LR3 icm. Capture NX

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Giso
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

LR3 icm. Capture NX

Bericht door Giso » za nov 19 2011 10:37 am

Ik had laatst een vreemde ervaring. Ik importeer foto's (RAW) van de camera naar de computer meestal met Nikon Transfer. De nabewerking doe ik dan met View NX, Capture NX of LR3.
Met de laatste ben ik nog aan het experimenteren. Nu heb ik laatst geprobeerd om foto's te importeren met LR3, naar de map waarin ik altijd foto's importeer. Echter toen ik een dag later wilde werken met Capture NX kon ik geen map meer openen van mijn foto opslag. Ik heb toen alles verwijderd en mijn back-up gecopieerd, hiermee was het probleem weer verholpen.
Ik iporteer nu weer gewoon met Nikon Transfer. Deze kan ik dan later wel gewoon importeren naar LR3 en dan kan ik wel gewoon ook in Capture NX werken.

Ik vond dit best vreemd en ik weet niet of dit normaal is, of een eenmalige actie :?
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso

wblink
Forumlid
Forumlid

Re: LR3 icm. Capture NX

Bericht door wblink » za nov 19 2011 3:36 pm

Giso schreef:Nu heb ik laatst geprobeerd om foto's te importeren met LR3, naar de map waarin ik altijd foto's importeer.
Met LR importeer je je foto's VANUIT een map naar de CATALOGUS. Optioneel, kun je de foto verplaatsen, kopiëren en backuppen. Die catalogus is het hart van LR en daarom ook kwetsbaar: LR zeurt niet voor niets elke keer om een backup ervan :-)
Giso schreef:Echter toen ik een dag later wilde werken met Capture NX kon ik geen map meer openen van mijn foto opslag. Ik heb toen alles verwijderd en mijn back-up gecopieerd, hiermee was het probleem weer verholpen.
Da's vreemd. Op zich doet LR niks bijzonder met de mappen (alleen er de evt sidecar files plaatsen, waar je overigens in NX niets aan hebt).
Giso schreef:Ik iporteer nu weer gewoon met Nikon Transfer. Deze kan ik dan later wel gewoon importeren naar LR3 en dan kan ik wel gewoon ook in Capture NX werken.
Ik denk dat je wat zit te goochelen met de mappen. Hou in je achterhoofd dat LR naar de catalogus importeerd. De foto kan op elke willekeurige plaats staan (nee, netwerkschijven werkt nog niet zo goed).
Willem.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”