Nieuwe D200 testen!

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
jaapieo

Nieuwe D200 testen!

Bericht door jaapieo » do nov 03 2011 8:55 pm

Misschien was het jullie niet ontgaan, ik heb een nieuwe camera aangeschaft. Eindelijk kan ik dan digitaal aan de slag.
Het valt wel even vies tegen, al die knopjes en instellingen PHOE.
Goed, nog lang niet hoe het zou kunnen met dit geweldige toestel, maar ik wil toch mijn 1e plaatjes met jullie delen!
Ook vandaag een nieuw objectief aangeschaft (sigma 28-300)

Hier het toestel en de daarmee genomen foto's:

Afbeelding

Afbeelding
Meppel by JasperSteen, on Flickr
1

Afbeelding
Leeuwarden by JasperSteen, on Flickr
2

Afbeelding
Leeuwarden by JasperSteen, on Flickr
3

Afbeelding
"maarten" by JasperSteen, on Flickr
4

Ik hoor natuurlijk graag wat jullie ervan denken!

Groeten,
Jasper
Laatst gewijzigd door jaapieo op do nov 03 2011 10:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Nieuwe D200 testen!

Bericht door jac49 » do nov 03 2011 9:10 pm

Dat heb je waarachtig niet slecht gedaan ,veel plezier met je mooie camera en objektief .
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Marwo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Marwo » do nov 03 2011 9:13 pm

Gefeliciteerd met je mooie aankoop. Er zitten tegenwoordig inderdaad veel knopjes op, om over het menu maar niet te spreken.
Maar je hoeft niet meer in 't donker te ontwikkelen, dat mag nu lekker vanuit de luie stoel achter de pc.. :wink:

Succes en veel plezier, maar dat gaat zeker lukken! 8)
in mijn DoKa zie ik niets...

jaapieo

Bericht door jaapieo » do nov 03 2011 9:36 pm

Jac,

Toegegeven heb ik wel veel gebruik van de auto stand gemaakt, iets spelen met de iso en sluitersnelheid, daar hield het vandaag wel mee op..
Stukje bij beetje moet het vanzelf lukken om op de manuele stand te gaan schieten, het begin is er.
Want phoe, wat een apparaat zeg zo'n D200! met een dik objectief erop is het helemaal een imposant apparaat, jammer dat ik'm niet goed tot zijn recht kan laten komen met een fatsoenlijke foto, maar je kan natuurlijk niet alles hebben ;)

henkk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door henkk » do nov 03 2011 10:05 pm

Jaapie, dit ziet er al heel goed uit! Het punt is dat je er achter moet zien te komen welke van al die instellingen je echt wil gebruiken. en welke niet (dat is een persoonlijke voorkeur).

Begin met de standaard instellingen en ga dan per instelling variëren en kijken wat dat uitmaakt.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

jaapieo

Bericht door jaapieo » do nov 03 2011 10:24 pm

Dat ga ik zeker doen, het komt vanzelf.
De eerste foto's vind ik overigens zelf wel geslaagd, vooral de semi-wolkenkrabbert is fraai op de gevoelige plaat terecht gekomen naar mijn mening.
Geweldig wat een mogelijkheden je met de camera hebt, aanschaffen van de D200 was wel de beste zet in tijden!

oud0001

Bericht door oud0001 » vr nov 04 2011 5:42 pm

Hoi Japieo,

Gefeliciteerd met je aankoop. Daar ga je plezier aan beleven.
Prima gereedschap. Veel speelplezier.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr nov 04 2011 6:03 pm

jaapieo schreef:Toegegeven heb ik wel veel gebruik van de auto stand gemaakt, iets spelen met de iso en sluitersnelheid, daar hield het vandaag wel mee op.
Autostand. :? Die zit er toch helemaal niet op? Je hebt alleen de SPAM standen... Genoeg natuurlijk!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

oud0001

Bericht door oud0001 » vr nov 04 2011 6:16 pm

De P van program doet het toch automatisch.
Dat zou je de autostand op een D200 kunnen noemen, toch? :wink:

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr nov 04 2011 6:26 pm

Tuihanti schreef:De P van program doet het toch automatisch.
Dat zou je de autostand op een D200 kunnen noemen, toch? :wink:
Nee, dat is een semi-automaat. De flitser klapt bijvoorbeeld, gelukkig (!!), niet zomaar omhoog. En je kan met je wieltje een combinatie diafragma/sluitertijd kiezen. Kiezen is niet automatisch!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

oud0001

Bericht door oud0001 » vr nov 04 2011 6:44 pm

Je hoeft in stand P niets in te stellen. Dat doet je camera, zeker als je de ISO ook op auto hebt staan.
Je kunt ingrijpen maar, het hoeft niet. Dat is behoorlijk automatisch, lijkt me.

Je kunt dan A en S als semi bekijken omdat je 1 deel zelf instelt en M als handmatig omdat je alles instelt.

Er zijn enkel geen automatische thema instellingen zoals portret, landschap en ga zo maar door.
Dat maakt P niet minder automatisch, toch?

jaapieo

Bericht door jaapieo » vr nov 04 2011 10:49 pm

Dat is wat ik bedoelde, maar als ik niet zelf zou willen scherpstellen kocht ik wel een bridge camera oid. 't is toch de bedoeling het iets professioneler aan te pakken.

Vandaag wat foto's gemaakt in de Manuele stand, als ik het durf zal ik die vanavond in een ander draadje delen :wink2:

oud0001

Bericht door oud0001 » za nov 05 2011 12:51 am

Ik snap niet helemal wat scherpstellen er mee te maken heeft maar goed.

Ik zou me, als ik jou was, voor al verdiepen in stand A aperture of wel diafragma voorkeuze.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”