D7000 firmware-update A 1.02, B 1.03
Nikon heeft een nieuwe Updat uitgebracht, zie hier https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... a_id/50655
Wilbert
Wilbert
- Caspar
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: D7000 firmware-update A 1.02, B 1.03
Heb de firmware update gedaan.
Vinde de RAW op Kaart 1 en JPEG op Kaart 2 wel makkelijk!
Vinde de RAW op Kaart 1 en JPEG op Kaart 2 wel makkelijk!
Een hele hoop spullen die ik moet sjouwen...... Daarom hebben we nu een trolley!!
Caspar Wingelaar Fotografie
Caspar Wingelaar Fotografie
Het vreemde is... dat deed ik altijd al.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Bij mij heeft dit ook altijd al gewerkt. Eigenlijk stond er niet echt iets speciaals bij de update.
Heb toch maar geinstalleerd, dat schijnt goed te zijn om storingen in de toekomst te voorkomen.
Heb toch maar geinstalleerd, dat schijnt goed te zijn om storingen in de toekomst te voorkomen.

Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
- pacha
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Heb de D7000 firmware-update, met succes uitgevoerd.
Grote problemen waren er niet.
1- RAW op Kaart 1 en JPEG op Kaart 2, waar ik vaak gebruik van maak, was met de vorige versie A 1.02 geen probleem.
2- Een klein probleem was er wel, wanneer de standknop van U1 of U2 naar een andere opnamestand of van een andere opnamestand naar U1 of U2 werd gedraaid, terwijl de camera was uitgeschakeld.
Telkens werd een nieuwe map aangemaakt, ook al bevat de huidige map nog geen 999 bestanden en heeft geen van de bestanden nummer '9999'.
Daar ik veel gebruik maak van de standknop U1 of U2, is dit een verbetering, ten opzichte van vorige versie.
Grote problemen waren er niet.
1- RAW op Kaart 1 en JPEG op Kaart 2, waar ik vaak gebruik van maak, was met de vorige versie A 1.02 geen probleem.
2- Een klein probleem was er wel, wanneer de standknop van U1 of U2 naar een andere opnamestand of van een andere opnamestand naar U1 of U2 werd gedraaid, terwijl de camera was uitgeschakeld.
Telkens werd een nieuwe map aangemaakt, ook al bevat de huidige map nog geen 999 bestanden en heeft geen van de bestanden nummer '9999'.
Daar ik veel gebruik maak van de standknop U1 of U2, is dit een verbetering, ten opzichte van vorige versie.
Nikon D7000, en wat glas.
http://blog.seniorennet.be/pacha/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://blog.seniorennet.be/pacha/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
Ik wil de firmware upgrade op mijn SD card zetten, maar ik heb geen kaartlezer in mijn Macbook pro zitten en ben ook niet in het bezit van een externe kaartlezer. Mijn vraag is of ik de firmware upgrade op de 1 of andere manier ook op mijn SD kaart kan krijgen, wanneer ik alleen mijn D7000 op de USB poort aansluit. Ik gebruik overigens een Macbook Pro met OSX Snow leopard.
Nikon D7000, Nikkor 18-200 mm F3.5/5.6 VRII, Nikkor 35mm F1.8
Is de camera niet aan te sluiten met een usb kabeltje op je mac. om bv foto er van af te halen ?Cybershooter schreef:Ik wil de firmware upgrade op mijn SD card zetten, maar ik heb geen kaartlezer in mijn Macbook pro zitten en ben ook niet in het bezit van een externe kaartlezer. Mijn vraag is of ik de firmware upgrade op de 1 of andere manier ook op mijn SD kaart kan krijgen, wanneer ik alleen mijn D7000 op de USB poort aansluit. Ik gebruik overigens een Macbook Pro met OSX Snow leopard.
Die zelfde manier kan je dan gebruiken om iets op de sd te zetten die in je camera zit. Ik heb zelf geen d7000 maar kan me voorstellen dat dat zo mogelijk is.
-
- Forumlid
Dat heb ik geprobeerd, alleen blijft het eenrichtingsverkeer. Ik kan alleen maar content in de vorm van foto's of video's importeren vanaf mijn D7000, maar ik kan geen content vanaf mijn Mac naar mijn D7000 krijgen. Misschien zijn er tooltjes voor de Mac te downloaden die dit wel mogelijk maken? Of een manier binnen OSX waar ik nog niet aan gedacht heb. Want om nu een cardreader aan te schaffen voor alleen het feit dat ik een firmware upgrade moet uitvoeren, vind ik een beetje ver gaan.
- John'47
- Forumlid
Als je het bestand op je bureaublad laadt, kun je het dan niet naar je aangesloten D7000, die je ook op je bureaublad ziet slepen???
Nikon D810, Sony RX1R II.
-
- Forumlid
Het punt is, dat ik geen D7000 icoontje op mijn bureablad te zien krijg. Het enige wat ik kan is vanuit de fotoediting software mijn foto's van de D7000 naar de computer importeren.
- JvdKooij
- Forumlid
- Contacteer:
ik zou voor die 10 euro niet gaan zitten klungelen en gewoon een kaartlezer kopen.Cybershooter schreef:Ik wil de firmware upgrade op mijn SD card zetten, maar ik heb geen kaartlezer in mijn Macbook pro zitten en ben ook niet in het bezit van een externe kaartlezer. Mijn vraag is of ik de firmware upgrade op de 1 of andere manier ook op mijn SD kaart kan krijgen, wanneer ik alleen mijn D7000 op de USB poort aansluit. Ik gebruik overigens een Macbook Pro met OSX Snow leopard.
Groetjes,
Jaap
Jaap
- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Al eens aan de linkerzijkant gekeken, vlak bij de USB-poorten? Daar zit al heel wat jaren een sleufje voor SD-kaarten.Cybershooter schreef:Ik wil de firmware upgrade op mijn SD card zetten, maar ik heb geen kaartlezer in mijn Macbook pro zitten en ben ook niet in het bezit van een externe kaartlezer. Mijn vraag is of ik de firmware upgrade op de 1 of andere manier ook op mijn SD kaart kan krijgen, wanneer ik alleen mijn D7000 op de USB poort aansluit. Ik gebruik overigens een Macbook Pro met OSX Snow leopard.
- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Cybershooter schreef:Ik wil de firmware upgrade op mijn SD card zetten, maar ik heb geen kaartlezer in mijn Macbook pro zitten en ben ook niet in het bezit van een externe kaartlezer. Mijn vraag is of ik de firmware upgrade op de 1 of andere manier ook op mijn SD kaart kan krijgen, wanneer ik alleen mijn D7000 op de USB poort aansluit. Ik gebruik overigens een Macbook Pro met OSX Snow leopard.
Al eens aan de linkerzijkant van je MacBookPro gekeken? MBP's hebben namelijk als sinds de 2009-uitvoeringen een sleufje voor SD-kaarten, in de buurt van de USB-poorten.
Ik heb even zo apparaat gekocht om het te testen 
eb wat blijkt je kan niet direct naar Nikon D7000 schrijven. alleen er van af lezen.
Tenminste dat is zo bij Windows 7, Ik neem aan dat dat aan de camera ligt, dus bij een ander besturingssysteem zal dat niet anders zijn.

eb wat blijkt je kan niet direct naar Nikon D7000 schrijven. alleen er van af lezen.
Tenminste dat is zo bij Windows 7, Ik neem aan dat dat aan de camera ligt, dus bij een ander besturingssysteem zal dat niet anders zijn.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Ik vraag me af wat je probeert te doenTrisje schreef:Ik heb even zo apparaat gekocht om het te testen

Volgens mij is het verstandiger aan iemand wat hulp te vragen voor de zekerheid.
Succes en wees voorzichtig
D750, J5, D850
Best wat licht en o.a. "Golden Trio", Nikkor 80-400, Tamron 150-600, Nikkor Micro 105 en nog wat grut
Best wat licht en o.a. "Golden Trio", Nikkor 80-400, Tamron 150-600, Nikkor Micro 105 en nog wat grut