D7000 op transport naar NSP
Re: D7000 op transport naar NSP
Oke Jan, ik volg je op de voet morgen. Succes ermee en ik hoop dat je camera nu wel naar behoren functioneert.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Jan, het gevoel wat jij nu hebt heeft mij doen besluiten om de d7000 in te leveren/ruilen tegen een nieuwe d90. Het plezier van foto's maken was helemaal weg, nu heb ik het gevoel mijn apparaat te vertrouwen en maak weer met plezier foto's. Ik hoop dat het niet zover bij jou komt, maar ik had ook hetzelfde gevoel dat als je contact hebt met Nikon, en ik heb de mails nog, dat je de eerste bent met zo'n probleem en dat het eigenlijk nooit voorkomt, ook blijft men dit volhouden als je ze confronteert met bv dit forum.
D7100, lenzen, statief, flitser en rugzak
Nou als ik het zo lees moet Nikon toch wel iets gaan doen
Of het is vlekjes olie of de front and back focus is niet goed
Kan de club er geen druk op zetten bij Nikon om te zorgen dat ze
Het nu wel als een probleem gaan zien
Of het is vlekjes olie of de front and back focus is niet goed
Kan de club er geen druk op zetten bij Nikon om te zorgen dat ze
Het nu wel als een probleem gaan zien
- Arie Vigelius
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
@ Erwin: ik heb dat ook al eens voorgesteld, maar kreeg de handen daar niet voor op elkaar.
Ow dat is dan wel jammer
Want als je het als een groep gaat doen sta je meteen wel een stuk sterker
Want als je het als een groep gaat doen sta je meteen wel een stuk sterker
- RobbieDx
- Clublid
Hoi Jan,
Wat is dat balen zeg! Ik vind de afwijkingen voor de lenzen nog steeds erg groot.
Mijn D7000 is ook net terug van NSP. Ik heb hem woensdag 9 nov. gebracht en kon hem de woensdag daarop al weer ophalen. Zelf brengen en halen is dus toch sneller.
Bij mij is ook de sensor gereinigd en de AF bijgesteld. Ik heb alleen mijn body gebracht met de mededeling dat deze voor al mijn lenzen een gemiddelde backfocus had van -8.
De body hebben ze gecorrigeerd van -8 naar 0, dus ik ben wel tevreden.
16-85 staat op 0
35mm staat op -3
70-300 staat op +2
IA 105 staat op 0 (de MF lens gaf in het begin afwijkingen als ik handmatig scherpstelde m.b.v. het bolletje)
Dus minimale afwijkingen die ik op mij D90 waarschijnlijk nooit had kunnen opmerken.
Ik bepaal de AF finetuning voor mijn lenzen m.b.v. de liveview AF. Deze heeft namelijk nooit een afwijking, omdat deze rechtstreeks via de sensor en contrast-detectie scherpstelt. Ik download een gratis versie van Camera Control Pro bij Nikon en zet mijn D7000 op statief met VR uit en mirror up, en koppel hem aan de PC. Dan maak ik twee maal dezelfde foto met afstandbediening, eenmaal in Liveview en eenmaal via de gewone AF van een onderwerp met kleine lettertjes en beoordeel ze meteen op de PC. Dan maar ik nog twee foto's en ga net zolang met de AF tuning aan de slag, totdat de afwijking tussen beide AF modi minimaal is.
Misschien kun je zo je Tamron lens zelf optimaal scherp krijgen.
Groet,
Rob
Wat is dat balen zeg! Ik vind de afwijkingen voor de lenzen nog steeds erg groot.
Mijn D7000 is ook net terug van NSP. Ik heb hem woensdag 9 nov. gebracht en kon hem de woensdag daarop al weer ophalen. Zelf brengen en halen is dus toch sneller.
Bij mij is ook de sensor gereinigd en de AF bijgesteld. Ik heb alleen mijn body gebracht met de mededeling dat deze voor al mijn lenzen een gemiddelde backfocus had van -8.
De body hebben ze gecorrigeerd van -8 naar 0, dus ik ben wel tevreden.
16-85 staat op 0
35mm staat op -3
70-300 staat op +2
IA 105 staat op 0 (de MF lens gaf in het begin afwijkingen als ik handmatig scherpstelde m.b.v. het bolletje)
Dus minimale afwijkingen die ik op mij D90 waarschijnlijk nooit had kunnen opmerken.
Ik bepaal de AF finetuning voor mijn lenzen m.b.v. de liveview AF. Deze heeft namelijk nooit een afwijking, omdat deze rechtstreeks via de sensor en contrast-detectie scherpstelt. Ik download een gratis versie van Camera Control Pro bij Nikon en zet mijn D7000 op statief met VR uit en mirror up, en koppel hem aan de PC. Dan maak ik twee maal dezelfde foto met afstandbediening, eenmaal in Liveview en eenmaal via de gewone AF van een onderwerp met kleine lettertjes en beoordeel ze meteen op de PC. Dan maar ik nog twee foto's en ga net zolang met de AF tuning aan de slag, totdat de afwijking tussen beide AF modi minimaal is.
Misschien kun je zo je Tamron lens zelf optimaal scherp krijgen.
Groet,
Rob
Laatst gewijzigd door RobbieDx op do nov 24 2011 5:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
LIjkt me een goed idee ook eens uit te proberen. Heb meteen Camera Control Pro gedownload..
Dank voor de tip.
Groet, Jeroen
Dank voor de tip.
Groet, Jeroen
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Wel, ik heb vandaag foto's gemaakt. Ben een beetje verdrietig over het resultaat. 1 mijn eigen schuld ik heb verzuimd de Tamron 17-50mm f/2.8 de AF-fijnafstelling te controleren. Maar heb ook foto's gemaakt met de Nikon 50mm f/1.8D. Alle foto's zijn met flits gemaakt in de gewelven van het kasteel. Over dit resultaat ben ik niet tevreden. Heb bewust vandaag alles op de automaat gemaakt. Achteraf had ik dat misschien beter niet kunnen doen. Zie hier het onbewerkte resultaat. Dit zijn dan de "beste" de rest is niet toonbaar. gewoon bagger. Moet nu eens goed nadenken wat ik ga doen. Zal van de week maar eens foto's gaan maken met de focus chart. De 50mm had gewoon scherp moeten zijn bij d'r neusgat (daar zat het focus punt) even los van de scherptediepte).
1. Nikon 50mm (de focus zit op het rechter neusgat) f/1.8, 1/60s, iso200

2. Nikon 50mm f/4, 1/60s, iso450

3. Tamron 17-50mm f/4, 1/60s, iso800

4. Tamron 17-50mm (focus zit op haar voortanden) f/4, 1/60s, iso800

5. Tamron 17-50mm., f/4, 1/60s, iso800

6. Tamron 17-50mm f/2.8; exif f/4, 1/60s, iso800, verscherping voor conversie naar JPEG op 10 met ViewNX

1. Nikon 50mm (de focus zit op het rechter neusgat) f/1.8, 1/60s, iso200
2. Nikon 50mm f/4, 1/60s, iso450
3. Tamron 17-50mm f/4, 1/60s, iso800
4. Tamron 17-50mm (focus zit op haar voortanden) f/4, 1/60s, iso800
5. Tamron 17-50mm., f/4, 1/60s, iso800
6. Tamron 17-50mm f/2.8; exif f/4, 1/60s, iso800, verscherping voor conversie naar JPEG op 10 met ViewNX
Laatst gewijzigd door jan op di dec 20 2011 12:44 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Jan, de eerste foto, kan je ook de exif plaatsen, lijkt mij wel of er nu frontfocus is (echter kan het niet zien, originele foto helpt). Maar heb je een f van > zeg 5 zou dat bijna niet kunnen.
- a90
- Forumlid
Jan,
De foto's bevatten geen exif informatie. Kun je die er eens bijgeven anders ? Ik vind ze anders heel zo verkeerd nog niet. al ben ik wel benieuwd naar de sluitertijden. Zet anders eens wat grotere platen neer, desnoods met een linkje er naar toe
Daarnaast ben ik van mening dat de belichting ook niet optimaal is geweest., waarschijnlijk stond je in wit geverfde gewelven en dan moet je wat licht compenseren.
vriendelijke groet
Michael
De foto's bevatten geen exif informatie. Kun je die er eens bijgeven anders ? Ik vind ze anders heel zo verkeerd nog niet. al ben ik wel benieuwd naar de sluitertijden. Zet anders eens wat grotere platen neer, desnoods met een linkje er naar toe
Daarnaast ben ik van mening dat de belichting ook niet optimaal is geweest., waarschijnlijk stond je in wit geverfde gewelven en dan moet je wat licht compenseren.
vriendelijke groet
Michael
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- a90
- Forumlid
Die eerste foto is echt geen >F5 zo te zien, eerder een 2.8 of kleiner
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
Hierbij de link, https://picasaweb.google.com/1126562921 ... directlink, naar het Picasa mapje waar de betreffende foto's staan.
Wanneer het goed is zou je hier wel de exif moeten kunnen uitlezen.
Alle foto's heb ik in RAW dus ik kan nog e.e.a. aanpassen. De foto's zijn genomen met de SB900 op de camera en 45gr. omhoog.
Wanneer het goed is zou je hier wel de exif moeten kunnen uitlezen.
Alle foto's heb ik in RAW dus ik kan nog e.e.a. aanpassen. De foto's zijn genomen met de SB900 op de camera en 45gr. omhoog.
Jan
Jan, zal misschien aan mij liggen maar van de foto's kan ik geen exif zien, wel dat ze bewerkt zijn met viewNX2 etc.
- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
Ze zijn ViewNX2 alleen geconverteerd naar JPEG1024xRonaldV schreef:Jan, zal misschien aan mij liggen maar van de foto's kan ik geen exif zien, wel dat ze bewerkt zijn met viewNX2 etc.
Ik heb zojuist enige exif bij de foto's geplaatst en de "s800" uit de link gehaald.
Jan
- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
en een reactie terugRonaldV schreef:Jan heb je een PB gestuurd.
Laatst gewijzigd door jan op ma nov 21 2011 12:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan