Nu ben ik binnenkort jarig en vind ik het eens tijd worden om meer uit mijn camera te halen door een nieuwe lens te vragen

Na lang zoeken, informatie vergaren en vergelijken ben ik uitgekomen op een Nikkor AF 50mm f/1.8 D.
Deze zal ik dus sowieso als eerste aanschaffen om zo mijn foto-mogelijkheden uit te breiden. (Momenteel heb ik alleen de kitlens AF-S Nikkor 18-55mm 3.5-5.6G en deze gebruik ik dus nu al 2 jaar)
Na lang zoeken, vergelijken, etc, ben ik ook terecht gekomen bij een Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8G en een Nikkor AF 85mm f/1.8 D.
Nu heb ik begrepen dat deze 2 ook erg geschikt zijn voor portretfotografie maar beide hebben hun eigen "doel".
Zo zou de 35mm vooral geschikt zijn om mensen van top tot teen te fotograferen en de 85mm erg geschikt om close ups van het gezicht te maken?
Verder ben ik ook terecht gekomen bij een Nikkor AF-S DX 18-200mm f/3.5-5.6G VR IF ED Type II als zeer geschikte reportagelens..?
Mijn budget is momenteel vrij krap, dus alles aanschaffen is te veel van het goede. Plus dat ik sowieso niet alles tegelijk wil, want ik wil natuurlijk gewoon eerst lekker kunnen oefenen met een lens en de lens goed leren kennen!
En om dan nu bij mijn vragen te komen:
Welke lens/lenzen zouden jullie mij aanraden om mee te beginnen als zijnde portretlens en/of reportagelens?
Zou het het beste zijn om te beginnen met 1 of 2 Primes? (35mm en 50mm?) Of zou het juist beter zijn om te beginnen met een zoomlens zodat ik studiofotografie en reportagefotografie kan combineren met een en dezelfde lens?
Of juist een combinatie van 1 Prime en 1 Zoom?
Of misschien hebben jullie wel hele andere adviezen?

En wat ik mij ook nog afvroeg; als de keuze voornamelijk op diverse primes zal vallen, hoe gaat dit in de praktijk in zijn werk? Moet je dan maar steeds continu gaan wisselen van lens tijdens een studiosessie en pas je dus de lens aan aan het soort foto wat je wilt maken? (Ik neem aan van wel natuurlijk)
En hoe doe je dit dan bijvoorbeeld tijdens reportages (zoals bijv. bruidsfotografie)? Ik heb zelf het vermoeden dat je dan bijv. tijdens de fotosessie van het bruidspaar wisselt met primes aan de hand van welke soort foto je wilt maken en tijdens bijv. de plechtigheid en de feestavond kiest voor een zoomlens zodat je op elk onverwacht moment een foto kunt nemen zonder dat je mensen of jezelf in een bepaalde positie moet zetten (en zo je fotomoment al eigenlijk voor bij is)?
Kortom, zoals jullie begrijpen heb ik wat lenzen betreft nog niet veel kaas gegeten en alle hulp is welkom bij het maken van de goede keuze op dit moment waar ik op de lange termijn ook nog veel aan zal hebben!