Nou, samenvattend:
- USB poort repareren kost €500
- voor eventuele andere reparaties moet de USB poort werken en deze reparatie dus eerst uitgevoerd zijn
- de WT-4 draadloze optie van meer dan €700 moet met USB op de camera worden aangesloten
- mogelijkheden om direct op de computer te fotograferen zonder USB beperken zich tot een halfslachtige doe-het-zelf methode met een Eye-Fi kaartje
Het lijkt mij dat je moeilijk om een reparatie heenkomt. Lees verder vooral de tips over hoe je deze situatie in het vervolg voorkomt.
usb-print
Re: usb-print
Dat is mooi helder samengevat - en die tips ga ik zeker opvolgen!
Maar ik weet het nog niet : ik vind het wel erg veel geld en ik kan nu behalve het tethered shooting wel gewoon alles met mijn camera doen, ik zet de fotos met de cardreader op de computer. Die 500 euri kan ik ook opzij leggen als voorschot op een toekomstige d800.
Maar ik weet het nog niet : ik vind het wel erg veel geld en ik kan nu behalve het tethered shooting wel gewoon alles met mijn camera doen, ik zet de fotos met de cardreader op de computer. Die 500 euri kan ik ook opzij leggen als voorschot op een toekomstige d800.
Scherpte controleren kun je eventueel op een TV. Ik neem aan dat die uitgang nog werkt.
Ja, de videopoort werkt nog, dat heb ik n.a.v. jouw reactie nog uitgeprobeerd - maar daar kun je alleen het menu mee zien en de geschoten foto's mee doorlopen, in de praktijk heeft dat toch weinig meerwaarde . De kwaliteit van het beeld vond ik ook matig.
Dus scherpte checken kan er niet mee, compositie nog eens nader bezien werkt ook niet?
Dat is jammer.
Dat is jammer.