Registratie Nikonobjectieven

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
necer27
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Registratie Nikonobjectieven

Bericht door necer27 » di nov 08 2011 1:48 pm

Hallo allemaal,

Onlangs heb ik een Nikonobjectief gekocht en succesvol geregistreerd in verband met extra garantie en service.
In het verleden heb ik dit niet gedaan.

Nu is mijn vraag of het nog zin heeft om objectieven die ik in december 2010 en in juni 2011 gekocht heb, alsnog met terugwerkende kracht te registreren?

Ook maak ik van deze gelegenheid gebruik om jullie te vragen wat de 5 jaarsgarantie van Tamron inhoudt?
Maakt het uit waar je een Tamron objectief koopt of niet?
Soms lees ik namelijk dat er winkels zoals bijvoorbeeld Foka zijn, die adverteren met 3 jaar garantie.
Komt de 5 jaarsgarantie van Tamron (bij registratie) hier dan nog bovenop?

Graag lees ik duidelijke tips want ik vind het tot op heden nogal verwarrend allemaal!

Bij voorbaat dank voor alle bruikbare tips en groetjes van necer27 :) .

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Registratie Nikonobjectieven

Bericht door gijs sandberg » di nov 08 2011 1:57 pm

Beste N,

Welke tip zou je op dit Nikon forum kunnen verwachten ? :P

Stel deze vraag aan de importeur van Tamron, ik geloof in Nieuw Vennep. of op een Tamron forum.

Bedenk wel dat volgens europese richtlijknen de detaillist verantwoordelijk is, (de winkel dus).

Groeten Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » di nov 08 2011 2:27 pm

Onlangs nog een Tamron objectief aangeschaft, niks mis mee.
En inderdaad, 5 jaar garantie,

Om voor de verlengde garantie in aanmerking te komen is registratie via de website inderdaad nodig
http://tamron.weebly.com/productregistratie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Registratie was echter verplicht binnen 3 weken na aankoop.

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door jan » di nov 08 2011 2:30 pm

Hallo Necer,

Hoe de importeur omgaat met terugwerkende kracht weet ik niet.
Je kunt ook alleen objectieven registreren die via de NL importeur zijn gelopen. En dat geldt dan alleen ik dacht max. 3 weken na aankoop (deze periode kan anders zijn, dit weet ik niet meer precies)
Ik had in mei 2011 een Tamron objectief gekocht en kwam er enkele dagen later achter dat er een verlengde garantie zou gelden voor Tamron objectieven gekocht vanaf 1 januari 2011. Dus van 2 naar 5 jaren. In de verpakking zou dan een speciale kaart moeten zitten die er vervolgens dus niet inzat. Hiermee ben ik terug gegaan naar de verkoper en deze heeft mij de link voor registratie en registratiecode gegeven zodat ik deze alsnog on-line kon registreren.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

yo-1
Clublid
Clublid

Bericht door yo-1 » di nov 08 2011 3:16 pm

jan schreef:
................ En dat geldt dan alleen ik dacht max. 3 weken na aankoop (deze periode kan anders zijn, dit weet ik niet meer precies) ................
In geval je hiermee registratie bij NIKON bedoelt: dan klopt het niet. Ik heb 2 weken terug een objectief geregistreerd dat ik in Mei had gekocht, en een paar dagen later viel netjes het bijbehorende 2-jaar garantiecertificaat op de mat........
Nikon: D4, 14-24 F2.8, 24-70 F2.8, 24-120 F4, 70-200 F2.8 VRII, 300 F2.8 VRII, SB-900, SB-700, TC-14 II

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » di nov 08 2011 3:25 pm

yo-1 schreef:
jan schreef:
................ En dat geldt dan alleen ik dacht max. 3 weken na aankoop (deze periode kan anders zijn, dit weet ik niet meer precies) ................
In geval je hiermee registratie bij NIKON bedoelt: dan klopt het niet. Ik heb 2 weken terug een objectief geregistreerd dat ik in Mei had gekocht, en een paar dagen later viel netjes het bijbehorende 2-jaar garantiecertificaat op de mat........
Ik heb het alleen over de Tamron registratie.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » di nov 08 2011 3:35 pm

necer27 schreef: Nu is mijn vraag of het nog zin heeft om objectieven die ik in december 2010 en in juni 2011 gekocht heb, alsnog met terugwerkende kracht te registreren?
Nikon objectieven, die in 2010 en 2011 zijn gekocht, kun je nog gewoon registreren. Dit kan zelfs met nog veel oudere camera's en objectieven, al heb je daar dan natuurlijk geen garantie meer op.
Voor de voordelen van registratie klik HIER
Jur

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » di nov 08 2011 4:00 pm

Ik heb al mijn Nikon spullen geregistreerd. Is sowieso handig als er ooit wat mee gebeurt.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » di nov 08 2011 4:27 pm

Patrick schreef:Ik heb al mijn Nikon spullen geregistreerd. Is sowieso handig als er ooit wat mee gebeurt.
Idem.
Spul waarmee je foto's maakt...

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”