Helaas kan ik in photoshop geen RAWbestanden openen. Ik krijg dan een melding dat het bestandtype onbekend is.

Is er iemand die dit probleem kent of misshcien wel nog de oplossing weet? Bij Adobe zoeken ze ook nog steeds verder

Groetjes, Martha
Tja, wat moet je met zo'n advies....Martha schreef:Adobe heeft mij geadviseerd om alle NIKON software te verwijderen.
PS Elements is meestal heel goed aan te passen aan de nieuwste Nikons, zelfs beter dan Capture NX (GRR!). Dus als je de nieuwste Camera Raw hebt geïnstalleerd, zou het met de D7000 moeten werken.Martha schreef: Overigens realiseer ik mij nu dat het ook al niet lukte, toen ik nog met de D40 fotografeerde, maar toen hield ik het meestal toch nog bij JPEG, dus had ik er geen last van.
Waar doel je op? Nikon brengt voor zover ik weet altijd heel snel of direct bij het uitkomen van een nieuw model een nieuwe versie van Capture NX 2 en Nikon View NX uit...henkk schreef:PS Elements is meestal heel goed aan te passen aan de nieuwste Nikons, zelfs beter dan Capture NX (GRR!)
Ik doel er op dat ik CNX(1) niet (dan zonder aanmerkelijke kosten) kon updaten voor mijn D700 maar CNX2 moest kopen. Terwijl ik nog maar kort tevoren CNX(1)had aangeschaft voor mijn D50. Dat was een behoorlijke desinvestering en ik voel me daardoor nog steeds bedonderd door Nikon. Adobe had wel een gratis update zelfs voor mijn toenmalige PSE6!Patrick schreef:Waar doel je op? Nikon brengt voor zover ik weet altijd heel snel of direct bij het uitkomen van een nieuw model een nieuwe versie van Capture NX 2 en Nikon View NX uit...henkk schreef:PS Elements is meestal heel goed aan te passen aan de nieuwste Nikons, zelfs beter dan Capture NX (GRR!)
Beste Joost, ik begrijp niet wat je doet als je probleem ontstaat. Welk programma gebruik je en wat doe je als het mis gaat. Je vorige bericht snap ik ook niet:j.brinkgreve schreef:Ik heb elements 7 , CS5, vieuw nx en captureNX , maar krijg sinds ik de D7000 de mededeling kan bestand niet openen DCIM\102D7000\DSC3290. NEF
En kan nog steeds geen RAW foto' openen . aantal bits 12 of 14 maakt niet uit. tevens gooit de verkenner er mij steeds uit want die heeft steeds een probleem ermee daarom vermoed ik toch dat het bij windows zit.
Ik heb nog steeds geen oplossing ervoor.
Gr.Joost
Waarmee was je bezig in je C schijf?j.brinkgreve schreef:Ik Als ik dan bezig ben in mijn C schijf en ik wil ze ophalen uit een map in de E schijf wordt meteen de verkenner uitgeschakeld en kom ik niet meer verder.