Hoe werkt dit dan met een objectief met een wat langere scherpsteltijd bv telezoom 55-300 of 80-400. Deze staan bekend om de wat tragere AF.
Of word er wel gewachtop het AF signaal zoals normaal. Dat je pas kan afdrukken als er volledig is scherpgesteld.
Battery grip voor Nikon D3000
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Battery grip voor Nikon D3000
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Schieten en gokken? Dat noemen wij op m'n werk sub-optimaal. Wat dus gewoon niet goed is. Zo is het toch gewoon niet bruikbaar?Rene B. schreef:Er wordt direct scherpgesteld als je de ontspanknop indrukt. Er is dus geen gelegenheid om extra te focussen. Dus het is schieten en gokken dat je op het goede moment hebt afgedrukt. Over het algemeen gaat het tot nu toe wel goed. Maar dit is iets waar ik bij elke batterygrip tegen aan liep. Er is op ebay ook maar 1 batterygrip te vinden, waarbij vermeld staat dat hij die half-press function heeft.

De D40/D40x/D60/D3000/D3100/D5000/D5100 is trouwens helemaal niet gemaakt voor zo'n vertikale grip (Nikon maakt ze niet voor niets niet), dus vreemd is het niet.
Hallo allemaal,
De afgelopen dagen heb ik de battery grip uitgebreid kunnen testen. Je mist die "halfpress function" van de ontspanknop wel. Maar er valt goed me te fotograferen. Op het moment van afdrukken stelt de camera scherp en drukt dan af. In de meeste gevallen levert dit een mooie scherpe foto op. Maar even tussendoor extra focussen werkt niet. Verder ben ik er achtergekomen dat als het wat kouder is (zoals afgelopen dinsdag) de IR-zender niet werkt. Maar dat is logisch aangezien IR natuurlijk met "warmte" werkt. Zodra de camera weer in een warmere omgeving is, dan doet de IR zender het weer.
Verder ben ik heel tevreden met de Meike MB-D60 battery grip. Zeker omdat je twee accu's kan gebruiken, waardoor je langer kan blijven fotograferen. En de extra grip aan de camera is ook heel prettig. De camera word daar net wat stabieler door. Ik kan deze battery grip dus aan iedereen aanraden die er eentje zoekt.
De afgelopen dagen heb ik de battery grip uitgebreid kunnen testen. Je mist die "halfpress function" van de ontspanknop wel. Maar er valt goed me te fotograferen. Op het moment van afdrukken stelt de camera scherp en drukt dan af. In de meeste gevallen levert dit een mooie scherpe foto op. Maar even tussendoor extra focussen werkt niet. Verder ben ik er achtergekomen dat als het wat kouder is (zoals afgelopen dinsdag) de IR-zender niet werkt. Maar dat is logisch aangezien IR natuurlijk met "warmte" werkt. Zodra de camera weer in een warmere omgeving is, dan doet de IR zender het weer.
Verder ben ik heel tevreden met de Meike MB-D60 battery grip. Zeker omdat je twee accu's kan gebruiken, waardoor je langer kan blijven fotograferen. En de extra grip aan de camera is ook heel prettig. De camera word daar net wat stabieler door. Ik kan deze battery grip dus aan iedereen aanraden die er eentje zoekt.