Nog een Portretfoto van Charissa

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Daniel123
Clublid
Clublid

Nog een Portretfoto van Charissa

Bericht door Daniel123 » vr nov 11 2011 9:44 pm

Hallo,

Hier nog een portretfoto ter beoordeling. (Nikon D90, Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G)
Beetje achtergrond informatie van de foto, de foto is geschoten met als doel een nieuwe profielfoto op Hyves. Ze had zichzelf opgemaakt.
Dus snel de tuin in gelopen een pose aannemen en in JPG schieten. jaja, ik weet beter was in RAW voor de bewerking. :oops:
Na drie foto's was de pret voorbij en had 'het model' het koud en wilde weer naar binnen. :huh:
De foto heeft bijna geen nabewerking gehad en de eerste foto in het rijtje van drie die geschoten was.

Afbeelding

Even een link toegevoegd waar je meer gegevens van de foto kan zien, ik zag de EXIF-data niet :(
https://picasaweb.google.com/lh/photo/v ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben benieuwd, alle opbouwende kritiek en advies is welkom.

Groetjes Daniël

MarileenK
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Nog een Portretfoto van Charissa

Bericht door MarileenK » za nov 12 2011 10:49 am

Als kleine tip: je zou de foto wat krapper kunnen kaderen. Bv minder hoofdruimte of zelfs een stukje van haar kruin af.
Verder vind ik dat ze echt een ontzetttend mooie haarkleur heeft!

Ik ben even zo vrij geweest een voorbeeld te maken van wat ik bedoel. Indien je dat niet wilt, haal ik hem weer weg!

Afbeelding

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » za nov 12 2011 11:35 am

Mooie dochter heb je, Daniel.
Ik vind het best wel een leuk foto, de crop van Marileen maakt 'm wel iets minder 'schoolfoto'.
Zeg eens een vraagje, heb je deze foto nou in de tuin gemaakt? Heb je een grijze muur in je tuin of zo? Het oogt iig niet alsof de foto in de tuin is gemaakt, dus dat heb je wel goed voor elkaar gekregen!

Ik zie het al wel helemaal voor me hoe het is gegaan: "Pap zo is het wel goed he, ik heb 't koud! Ik ga weer naar binnen hoor!"
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » za nov 12 2011 12:07 pm

Deze ziet er toch een stuk scherper en beter belicht uit dan het vorige portret wat je plaatste, mooie dame met hele mooie ogen.
Door de grijze achtergrond lijkt het inderdaad meer op een studioportret dan op een foto die gemaakt is in de achtertuin.

Groeten Jan

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ArjanL » za nov 12 2011 12:57 pm

Technisch vind ik de foto wel mooi. Goed verlicht en belicht, mooi van kleur.
Wat ik storend vind is de pose van het model en de drukke blouse. Als je een model 'en front' fotografeert is dit zelden flatterend voor het model. Ze lijken al snel plomp en massaal over te komen op beeld. Beter is de schouders een beetje (tot ± 30 graden) te draaien zodat er enigszins over de schouder gekeken wordt. De modellen lijken op deze manier slanker.
V.w.b. de blouse zou ik een meer egaal gekleurde uitzoeken. Groen of rood/oranje (ton sur ton) gekleurd.
Tevens zou ik een iets langer brandpunt gebruiken als je die hebt en daar de ruimte voor hebt. Je kunt dan wat meer afstand nemen, waardoor het perspectief wat veranderd. Rond 60-80 mm geeft een prettig perspectief.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

Daniel123
Clublid
Clublid

Bericht door Daniel123 » za nov 12 2011 4:48 pm

Voor alle bedank voor de reacies,

@MarileenK, het krapper kaderen is inderdaad al een hele verandering. Heb het gevoel dat ik daar meer een beetje lef in moet krijgen om te doen.
Het is leuk dat je over haar haarkleur begint. Het is niet geverft en puur natuur. Vroeger is ze zelfs gepest dat ze deze haarkleur heeft.

@ DreamLogic, Je heb helemaal gelijk over hoe het gegaan is. Alleen het woordje 'Pap' klopt niet :( (Al had ik dat graag willen zeggen dat je gelijk had)

@Grojan, Deze is echt in de tuin gemaakt. De grijze achtergrond is de uitbouw van de buren.

@ArjanL, De pose zal ik volgende keer beter in de gaten te houden en het verlengen van de brandpunt afstand ga ik zeker uitproberen.
Wat betreft de drukke blouse, dat gevecht ga ik niet aan met een puber :mryellow:

Groetjes Daniël

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Boldey » za nov 12 2011 5:26 pm

Mooi rood haar en bruine ogen! Is er mooi opgezet, maar ik val ook over haar top, de kleuren nemen de overhand in de foto, dit kan je heel makkelijk iets dimmen in de nabewerking.....

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » za nov 12 2011 8:50 pm

Haha, Daniel, ik zal wel ergens gelezen hebben dat het over je dochter ging, maar dat is dus niet het geval?
Hoe ik daar dan weer bij kom weet ik eigenlijk niet ;) Zal het me wel verbeeld hebben...
Ze mag in ieder geval trots zijn op haar mooie haarkleur. Het pesten gaat gelukkig over...ik weet er alles van als naturel redhead ;)
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”