Dat gesjouw een beetje beu

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Dat gesjouw een beetje beu

Bericht door ReneG » vr okt 28 2011 11:37 am

Kroontje schreef:
ReneG schreef:Ik heb vanochtend voor de grap mijn rugzak eens op de weegschaal gezet. +/- 20 kg. (incl. statief)... :shock:

Ik kan het aan maar misschien toch eens wat na gaan denken over het inperken van het gewicht... :?
Ik geloof dat graag. Ik waag me er niet aan :wink: Zal vreselijk schrikken denk ik :D
Het blijft keuzes maken met wat je mee gaat nemen.
Ik moet dat toch nu ook gaan doen, nu dat ik een zware 70-200 erbij heb.

Maar wat Remos schrijft is de Fuji x100 een goede keuze als lopen geen probleem is. Of een P700(1)
(er is ooit geschreven hier"zoomen is lopen" ) :mrgreen:

Groet Kroontje
Ik heb als walkaround (voor in de pretparken etc.) met de familie een eenvoudige (doch kwalitatief zeer verrassende) Panasonic TZ-8. Maakt echt prima foto's, heeft manuele instellingen etc. Zelfs met het grote zoombereik blijven de foto's acceptabel. Maar haalt het (in de handen van een kenner) niet bij een DSLR. Ironisch genoeg maakt het ding op de automaat wel bijna net zulke goede foto's als mijn D90 op de automaat. Wat toch weer aangeeft hoe belangrijk de keuzes van de fotograaf zijn...
Spul waarmee je foto's maakt...

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door D. Haaksma » za okt 29 2011 4:15 pm

ReneG schreef:Ik heb vanochtend voor de grap mijn rugzak eens op de weegschaal gezet. +/- 20 kg. (incl. statief)... :shock:

Ik kan het aan maar misschien toch eens wat na gaan denken over het inperken van het gewicht... :?
:lol: :lol:
Ben net terug uit het Schwartzwald. Rond de Feldberg aan het hobbyen geweest.
Ik reis toch wel wat lichter (totaal 17 kg incl. water en een boterhampakketje).
Toch maar even in de spaarpot gekeken bij thuiskomst.
Nee, nog geen G12 - P7100, Nikon 1 o.i.d in het zicht. :(
Dat zal toch wel volgend jaar worden.

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » za okt 29 2011 5:23 pm

ReneG schreef: Ik heb als walkaround (voor in de pretparken etc.) met de familie een eenvoudige (doch kwalitatief zeer verrassende) Panasonic TZ-8. Maakt echt prima foto's, heeft manuele instellingen etc. Zelfs met het grote zoombereik blijven de foto's acceptabel. Maar haalt het (in de handen van een kenner) niet bij een DSLR. Ironisch genoeg maakt het ding op de automaat wel bijna net zulke goede foto's als mijn D90 op de automaat. Wat toch weer aangeeft hoe belangrijk de keuzes van de fotograaf zijn...
OF aangeeft hoe goed de automaat is ...

Ik gebruik een Nikon P7100 voor datzelfde doel (en eigenlijk voor veel meer: het is een apparaatje dat ik ALTIJD bij me kan hebben itt m'n lompe DX3).

Ik heb zowel de DX3 als de P7100 standaard op auto staan, pas als ik een foto wil maken waarvoor dat nodig is verander ik die instelling.
Willem.

JerryBig
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door JerryBig » za okt 29 2011 5:54 pm

Van de week de V1 met de 10-30 in handen gehad en dat is ook niet verkeerd. Mijn pa heeft hem gekocht voor naast zijn D700. Compact, licht en prachtige foto's.
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk

Kroontje

Bericht door Kroontje » za okt 29 2011 6:51 pm

JerryBig schreef:Van de week de V1 met de 10-30 in handen gehad en dat is ook niet verkeerd. Mijn pa heeft hem gekocht voor naast zijn D700. Compact, licht en prachtige foto's.

Leuk en dan een verloop ertussen en een vette 300mm eraan hangen :mrgreen:
Ziet er zeker leuk uit dat nieuwe systeem :wink:

Kroontje

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » za okt 29 2011 7:09 pm

Daarom heb ik een tas met wieltjes :D
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Daniël

Bericht door Daniël » za okt 29 2011 7:25 pm

kies van te voren wat ik vast wil leggen. Zie ik iets wat met beter met een andere lens had kunnen schieten is het jammer dan.

De laatste tijd zit er eigenlijk de 35mm en de 105mm er het meeste op

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”