Merk ik weinig van, Externe schijf 2 Terrabyte, USB3 voor minder dan € 70,-hansvk schreef:Alleen, op dit moment zijn de prijzen van harde schijven expolsief gestegen,
Foto's bewaren voor de toekomst.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Foto's bewaren voor de toekomst.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Zie ook geen verschil. Kreeg dit berichtje http://tweakers.net/nieuws/77835/prijze ... -04&u=1500" onclick="window.open(this.href);return false;Léon Obers schreef:Merk ik weinig van, Externe schijf 2 Terrabyte, USB3 voor minder dan € 70,-hansvk schreef:Alleen, op dit moment zijn de prijzen van harde schijven expolsief gestegen,
Snel kopen.
George
Ik bewaar de nef bestanden op twee externe hdd's en twee pc's. Een nas met dubbele hd staat nog op het verlanglijstje.
Er bestaan ook zeer stevige usbsticks, schokbestendig etc. in het belgische blad shoot werd reclame gemaakt voor een nieuw opslagmedium waarop je data wel 100 jaar onaangetast op kan blijven staan....
http://www.sandisk.com/products/memory- ... mory-vault" onclick="window.open(this.href);return false;
groet,
Midge
Er bestaan ook zeer stevige usbsticks, schokbestendig etc. in het belgische blad shoot werd reclame gemaakt voor een nieuw opslagmedium waarop je data wel 100 jaar onaangetast op kan blijven staan....
http://www.sandisk.com/products/memory- ... mory-vault" onclick="window.open(this.href);return false;
groet,
Midge
- strangeartefact
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ook hier heb ik een back up van de nefjes (en tiffjes als ik ps gebruik). Dit doe ik op externe hard-disken.
Man gelukkig praten we al in TB want het gaat hard, zeker met tiff's als je bv silver efex gebruikt, 200mb de foto is niks.
Peter
Man gelukkig praten we al in TB want het gaat hard, zeker met tiff's als je bv silver efex gebruikt, 200mb de foto is niks.
Peter
Bijna leeg hier....
- jacobus
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Patrick nog even terug komend op de ruimte, dit zijn de kosten voor meer ruimte , het is echt een aanrader, echt hele snelle presentaties van je foto's
20 GB ($5.00USD per jaar)
80 GB ($20.00USD per jaar)
200 GB ($50.00USD per jaar)
400 GB ($100.00USD per jaar)
1 TB ($256.00 USD per jaar)
Jacobus
Jacobus
Sony RX100 Mark4
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Als je een harde schijf van 50 euro koop heb je na drie jaar hetzelfde bedrag uitgegeven als jij met je 80GB, en heb je wel 420 GB meer opslagruimtejacobus schreef:Patrick nog even terug komend op de ruimte, dit zijn de kosten voor meer ruimte , het is echt een aanrader, echt hele snelle presentaties van je foto's
Jacobus
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
- rjmulder
- Forumlid
- Contacteer:
Foto's bewaren voor de toekomst.
In de toekomst kijken is lastig lijkt mij maar de manier die ik op dit moment gebruik is.
Foto's (NEF) worden via LR op de NAS gezet die automatisch een backup maakt naar de Drobo. Alles staat bij elkaar dat is een min punt, van de Drobo draaien de schijven alleen als er een backup gemaakt wordt anders staan ze stil.
Er komt nog een NAS bij die 2 worden gekoppeld via internet om backup's te maken. 1 thuis en de andere op een andere plaats.
Foto's (NEF) worden via LR op de NAS gezet die automatisch een backup maakt naar de Drobo. Alles staat bij elkaar dat is een min punt, van de Drobo draaien de schijven alleen als er een backup gemaakt wordt anders staan ze stil.
Er komt nog een NAS bij die 2 worden gekoppeld via internet om backup's te maken. 1 thuis en de andere op een andere plaats.
Nikon camera's | Glas in kokers | Onweer in doosjes | Beetje Manfrotto spul | Tassen van LowePro
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Het wordt pas gunstiger per GB als je in de echt grote hoeveelheden terecht komt. Vreemd!jacobus schreef:Patrick nog even terug komend op de ruimte, dit zijn de kosten voor meer ruimte , het is echt een aanrader, echt hele snelle presentaties van je foto's
Jacobus
Op zich trouwens wel prima prijzen. Ik zal er eens naar kijken. Wellicht is een klein account geen gek idee. Ik heb alleen geen creditcard. Dat is vast weer erg lastig hier...

Nou, als ik op tweakers.net de pricewatch bekijk zie ik toch hele andere bedragen voor de gangbare extrene (en interne) hdd's. Misschien bij shops waar nog voorrraad is dat de prijs nog niet is aangepast.Léon Obers schreef:Merk ik weinig van, Externe schijf 2 Terrabyte, USB3 voor minder dan € 70,-hansvk schreef:Alleen, op dit moment zijn de prijzen van harde schijven explosief gestegen,
Kijk maar eens naar bijv deze populaire externe hdd http://tweakers.net/pricewatch/245308/w ... zwart.html" onclick="window.open(this.href);return false;george013 schreef:Zie ook geen verschil. Kreeg dit berichtje http://tweakers.net/nieuws/77835/prijze ... -04&u=1500" onclick="window.open(this.href);return false;Léon Obers schreef:Merk ik weinig van, Externe schijf 2 Terrabyte, USB3 voor minder dan € 70,-hansvk schreef:Alleen, op dit moment zijn de prijzen van harde schijven expolsief gestegen,
Snel kopen.
George
Shops waar de prijs nog laag staat, daar is ie niet leverbaar. Waar hij wel leverbaar is kost hij nu tegen de 100 Euro.
D90, Tamron 17-50 f/2.8, Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G, Nikon AF-D 80-200 f/2.8 ED, Nikon AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED, Nikon AF-S VR micro 105mm f/2.8G
(D40 + 18-55)
(D40 + 18-55)
- jacobus
- Forumlid
Ik heb de berichten nog eens doorgelezen en zie dat iedereen het bijna altijd heeft over USB schijven, externe schijven en NAS. Bij een goed ingerichte NAS heb ik wel vertrouwen maar in enkel een externe schijf zou ik niet zo gerust op zijn. Kijk maar naar bedrijven die hun backup ook op servers zetten.
Mijn schoonzoon had een crash met zijn externe schijf die hij elke maand naar zijn moeder bracht voor de veiligheid, gelukkig stonden de files ook nog op zijn Imac anders ben je wel alles kwijt. Daarom ben ik bij Google, er zijn nog genoeg andere bedrijven die je ruimte kunnen bieden en misschien ook beter zijn en goedkoper.
Jacobus
Mijn schoonzoon had een crash met zijn externe schijf die hij elke maand naar zijn moeder bracht voor de veiligheid, gelukkig stonden de files ook nog op zijn Imac anders ben je wel alles kwijt. Daarom ben ik bij Google, er zijn nog genoeg andere bedrijven die je ruimte kunnen bieden en misschien ook beter zijn en goedkoper.
Jacobus
Sony RX100 Mark4
-
- Forumlid
Ja, een exterme schijf kan natuurlijk ook sneuvelen.jacobus schreef:Ik heb de berichten nog eens doorgelezen en zie dat iedereen het bijna altijd heeft over USB schijven, externe schijven en NAS. Bij een goed ingerichte NAS heb ik wel vertrouwen maar in enkel een externe schijf zou ik niet zo gerust op zijn. Kijk maar naar bedrijven die hun backup ook op servers zetten.
Jacobus
Daarom, dit draadje diaogonaal doorgelezen te hebben, bewaren de meeste hun platen op de computer en op twee externe schijven- series waarvan een op hun werk, bij familie of elders. Ik heb eind vorig jaar eens geinformeerd naar opslag bij derden zoals b.v. Google. Als ik alles overblaas, dat ding van mijn is al niet al te snel, staat hij (de eerste keer) een paar maanden te uploaden. Dat is geen toffe oplossing, nog los van de kosten.
Ik koop er dan liever steeds een dikke ext. schijf bij.
Gelukkig houdt de ontwikkeling, (lees opslagcapaciteit) van de harde schijf ongeveer gelijke tred met het toenemen van mijn verzameling platen.
- Marwo
- Forumlid
- Contacteer:
Klopt ook mijn pc en externe schijven kunnen sneuvelen. Maar als alles tegelijk sneuvelt.. dan moet er toch iets als een WOIII met kernwapens of zwaar magnetisme langskomen.D. Haaksma schreef:Ja, een exterme schijf kan natuurlijk ook sneuvelen.jacobus schreef:Ik heb de berichten nog eens doorgelezen en zie dat iedereen het bijna altijd heeft over USB schijven, externe schijven en NAS. Bij een goed ingerichte NAS heb ik wel vertrouwen maar in enkel een externe schijf zou ik niet zo gerust op zijn. Kijk maar naar bedrijven die hun backup ook op servers zetten.
Jacobus
Daarom, dit draadje diaogonaal doorgelezen te hebben, bewaren de meeste hun platen op de computer en op twee externe schijven- series waarvan een op hun werk, bij familie of elders. Ik heb eind vorig jaar eens geinformeerd naar opslag bij derden zoals b.v. Google. Als ik alles overblaas, dat ding van mijn is al niet al te snel, staat hij (de eerste keer) een paar maanden te uploaden. Dat is geen toffe oplossing, nog los van de kosten.
Ik koop er dan liever steeds een dikke ext. schijf bij.
Gelukkig houdt de ontwikkeling, (lees opslagcapaciteit) van de harde schijf ongeveer gelijke tred met het toenemen van mijn verzameling platen.
in mijn DoKa zie ik niets...
-
- Clublid
Hier ook alles dubbel op een aantal externe schijven, nu in het totaal 2 x 3 TB. Als we dat bij Google moeten zetten wordt het wel erg prijzig.
Groet,
Jan (van Yuul
)
Groet,
Jan (van Yuul

Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
Als iemand zich wil verdiepen in backup strategie, lees dan het thematopic daarover op tweakers.net eens.
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1363351" onclick="window.open(this.href);return false;
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1363351" onclick="window.open(this.href);return false;
D90, Tamron 17-50 f/2.8, Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G, Nikon AF-D 80-200 f/2.8 ED, Nikon AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED, Nikon AF-S VR micro 105mm f/2.8G
(D40 + 18-55)
(D40 + 18-55)
- jacobus
- Forumlid
Ik heb jullie in ieder geval tot nadenken gebracht zodat je je foto's niet kwijt raakt, blijf wel bij de stelling dat extern op een server wel het veiligst is. Er zijn ook nadelen te noemen, het duurde twee weken voordat alle foto's op de server stonden. Het meeste gebeurde 's-nachts maar via Picasa kan je heel veel automatiseren zodat je er niet elke keer naar hoeft te kijken.
Jacobus
Jacobus
Sony RX100 Mark4