: Gratis fotobewerkings programma
gimp
D40 + D90 + D5000
AF S nikkor 18-55mm 1:3-3.5-5.6I ED DX
AF S nikkor 18-55mm 1:3-3.5-5.6I ED DX VR
AF S nikor 18-105mm 1:3-3.5-5.6I ED DX VR
AF S TAMRON 70-300mm 1:4-5.6 tele-macro (1:2) a17
nikon SB 400
Meike 910
AF S nikkor 18-55mm 1:3-3.5-5.6I ED DX
AF S nikkor 18-55mm 1:3-3.5-5.6I ED DX VR
AF S nikor 18-105mm 1:3-3.5-5.6I ED DX VR
AF S TAMRON 70-300mm 1:4-5.6 tele-macro (1:2) a17
nikon SB 400
Meike 910
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Raw therapee
Nikon F801s,D800, Canon G1x , Lensen Tokina AT-X 16-28 F2.8 pro fx,Sigma 35 1.4 DG HSM, Sigma AF 105mm f/2.8 EX HSM DG OS macro, Nikkor 80-200 2.8, Nikkor 50 1.8, flitsers Nissin Di866MKII, Metz 45CT4
http://www.flickr.com/photos/piotrpj/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/piotrpj/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja,vhsdown schreef:gimp
Bedankt voor de antwoorden, ik heb er naar gekeken maar het ziet er allemaal zo rommelig uit die gratis programma's. Of ligt dit aan mij? Misschien toch maar gaan kijken naar een betaalde verwerkingsprogramma, want zo technis ben ik nou ook weer niet.
Mocht je toch voor een programma gaan waarvoor je moet betalen dan kijk eens naar onderstaande programma's.
Als je een mac gebruikt, is Aperture 3 een goed programma. Rond de 60 euro in de App Store.
Verder onder windows, Adobe Photoshop Elements of Paint Shop Pro Beide rond de 70 of 80 euro.
Succes met zoeken.
Als je een mac gebruikt, is Aperture 3 een goed programma. Rond de 60 euro in de App Store.
Verder onder windows, Adobe Photoshop Elements of Paint Shop Pro Beide rond de 70 of 80 euro.
Succes met zoeken.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Over het algemeen is de opbouw van de programma's ongeveer hetzelfde. Er zitten kleine verschillen in de layout, maar
het principe is redelijk overeenkomstig. Ik heb zelf de meeste ook wel bekeken en vond Capture NX en View NX het makkelijkst werken
in het begin. Momenteel ben ik net overgestapt naat LR3. Ik heb ook nog ACDSee pro, RAW therapee en PSE geprobeerd.
Het makkelijkst is om de trial versies van de programma's te downloaden en dan een maandje proberen wat jouw het best bevalt.
Ik zou wel aanraden om niet alle programma's te gelijk te proberen, want dan zie je door de bomen het bos niet meer.
Het kan ook een idee zijn om een mapje met RAW's te maken die je dan vervolgens in alle programma's probeer en dan achteraf
een vergelijking te maken.
Als je een programma hebt gevonden dat jou past kun je alsnog besluiten hierin te investeren.
Succes
het principe is redelijk overeenkomstig. Ik heb zelf de meeste ook wel bekeken en vond Capture NX en View NX het makkelijkst werken
in het begin. Momenteel ben ik net overgestapt naat LR3. Ik heb ook nog ACDSee pro, RAW therapee en PSE geprobeerd.
Het makkelijkst is om de trial versies van de programma's te downloaden en dan een maandje proberen wat jouw het best bevalt.
Ik zou wel aanraden om niet alle programma's te gelijk te proberen, want dan zie je door de bomen het bos niet meer.
Het kan ook een idee zijn om een mapje met RAW's te maken die je dan vervolgens in alle programma's probeer en dan achteraf
een vergelijking te maken.
Als je een programma hebt gevonden dat jou past kun je alsnog besluiten hierin te investeren.
Succes
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
Ik ga de trail versie voor 60 dagen van Capture NX2 downloaden, en kijken of dat bevalt. Ik lees er op dit forum veel positieve reacties over, misschien wel omdat het van Nikon is! Zelf heb ik de D90 en ga dus (hopelijk) merken dat alles goed aansluit. We zullen zien.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Die D90 sluit wel aan.Carlo1966 schreef:... Zelf heb ik de D90 en ga dus (hopelijk) merken dat alles goed aansluit. We zullen zien.
Maar of je computer snel genoeg is? CNX is prima, maar wel wat traag op een oudere compu. Op een snelle bak heb je geen problemen.
Oh! Ik heb windows 7 met een Intel Q8300 Core 2 Quad processor en 4GB DDR Memory, is dat genoeg!
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Zat! Ik draai het best soepel op een E8500. Dat is een dualcore op 3.16GHz.Carlo1966 schreef:Oh! Ik heb windows 7 met een Intel Q8300 Core 2 Quad processor en 4GB DDR Memory, is dat genoeg!
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Ik draai het net zo makkelijk op een laptoppie met T6600 processor 4GB ddr3
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
Toch nog maar een vraagje uit nieuwsgierigheid. Wat maakt het nikon capture nou zo bijzonder dan andere programma's? (misschien hoort deze vraag niet hierbij)