Fuji x10
Fuji x10
Ik wil binnenkort een nieuwe compact kamera toevoegen aan mijn collectie. De D300 vind ik toch een beetje te groot en te zwaar voor op vakantie.
Na een paar kleine Nikons in mijn handen te hebben gehad was ik toch niet helemaal overtuigd en kon mijn 'nas' redelijk makkelijk onderdrukken!
En nu is de nieuwe Fuji er! Wat een prachtig toestel! Heeft iemand dit toestel al in zijn handen gehad?
Ben ook benieuwd naar de prijs, 600 euro?
Groet, Thom
Na een paar kleine Nikons in mijn handen te hebben gehad was ik toch niet helemaal overtuigd en kon mijn 'nas' redelijk makkelijk onderdrukken!
En nu is de nieuwe Fuji er! Wat een prachtig toestel! Heeft iemand dit toestel al in zijn handen gehad?
Ben ook benieuwd naar de prijs, 600 euro?
Groet, Thom
Re: Fuji x10
De prijs zal inderdaad op 600 euro liggen. Hij zal na de introductie nog wel dalen. Ik heb zelf de Fujifilm X100 en dat vind ik een hele fijne camera! Ik ga er vanuit dat de X10 ook een goede camera zal zijn.
- JerryBig
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik zou serieus eens naar de V1 of de J1 gaan kijken. Dat is absoluut niet verkeerd. Ik meen dat er in de nieuwe Focus een test van de J1 staat en daar zijn ze er eveneens enthousiast over. Zelf met de V1 van mij pa zitten spelen en dat is echt prachtig spul, degelijk en Nikon. Dus als je last van NAS hebt, moet je echt eens gaan kijken.
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
- Gobert
- Clublid
Heb zowel de V1/J1 in handen gehad als de X10.
De X10 heeft iets wat geen enkele concurrent in dit formaat heeft: een echte optische zoeker ipv een kijkglaasje.
De zoeker zoomt nog mee ook. Helemaal top. Verder voelt de X10 goed en smoelt goed. Heeft ook nog traditionele knoppen op de juiste plekken.
De enige overweging wat tegen de X10 pleit is nat de X10 geen NEF-bestanden heeft en ik werken met Capture NX2 gewend ben.
Ik overweeg zeer om een X10 aan te schaffen ipv de voorgenomen V1.
De X10 heeft iets wat geen enkele concurrent in dit formaat heeft: een echte optische zoeker ipv een kijkglaasje.
De zoeker zoomt nog mee ook. Helemaal top. Verder voelt de X10 goed en smoelt goed. Heeft ook nog traditionele knoppen op de juiste plekken.
De enige overweging wat tegen de X10 pleit is nat de X10 geen NEF-bestanden heeft en ik werken met Capture NX2 gewend ben.
Ik overweeg zeer om een X10 aan te schaffen ipv de voorgenomen V1.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Laatst een stukje over die X10 gelezen. Ziet er goed uit. En lijkt me ook handiger dan de X100. Hoewel die laatste op zich fantastisch is, zou ik me met een brandpuntsafstand ter beschikking teveel beperkt voelen.
De Nikon 1 serie is ook trouwens echt mooi spul. Maar wel heel anders dan deze serie.
De Nikon 1 serie is ook trouwens echt mooi spul. Maar wel heel anders dan deze serie.
- Arthur Mol
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
De Olympus XZ1 ook al bekeken? Mooi met een F van 1,8.
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.
- Gobert
- Clublid
Arthur Mol schreef:De Olympus XZ1 ook al bekeken? Mooi met een F van 1,8.
Geen optische zoeker
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- Arthur Mol
- Forumlid
- Contacteer:
Toch wel, de electronische zoeker VF-2 of VF-3 zijn verkrijgbare accessoires voor de XZ-1.
- Gobert
- Clublid
Maar dat blijven electronische hulpmiddelen. Fuji heeft het beter begrepen door een mooie optische zoeker in het ontwerp op te nemen,
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- Arthur Mol
- Forumlid
- Contacteer:
Ok, ik vond het toch het vermelden waard in verband met de lichtgevoelige lens. Succes met je zoektocht.
Ojee, het wordt er niet makkelijker op! Ik ga zeker ook de nieuwe Nikons bekijken. Ben heel benieuwd hiernaar. Maar de x10 is wel erg mooi!
Groet, Thom
Groet, Thom
- L.Cavalier
- Forumlid
Wie gebruikt er al de X10 ?
Een minpunt zou zijn volgens dpreview.com de White Disc Blooming, zodat sterke lichtbronnen en reflecties van de zon op glanzende onderwerpen,onherstelbaar overbelichte witte vlekken geven.
Fujifilm zou een upgrade aan het voorbereiden zijn om dit te verhelpen, maar waarschijnlijk kan dit niet softwarematig opgelost worden.
Zelf zou ik dit toestel willen aanschaffen naast de D200 , maar liefst zou ik eens beelden willen zien van mensen die hem nu gebruiken,
liefst met veel lichtbronnen in beeld, zoals verlichte winkelstraten, kerstverlichting enz.
Mvg.
Een minpunt zou zijn volgens dpreview.com de White Disc Blooming, zodat sterke lichtbronnen en reflecties van de zon op glanzende onderwerpen,onherstelbaar overbelichte witte vlekken geven.
Fujifilm zou een upgrade aan het voorbereiden zijn om dit te verhelpen, maar waarschijnlijk kan dit niet softwarematig opgelost worden.
Zelf zou ik dit toestel willen aanschaffen naast de D200 , maar liefst zou ik eens beelden willen zien van mensen die hem nu gebruiken,
liefst met veel lichtbronnen in beeld, zoals verlichte winkelstraten, kerstverlichting enz.
Mvg.
-
- Forumlid
Fuji x10
Bekijk de volgende site en bijgaande linken en er zijn genoeg voorbeelden. Los daarvan is naar mijn herinnering de update reeds beschikbaar.
Ik zie of hoor geen problemen met dat blooming verhaal meer....
http://www.photographyblog.com/reviews/ ... 10_review/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zie of hoor geen problemen met dat blooming verhaal meer....
http://www.photographyblog.com/reviews/ ... 10_review/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gobert
- Clublid
L.Cavalier schreef:Wie gebruikt er al de X10 ?
Mvg.
Ik heb hem ingepakt liggen onder de kerstboom voor de Mrs.
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
Gobert schreef:L.Cavalier schreef:Wie gebruikt er al de X10 ?
Mvg.
Ik heb hem ingepakt liggen onder de kerstboom voor de Mrs.
Wijze set......plezier vast man...