Ben ik zo stoer?

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Ben ik zo stoer?

Bericht door ALE » vr nov 11 2011 11:08 pm

Onze jongste dochter, Maxine. Bewust in de beoordelingsgroep gezet, niet voor de dame in kwestie maar wil graag vernemen wat jullie van de plaat vinden.

Afbeelding

Thanks,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Wilci
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Ben ik zo stoer?

Bericht door Wilci » vr nov 11 2011 11:29 pm

Technisch mooi. Als de bedoeling stoer was, zou ik haar meer vanuit een lager standpunt hebben genomen. Stoer is sterk en torent boven de rest uit. Nu zie je ook nog iets van haar bovenoogleden achter de bril. Dan zie je toch meer het meisje. De kleuren re.boven leiden ook wat af.

Marwo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Marwo » vr nov 11 2011 11:38 pm

Wilci schreef:Technisch mooi. Als de bedoeling stoer was, zou ik haar meer vanuit een lager standpunt hebben genomen. Stoer is sterk en torent boven de rest uit. Nu zie je ook nog iets van haar bovenoogleden achter de bril. Dan zie je toch meer het meisje. De kleuren re.boven leiden ook wat af.
Sluit ik mij bij aan.
De weerspiegeling in de bril laat ook veel zien. in dit geval voeten, en... 't lijkt wel een statief.
Een snelle auto, wolkenkrabber, of een ander 'cool' object als spiegeling maakt het plaatje helemaal af. :)
in mijn DoKa zie ik niets...

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » vr nov 11 2011 11:40 pm

Ale, op zich vind ik het stoere er wel uitkomen en vind ik het wel een lekkere plaat.
Kwa feedback; wat mij persoonlijk afleid is dat ik ga kijken naar wat er weerspiegelt in de bril, dat is net te abstract(voor mij dan) en houd mijn aandacht dan vast....

grtn, Peter
Bijna leeg hier....

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » vr nov 11 2011 11:44 pm

Zeker stoer.
Prachtplaat, pracht dochter.

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » za nov 12 2011 10:44 am

Bedankt heren voor het kijken. Voor mij was dit een try-out om een soort van zonlicht te creeeren aan de linker zijde. Had een SB-900 opgesteld, links van de camera, net achter Maxine. Vind het resultaat goed gelukt al zeg ik het zelf :oops: . Dan was het ook voor de eerste keer dat ik met een nieuw objectief door Barcelona ben gestruind. Ook die begint langzaam maar zeker te bevallen al heeft die wel een behoorlijk apart karakter.

Nogmaals dank,

ALE

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » za nov 12 2011 10:53 am

Mooie foto van je jongste dame Arthur! Qua belichting vind ik hem inderdaad goed gelukt.
Over welk nieuw objectief heb je het? Ik zie 210 mm?
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » za nov 12 2011 10:59 am

Dank je Riemke. Ik heb momenteel een Nikkor 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR op de body zitten. Als je zo'n familie uitje hebt wil ik wat lichter reizen. Had altijd het bekende trio bij me, kreeg de nodige opmerkingen te horen als ik riep: wacht even, andere lens moet erop. Je herkent dit vast wel. Nu een zeer groot bereik met een objectief. Maar dit objectief kan niet op tegen het trio, dat mag duidelijk zijn.

We worden ouder en luier Riemke :D
Groet,

ALE

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » za nov 12 2011 11:19 am

Ik heb ook wel eens naar dit objectief gekeken Arthur, maar ook naar de 24-120 f4. Die laatste heeft toch weer wat meer aan de groothoekkant.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » za nov 12 2011 11:33 am

Het lijkt inderdaad heel sterk op zonlicht aan de linkerkant, dus wat dat betreft goed gelukt.
Voor het stoere had ik misschien als fotograaf ook nog een paar andere standpunten aangenomen om te kijken wat werkt. Heb je bijv. ook wat foto's waar zijn wat groter en stoerder oogt?
Haar gezicht vind ik ietsje te veel schaduw hebben, maar de foto is wel mooi scherp.
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » za nov 12 2011 12:00 pm

Wat belichting betreft natuurlijk niks op aan te merken, scherpte ziet er prima uit op dit formaat, teveel schaduw in het gezicht zie ik niet, ik heb de indruk dat er op de camera ook een flitser gebruikt is.

Waarschijnlijk kijkt je dochter gewoon in de camera maar het lijkt doordat de zonnebril een tikje naar beneden zit alsof haar blik naar onderen is gericht, wat het portret een beetje onpersoonlijk maakt.

Dat heb je natuurlijk al gauw met een zonnebril wat dan wel weer bijdraagt aan een "stoere" uitstraling natuurlijk.

Groeten Jan

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » za nov 12 2011 12:10 pm

Grojan schreef: Dat heb je natuurlijk al gauw met een zonnebril wat dan wel weer bijdraagt aan een "stoere" uitstraling natuurlijk.
Ik vind het vreemd dat een zonnebril die de ogen bedekt bijdraagt aan een "stoere" uitstraling. :o
Voor buiten heeft een zonnebril een doel, maar ik zie ook wel eens van die kerels binnen een zonnebril ophebben. Dat vind ik eerlijk gezegd eerder het tegenovergestelde van stoer, bewust het verschuilen van de ogen. Je kunt die mensen niet aankijken, alsof ze iets te verbergen hebben, zich onzeker voelen. Een veilige plek achter de bril.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » za nov 12 2011 12:41 pm

Ik probeer mij even in de leeftijdscategorie van Ale's dochter te verplaatsen Leon, vandaar dat ik stoer ook tussen aanhalingstekens plaats.

Groeten Jan.

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door weimaraner » za nov 12 2011 2:29 pm

Experiment geslaagd; ik dacht in ieder geval dat het zonlicht was. 8)
Had je een (0,5) CTO op je flitser zitten of was ie gewoon kaal?

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » za nov 12 2011 9:39 pm

Leuk experiment Arthur! Ik begrijp volledig je beweegredenen om voor de 28-300mm te kiezen. Ik zit zelf, net zoals Riemke, ook aan de 24-120mm te denken voor de vakanties.
Over de foto en gebruikte techniek; de kleuren in de achtergrond leiden inderdaad af, daar kan je evt. nog de kleur uithalen.
Het haarlicht links is een goed idee, iets te sterk geflitst vind ik de uitgebeten plekken leiden wat af.
De reflectie in de glazen is altijd een lastig punt bij "zonnebrilfoto's".
Dat trekt nu eenmaal de aandacht, bijna iedereen gaat inzoomen om te kijken wat er gereflecteerd wordt.
Al met al toch geslaagd, ben benieuwd naar de volgende experimenten.

P.S.
Wat bedoel je met "behoorlijk apart karakter" van de 28-300mm? Ik weet dat de vervorming vrij fors is maar hoe bevalt deze verder?

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”