Suggesties voor back-up software ?
Suggesties voor back-up software ?
Eindelijk heb ik een externe harde schijf besteld, Western Digital Elements Desktop 1 TB, en ben nu op zoek naar een makkelijk en gebruiksvriendelijk back-up programma, ik werk onder Windows Vista Home Premium en weet niet of het standaard back-up centrum voldoet, iemand ervaring of andere suggesties ?
Alvast bedankt !
Alvast bedankt !
D90 en handvol kleinbeeld een middelformaat analoog.
- MauritsD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Suggesties voor back-up software ?
Ik gebruik daarvoor een programmaatje wat ik jaren geleden zelf gemaakt heb.Simpel en doeltreffend.
Het is niet erg geavanceerd, maar heeft inmiddels wel een paar duizend gebruikers die gewoon een eenvoudig kopieerprogrammaatje zoeken die alleen de gewijzigde bestanden kopieert zonder dat ze zelf moeilijke batchfiles moeten schrijven.
Kijk maar hier
Het is niet erg geavanceerd, maar heeft inmiddels wel een paar duizend gebruikers die gewoon een eenvoudig kopieerprogrammaatje zoeken die alleen de gewijzigde bestanden kopieert zonder dat ze zelf moeilijke batchfiles moeten schrijven.
Kijk maar hier
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Ik gebruik daar synctoy voor, gratis van microsoft: http://www.microsoft.com/download/en/de ... x?id=15155
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik gebruik SyncBack
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Het gewone standaard backup programma werkt prima 

The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Iedereen bedankt voor de snelle input, zal de verschillende suggesties bekijken, als laatste redmiddel: knippen en plakken !
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Als je tijdens het importeren met Nikon Transfer de externe harde schijf inplugt, dan schrijft hij direct een backup naar de externe harde schijf, als je dit instelt.
Voor een backup van mijn bewerkte foto's gebruik ik gewoon knippen en plakken.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
NIet handig als je regelmatig her en der wat aan je foto's klust. Dat uitzoekwerk kan je beter automatisch laten doen door het syncen van twee directory's.Giso schreef:Als je tijdens het importeren met Nikon Transfer de externe harde schijf inplugt, dan schrijft hij direct een backup naar de externe harde schijf, als je dit instelt.
Ik gebruik Allway Sync daarvoor.
Tip: zoek een fatsoenlijke oplossing. Dat laatste redmiddel is leuk met 2 directories, maar als je een lading foto's moet gaan syncen, en je her en der wat aanpassingen gedaan hebt, is het een ramp.willmy schreef:Iedereen bedankt voor de snelle input, zal de verschillende suggesties bekijken, als laatste redmiddel: knippen en plakken !
SyncToy van Microsoft is mooie (eenvoudig, maar doeltreffend) gratis software.
- Marwo
- Forumlid
- Contacteer:
Kopiëren/plakken! Want anders heb je nog steeds geen backup!willmy schreef:Iedereen bedankt voor de snelle input, zal de verschillende suggesties bekijken, als laatste redmiddel: knippen en plakken !

in mijn DoKa zie ik niets...
Had beter bij het Engelse "copy and paste" kunnen blijven.
Ben overigens nog druk bezig een back-up via de standaard Windows Vista software te maken, maar Microsoft Essentials bemerkt verdachte items en dan stopt de back-up, nu een volledige scan gemaakt en een aantal verdachte items laten verwijderen, nu weer een back-up proberen te maken.
Heb voor de zekerheid wel een copy - paste van afbeeldingen, documenten etc gemaakt.
Ben overigens nog druk bezig een back-up via de standaard Windows Vista software te maken, maar Microsoft Essentials bemerkt verdachte items en dan stopt de back-up, nu een volledige scan gemaakt en een aantal verdachte items laten verwijderen, nu weer een back-up proberen te maken.
Heb voor de zekerheid wel een copy - paste van afbeeldingen, documenten etc gemaakt.

- MauritsD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Is het niet zo dat je met die standaard backup-software van Windows, het later alleen terug kan zetten met die zelfde software (en vaak zelfs enkel dezelfde versie)?willmy schreef:Had beter bij het Engelse "copy and paste" kunnen blijven.
Ik zou dat persoonlijk lastig vinden en op lange termijn zelfs een risico.
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Als dat inderdaad zo is dan is er mogelijk een probleem, een vraag over uw software: voert deze ook een check op eventuele virussen uit of triggert uw software Microsoft Essentials om tijdens de back-up een virus check uit te voeren ? U merkt aan mijn vragen dat ik een beetje een leek ben op dit gebied.amateurt schreef:Is het niet zo dat je met die standaard backup-software van Windows, het later alleen terug kan zetten met die zelfde software (en vaak zelfs enkel dezelfde versie)?willmy schreef:Had beter bij het Engelse "copy and paste" kunnen blijven.
Ik zou dat persoonlijk lastig vinden en op lange termijn zelfs een risico.