Ik ben bezig om een nieuwe camera te kopen. Al jaren heb ik tot volle tevredenheid een D70s, nu heb ik mijn zinnen gezet op de D90.
Mijn huidige Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 G lens bevalt me erg goed en ik had gehoopt die mee te nemen voor op de D90. Tot afgelopen zaterdag een medewerker van een fotografie-zaak mij vertelde dat de combinatie van de D90 en het 18-70 mm objectief geen goede is omdat er back-focus op treedt. Voorzover ik begrijp ligt de focus dan niet op de juiste plek.
Was ik bijna zover om tot aanschaf over te gaan en dan dit 'slechte' nieuws(slecht tussen aanhalingstekens want het blijven luxe problemen gelukkig.

Mijn oude idee was om mijn lens te behouden, een D90 te kopen, tweedehands of nieuw, en een 35 mm 1.8 objectief wederom nieuw of tweedehands. Hier lijkt een streep doorheen te gaan omdat ik mijn oude objectief niet mee kan nemen en een andere zou moeten kopen. Mijn budget heeft zijn beperkingen natuurlijk.
Klopt dit verhaal? Ik hoop van niet maar ben bang van wel want de verkoper kwam kundig op me over.
Graag jullie reacties!