begraafplaatsen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

begraafplaatsen

Bericht door Hans Braakhuis » do nov 17 2011 1:33 pm

De laatste periode waren er meerdere foto's van begraafplaatsen op dit forum te bewonderen. Nu was ik net ook bezig met dit thema.

Afbeelding
1, gemaakt op zondag 18 september 2011, de dag van de officiële herdenking. Vanwege de regen was het al snel rustig. Airborne War Cemetery Oosterbeek.

Afbeelding
2, geen zeemansgraf. Momenteel ligt er weer gewoon een steen op. Algemene Begraafplaats Bennekom.

Afbeelding
3, kennelijk gebeurd begraven tegenwoordig alleen 1ste klasse en is dit gedeelte van de begraafplaats 2de klasse. Algemene Begraafplaats Bennekom.
Laatst gewijzigd door Hans Braakhuis op za nov 19 2011 6:51 am, 2 keer totaal gewijzigd.

wim hoppenbrouwers
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Re: begraafplaatsen

Bericht door wim hoppenbrouwers » do nov 17 2011 4:12 pm

Mooi stillevens Hans. :D
Ik maak geen compo's, maar registreer slechts in 3D.
anaglyphen rood/cyan brilletje gebruiken voor de diepte!

https://flic.kr/g/BbRE2

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do nov 17 2011 5:31 pm

Die laatste heeft gras dat gegroeid is in Chernobyl Hans... :huh:

Altijd een mooie plek om een stemmingsvol plaatje te schieten. Ik heb er onderhand ook wel een paar zonder een speciale fetisch te hebben. Althans, niet op dit gebied. 8)
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » vr nov 18 2011 10:26 am

Mooi gedaan ,foto 3 zal , wat de compositie betreft voor velen ongewoonlijk zijn , ik vindt hem in iedergeval zeer geslaagd.
Jac.
off topic @ 3, kennelijk gebeurd begraven tegenwoordig alleen 1ste klasse en is dit gedeelte van de begraafplaats 2de klasse.
Dat de kath- kerk zich hieraan schuldig maakt is wel heel triest :evil: :evil: :evil:
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door yzf1kr » vr nov 18 2011 11:37 am

jac49 schreef:off topic @ 3, kennelijk gebeurd begraven tegenwoordig alleen 1ste klasse en is dit gedeelte van de begraafplaats 2de klasse.
Dat de kath- kerk zich hieraan schuldig maakt is wel heel triest :evil: :evil: :evil:
??

Wat hebben begraafplaatsen met de katholieke kerk te maken?

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » vr nov 18 2011 12:17 pm

foto 2 en 3 zijn gemaakt op de Algemene begraafplaats te Bennekom.
http://www.ede.nl/fileadmin/monumentenregister/149.html" onclick="window.open(this.href);return false;

foto 1 op het Airborne War Cemetery in Oosterbeek.

Hier staan meer foto's: http://s143.photobucket.com/albums/r152 ... /cemetery/" onclick="window.open(this.href);return false;

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » vr nov 18 2011 5:04 pm

Je foto's op deze site zijn helaas verdwenen Hans, maar op Photobucket zijn ze nog prima te zien. Eigenlijk foto's die je op elke begraafplaats kunt maken. Dat bedoel ik niet zozeer onaardig als om te zeggen dat je op begraafplaatsen heel sfeervolle plaatjes kunt maken en daar ben je prima in geslaagd. Ik kom nogal eens op begraafplaatsen, omdat ik (o.a.) voorzitter van begraafplaatsbesturen ben. Roomsch Katholieke. dat wel :-) En als Jac daar vragen over heeft wil ik die graag beantwoorden, want wat je schrijft is wel een heel snel oordeel. Maar dan verder wel per PB.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » za nov 19 2011 6:50 am

JacTrum schreef:Je foto's op deze site zijn helaas verdwenen Hans, maar op Photobucket zijn ze nog prima te zien.
:oops: hersteld

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”