Alweer HDR nu Schotland

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Alweer HDR nu Schotland

Bericht door Germay » vr nov 11 2011 4:53 pm

Patrick schreef:Dit soort HDR is echt niet mijn ding. Foto 3 vind ik wel fraai. Maar daar heb je toch geen HDR nodig?
Helemaal mee eens,#3 vindt ik nog het beste er uit komen maar de rest kan me niet bekoren,te veel over de top!! :evil:
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

george013

Bericht door george013 » vr nov 11 2011 4:59 pm

@RonaldV,
Uiteraard gelukkig dat we niet allemaal hetzelfde mooi vinden. Moet er niet aan denken, wordt een saaie wereld.

Mijn eerste opmerking was over de door jou verstrekte gegevens . De tweede een persoonlijke uiting.
Ondanks dat het niet mijn smaak is, kijk ik er met interesse naar. Vind het wel een leuke techniek.

Een andere zaak. Je moet de stand van de camera beter in de gaten houden, met name bij de groothoek. Alle vertikale lijnen vallen om. Als je de camera een beetje naar voren kantel, iets hogere positie heb je ongeveer het gelijke beeld met betere lijnen, zeker bij die begraafplaats.

George

RonaldV

Bericht door RonaldV » vr nov 11 2011 5:09 pm

george013 schreef:Een andere zaak. Je moet de stand van de camera beter in de gaten houden, met name bij de groothoek. Alle vertikale lijnen vallen om. Als je de camera een beetje naar voren kantel, iets hogere positie heb je ongeveer het gelijke beeld met betere lijnen, zeker bij die begraafplaats.George
George, zal ik zeker aan denken in de toekomst. Bedankt voor de tip.

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » ma nov 14 2011 9:39 pm

De vierde foto vind ik mooi. Bij de eerste drie liggen de kleuren wat mij betreft veel te ver af van van de Schotse tinten.

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » vr nov 18 2011 5:30 pm

Je kunt natuurlijk HDR op twee manieren beschouwen: 1 als mogelijkheid om te grote contrasten binnen een foto op te kunnen vangen of 2. Een mogelijkheid om foto's te bewerken tot iets dat de fotograaf mooi vindt / aanspreekt, zonder dat naar een zo natuurgetrouw beeld wordt gestreefd. Deze foto's vind ik als je voor 2 kiest best wel aardig!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

RonaldV

Bericht door RonaldV » vr nov 18 2011 9:09 pm

JacTrum schreef:Je kunt natuurlijk HDR op twee manieren beschouwen: 1 als mogelijkheid om te grote contrasten binnen een foto op te kunnen vangen of 2. Een mogelijkheid om foto's te bewerken tot iets dat de fotograaf mooi vindt / aanspreekt, zonder dat naar een zo natuurgetrouw beeld wordt gestreefd. Deze foto's vind ik als je voor 2 kiest best wel aardig!
Je tweede manier is precies wat ik bedoel. Jac, bedankt voor je opmerking.

Niels
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Niels » vr nov 18 2011 11:36 pm

Zoveel mensen, zoveel meningen :wink: , ik vind ze erg fraai, vooral de eerste!
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”