Allemaal HDR'tjes
1.

2.

3.

Schiet er maar op

Alleen bij die 1ste. Bij die andere twee ligt het er net iets te dik bovenop als je het mij vraagt.Nielson schreef:Ook mooi subtiel HDR gebruikt.

Vooral bij HDR zijn de meningen vaak sterk verdeeld. Persoonlijk ben ik ook geen fan van over the top HDR en de 2e en 3e kunnen mij dan ook nauwelijks bekoren. Maar dat is inderdaad iets heel persoonlijks. Het blijft lastig een foto te beoordelen als er een nabewekring is gebruikt die de beoordelaar niet bevaltPeterpan schreef: Ik ben er ondertussen wel achter gekomen dat fotografie een hele persoonlijke smaak is.
De ongeschreven regel die je vaak hoort is toch wel dat het of duidelijk recht moet zijn (dat het bewust is) of gewoon helemaal recht en symmetrisch. Daar is vast ook niet iedereen het mee eens maar als een foto gepresenteerd wordt in een manier als 2 en 3 dan wekt dat de indruk dat de fotograaf een symmetrsch beels wil presenteren en valt het dan ook sneller op (en is het vaak storend) als dat dan net niet helemaal het geval is.Peterpan schreef: Wat betreft het lijnenspel: Strikt genomen heb je gelijk, maar het scheelt wel maar millimeters. Dank voor je tip!