De off-camera SB900 stel ik in TTL mode want dit is een voorwaarde om de PW in TTL naar tevredenheid te benutten. Normaliter staat de EV van de flitser op 0 ingesteld, maar ik kan deze handmatig bijstellen om de pre-flash van de flitser te corrigeren afhankelijk van de situatie. De EV bijstelling op de SB900 zou alleen de pre-flash beinvloeden en niet de final flash van de uiteindelijk foto (althans, dit begrijp ik uit de engelse handleiding). Kan bijvoorbeeld een te zwakke of te sterke pre-flash een negatieve invloed hebben op het TTL metering en zo ja hoe herken ik dit dan? Ik kan mij voorstellen dat de afstand tussen onderwerp en flitser te groot is om een goede pre-flash te krijgen waardoor ik de EV op de SB900 die op 0 stond naar bijvoorbeeld +1 of +2 moet brengen. Wie heeft hier ervaringen mee? Stellen jullie wel eens de pre-flash op de speedlight bij bij het gebruik van PW?
Let wel, ik heb het hier niet over flitscompensatie op de camera, bovendien heeft de D3 dit niet eens in tegenstelling tot bv de D700