Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, misschien is deze vraag al veel vaker gesteld.
Na jaren ben ik bezig om mijn PC opnieuw te installeren. Ik probeer Picture Project 1.7.6 opnieuw op de PC te krijgen. Dat moet via allerlei omwegen. Ik heb een CD met versie 1.5 en in de loop der jaren is het telkens opgewaardeerd met bovenstaand versienummer als resultaat.
De belangrijkste vraag is of Picture Project nog wel voldoet en of er een ander programma die dat beter doet. Belangrijkste argument is de tijd die benodigd is om om op de PC te installeren. Argument hierbij is dat Nikon gestopt is met de ontwikkeling van dit programma. Welk programma is dan een goed alternatief.
Ik maak ook gebruik van Picasa en ik vind dat een soortgelijke bewerking in Picture Project een beter resultaat oplevert.
En als Picture Project wel voldoet, hoe kom ik dan zo snel mogelijk van stand 1.5 naar stand 1.7.6. Als ik nu de 1.7.6 installeer zegt het installatieprogramma dat versie 1.6.4 verwacht wordt. Als ik 1.6.4 installeer zegt het installatieprogramma dat een hogere dan versie 1.5 verwacht wordt.
Wie weet er raad?
Groet,
Jos van Ree
Picture Project
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Picture Project
Hallo Jos,
Welkom op dit forum. Picture Project wordt al heel lang niet meer door Nikon ondersteund. Vooral RAW-bestanden van de nieuwere Nikon camera's kunnen hiermee niet meer bewerkt worden. Misschien dat ik nog ergens in mijn catacomben de laatste versie zou kunnen opduiken, maar er zijn veel betere alternatieven. Ik zou je willen aanbevelen om te beginnen met Nikon ViewNX2 te installeren; kan gratis bij Nikon worden gedownload: https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... a_id/48952" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is een veel moderner en krachtiger programma dan PP en er worden regelmatig updates uitgebracht. Een forse stap verder gaat Capture NX2 (niet gratis); persoonlijk ben ik behoorlijk aan dit programma verslingerd geraakt, hoewel ik ook beschik over o.a. Photoshop Elements, CS4 en Capture One. Maar nogmaals: ik zou eerst beginnen met ViewNX en Picture Project echt vergeten.
Succes,
Welkom op dit forum. Picture Project wordt al heel lang niet meer door Nikon ondersteund. Vooral RAW-bestanden van de nieuwere Nikon camera's kunnen hiermee niet meer bewerkt worden. Misschien dat ik nog ergens in mijn catacomben de laatste versie zou kunnen opduiken, maar er zijn veel betere alternatieven. Ik zou je willen aanbevelen om te beginnen met Nikon ViewNX2 te installeren; kan gratis bij Nikon worden gedownload: https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... a_id/48952" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is een veel moderner en krachtiger programma dan PP en er worden regelmatig updates uitgebracht. Een forse stap verder gaat Capture NX2 (niet gratis); persoonlijk ben ik behoorlijk aan dit programma verslingerd geraakt, hoewel ik ook beschik over o.a. Photoshop Elements, CS4 en Capture One. Maar nogmaals: ik zou eerst beginnen met ViewNX en Picture Project echt vergeten.
Succes,
Jur
- iefie
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Picture project gebruikte ik ook in het begin. Vooral automatisch verbeteren. Alleen voor alle cameras na de D80 werkt het programma niet meer. Wordt niet ondersteund. Dus gaat denk niet meer werken.
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
Ik ben ook nieuw hier, en begonnen met ViewNX2. Mooi programma, maar wat ik nog niet snap is het volgende. Ik kan keywords toevoegen, dat lijkt mij makkelijk met zoeken, echter hoe kan ik dan zoeken op keyword? De database van PP vond ik hier zo goed in. Het maken van Albums etc.