Ik heb geprobeerd de schoonheid van dit land vast te leggen en ik ben redelijk tevreden met het resultaat.
Er kunnen waarschijnlijk nog een flink aantal dingen beter en die zou ik graag van jullie horen.
1) De enige echte "snelweg" van het land loopt soms kilometers lang door door lavavelden die bedekt zijn met een dikke laag mos. Een onwerkelijk beeld waardoor het lijkt of je op een andere planeet bent.

2) En dan opeens is alles om je heen gitzwart, alles is bedekt met vulkanisch as. Waar na verloop van tijd toch weer wat planten doorheen prikken.

3) Ook ligt op IJsland het grootste ijsveld van Europa, Vatnajökull, het is ruim 4000km2 groot en tot wel 750m. dik. Op veel plaatsen komen vanaf dit ijsveld gletsjers naar beneden. Skaftafellsjökull is er een van.

4) Diezelfde gletsjer, Skaftafellsjökull, nu van een stuk dichterbij.

5) Oktober in IJsland betekend ook bijna de hele dag mooi zacht licht.

6) Het strand is er ook zwart, hier zie je ook een van de vele rivieren ,met voornamelijk smeltwater van de gletsjers, die in de Atlantische Oceaan uitmonden.

7) Soms is het wat meer dan smeltwater en zijn het mini-ijsbergen die de oceaan in drijven zoals hier bij het prachtige Jökulsarlón meer.

8 ) Je breekt er ook letterlijk je nek over de honderden watervallen, de grootste van allemaal is deze, Gullfoss

9) Omdat het tijdens ons verblijf nogal hard waaide en de temperatuur rond het vriespunt was zagen we in de buurt van hoge watervallen soms dit soort in ijs verpakte planten.

10) En dan natuurlijk de geysers, dit is Strokkur, een zeer regelmatig spuitende geyser. Elke 8-10 minuten spuit hij zijn kokende water tussen 25 en de 35 meter de lucht in. Op deze foto zie je de eerste aanzet van een eruptie

11) En hier dezelfde Strokkur op zijn hoogtepunt.
Ik ben nog steeds diep onder de indruk van alles wat ik daar in een korte tijd heb gezien en kan het dan ook aan iedereen aanraden om IJsland op het lijstje van te bezoeken landen te zetten.
Het is maar 3 uur vliegen en je kunt in korte tijd heel veel zien en natuurlijk fotograferen.