Portretfoto's Corina

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
necer27
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Portretfoto's Corina

Bericht door necer27 » vr nov 11 2011 3:10 pm

Hieronder plaats ik een aantal foto's die ik vorige week van mijn vrouw Corina heb gemaakt.
Het zijn mijn eerste geflitste portretfoto's gemaakt met mijn Nikon D90 en de SB-600.
Ook heb ik mijn 50 mm portretlens f/1.4 gebruikt.

Ik ben benieuwd wat jullie van het resultaat vinden en sta open voor opbouwende kritiek en/of tips!

Groetjes necer27.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door necer27 op za nov 12 2011 4:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Portretfoto's Corina

Bericht door Germay » vr nov 11 2011 5:06 pm

Tja...Wat moet ik hier van zeggen,persoonlijk hou ik niet van zulke platen al dat haar voor der gezicht.Ik vindt het afbreuk doen aan deze dame ik had graag haar hele gezicht ten volle op de foto gezien.En ik mist scherpte. Maar ja dat is alleen mijn mening. :? Als TS ditmooi vindt oké.P.S.Haal ook die letters links en rechts op de foto weg doet ook afbreuk aan het geheel.
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » vr nov 11 2011 6:29 pm

He verdeurie, had ik een verhaaltje getypt, druk ik per ongeluk op de 'terug' pijl...

Goed, overnieuw.

Helaas kan ik ook niet zo warm lopen voor deze foto's.
Volgens mij heb je een hele leuke en lieve vrouw, zeker als ze lacht komt ze heel spontaan over. Maar op de foto's komt dat niet echt tot z'n recht vanwege al dat haar voor het gezicht. In mijn ogen zijn de composities dan ook niet zo geslaagd. Ik had liever meer van haar gezicht gezien en een foto waar haar hoofd helemaal op staat. Soms ís zo'n crop heel geslaagd, maar in dit geval dus niet. Je mist gewoon echt hele gedeelten van haar hoofd, waardoor ze heel proppig lijkt.

Voor de kleding had ik iets anders gekozen. Het is vrij bloot en deze foto's doen mij meer denken aan iets voor in de privé collectie, zeker op foto 3. Een pittig decolleté was mooier geweest dan een -volgens mij- niet ondersteunde boezem.

Op foto 4 heb je best een leuke hoek uitgekozen, maar ik zie wel erg veel detail, bijv. de haartjes op haar kin en bovenlip. Je kunt dat veel mooier doen laten uitkomen door het of weg te photoshoppen of een andere compositie te kiezen.
Alle vrouwen hebben gezichtshaar, maar dit komt minder charmant over.

Voor de laatste foto had je misschien beter een andere compositie kunnen kiezen. Nu mis je een gedeelte van haar handen, wat speels had gestaan als je die meegepakt had. Je kan natuurlijk ook voor alleen het gezicht gaan als portretje. Misschien de camera iets laten zakken, of het model meer in de camera (naar boven) laten kijken.

Als laatste...wat een gezeur he...je naam zo groot in beeld...Heel veel fotografen doen dat, ik vind het ook echt een kwestie van smaak.
Ik zet zelf ook mijn naam erop, maar dan veel kleiner.
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

Pirmindh

Bericht door Pirmindh » vr nov 11 2011 6:29 pm

Ik wil ook graag m'n mening geven over deze serie. Ik fotografeer nog niet zo heel lang maar ik heb misschien wel een paar opmerkingen;

De foto's zijn redelijk krap gekaderd, er is geen enkele foto waarop het onderwerp niet buiten de rand valt. Ik zou proberen om iets meer afstand te nemen, dit ook omdat het 'warrige' haar anders nog meer aanwezig is. Het verkleinen van het te fotograferen onderwerp brengt meer rust in de foto. Daarnaast zijn ze redelijk vanaf voor genomen, probeer wat variantie in te brengen door ook andere hoeken te proberen.

Daarnaast vind ik ook dat de kleurstelling/witbalans wel iets beter zou kunnen. Op de eerste foto storen de blauwe tinten met het rood/oranje, ik zou proberen om hier wat meer evenwicht in te krijgen.

Ga zo door, je hebt een uitrusting om mooie plaatjes te schieten.

Nogmaals, ik fotografeer ook nog niet lang maar wilde deze opmerking toch maken :)

RogerC

Bericht door RogerC » za nov 12 2011 12:57 am

Beste necer27,

Als nieuweling trap ik mijn eerste post af in dit topic.
Uit nieuwsgierigheid ben ik benieuwd waarom de keuze is geweest om je partner niet volledig op de foto te zetten, de foto's komen voor mij persoonlijk nogal afgeknipt over.

Qua body en lens heb je een leuke combo, alleen komt de 1.4 lens niet helemaal tot zijn recht in de foto's!

Anyway, ik ben ver van prof met foto's maken ;) maar dit is mijn mening.

Overigens getuigen de foto's wel van echte liefde :mrgreen:
Ga zo door!

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”