F1 Testen @ Spa-Francorchamps - 10 July 2007

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

F1 Testen @ Spa-Francorchamps - 10 July 2007

Bericht door SwederD70 » do jul 12 2007 11:36 pm

Eergisteren naar Spa gecrosst met FemkeXSGT2 (ja zo heet mijn auto)

De FIA had het superidee opgevat om 3 testdagen te organiseren op het deels vernieuwde circuit. F1-Pitsboxen zijn geheel vernieuwt, de busstop chicane is veranderd, pitingang is nu anders, La Source is wat aangepast. Verder is er qua infrastructuur wat VERBETERT.

Voor 20 Euro kon je heel het circuit rondlopen (helaas geen paddock/pitsstraat toegang). Hoeveelheid actie op de baan en tijdstippen wanneer ze rijden zijn een verrassing.
Maar aangezien alle teams aanwezig zijn en een redelijk unieke mogelijkheid om meer op Spa te rijden waren er wel continue F1 bakken op de baan.

En ja, je hebt niet de actie van 22 auto’s achter elkaar en in gevecht maar goed….
Zondags in slechts anderhalf uur 44 keer Felipe voorbij zien razen op een dichtgepakte tribune waarbij je nauwelijks foto’s kunt maken.
Of 8 uur lang 80 keer felippe voorbij zien bleeereen en hem in Busstop, la Source, aanrijden Eau Rouge, Eau Rouge op de foto te hebben! Pal langs de vangrails te staan en hem op 10 meter voorbij zien razen…waar je anders tijdens de GP 300 Euro voor kwijt bent.

Ondanks dat heel de dag het circuit open was om te rijden was het fotografisch toch opschieten. Want ik moest ze gewoon op verschillende plekken hebben. En je loopt daar niet ff in 5minuten van de ene kant van het circuit naar de andere en 5 keer op een dag.
Want je weet niet hoeveel ze rijden en wanneer. Voor je het weer rijden ze maar een uurtje aan het eind van de dag, of een crash en het is een uur lang code rood.

Kleine 430 foto’s mee naar huis genomen, stuk of 620 geschoten maar al veel in de preview gedelete.
Thuis gekomen zie je op 19” pas werkelijk hoe dramatisch mislukt veel foto’s ziijn…;-(
Bijna allemaal slechte focus…cam is te traag (denk dat ie aardig begint te slijten) en het gaat toch een partijtje echt snel…en je schiet bijna overal door gaas en dat vind ie ook niet leuk.
Maar ja, zolang er nog een ala deze tussenzit….dan spring je wel ff van je stoel…(tenminste ikke).
1.
Afbeelding

Wil je eens ervaren en visueel proberen voor te stellen hoe hard hij er in Canada is afgevlogen en gecrasht dan moet je in de Raddilion gaan staan en denken dat ie ipv de baan volgt keihard daar de bandenstapel in knalt!
Je ziet wel de snelheid en de zooi die eraf spat maar niet de energie waarmee het gebeurt!

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Deel 2
9. Deze ontbrak nog in de eerste serie…de Honda met Klien!
Afbeelding

10. Nog een keer Giedo. Leuk dat ie km kan maken maar nog niet toe aan het rijden van een F1 GP seizoen
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Deze twee moeten gewoon wat groter….
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Het gros is gemaakt met de 70-200mm + TC 2.0
#8 met de 18-70 + B+W Polafilter
#12, #13, #14 met enkel de 18-70
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » do jul 12 2007 11:41 pm

Mooi, mooi, mooi :)

Mijn favoriet is 12 daarna 14 en 1
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

w.wind
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door w.wind » do jul 12 2007 11:46 pm

Kijk hier hou ik wel van
Ik vindt foto 1 en 10 het mooiste
bij een aantal foto's zie je goed de snelheid van de auto's
Groeten,
Wim
8)
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Wind

Mooi spul van Nikon

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » do jul 12 2007 11:55 pm

Platen waar je best trots op mag zijn. Bij ik geloof KE hadden ze een workshop circuitfotografie. De beste foto van een cursist is getoond in de nieuwsbrief. Nou die van jou doen absoluut niet onder en dus de workshop heb je niet nodig gehad.

Groeten Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

selcuk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door selcuk » vr jul 13 2007 12:31 am

Dit zijn foto's waar ik als race liefhebber van kan genieten..

Laatst op circuitpark Zandvoord veel foto's als nummer 15 gemaakt.
Vele waren ook mislukt,het is vrij moeilijk met een trage AF Tamron 70-300 juist te focussuen in moeilijke licht omstandigheden.

Mooie foto's Sweder!!

BUG322

Bericht door BUG322 » vr jul 13 2007 12:45 am

Prachtig!!

yoyo

Bericht door yoyo » vr jul 13 2007 1:02 am

Mooi om te zien. Een collega had er ook willen gaan kijken. Een cursus gooide voor hem roet in het eten. Ik zal hem deze foto's laten zien. Dan is hij er toch een beetje bij geweest.

PS
3,4,5,10 en 12

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » vr jul 13 2007 4:34 am

mooie platen Sweder, zo ver ben ik helaas nog niet maar er zit vooruitgang in de D70 blijft best een lastige camera maar je kan er inderdaad zeer fraaie platen mee maken

rik6230

Bericht door rik6230 » vr jul 13 2007 5:20 am

Ik ben helemaal geen race fan. Ik ga er ook geen foto's van maken maar deze vind ik mooi. Vooral nr 7 is super.

groet,
Rik

marcb_1977
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door marcb_1977 » vr jul 13 2007 8:15 am

Mooie foto's.... hier kan ik mijn vingers alleen maar bij aflikken :shock:

Maar wat doet die vent op foto 2 met zijn lens??? :?:
Laatst gewijzigd door marcb_1977 op vr jul 13 2007 9:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn onderschrift is toch niet zo belangrijk. Het gaat er om wat er in het bovenschrift staat

alfa156

Bericht door alfa156 » vr jul 13 2007 8:45 am

Fraaie serie, maar vooral nr 7 is zeer origineel.

wouterboon

Bericht door wouterboon » vr jul 13 2007 9:56 am

@marcb_1977: het lijkt een canon lens, dus dat maakt niet uit ;-) (al blijft het zonde...)

@ sweder: prachtige foto's! Je hebt de meeste met een 70-200 gemaakt (Nikon neem ik aan, dus met VR?). Ik vroeg me af of je het uit de losse hand doet, of gebruik maakt van een monopod. Ikzelf heb de sigma, dus geen vr. Maar als ik dit type foto's in de toekomst ga maken (Grandprix aan de Maas komt er aan...), wil ik dit ook wel eens proberen. Dus tips zijn welkom!

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » vr jul 13 2007 10:24 am

Zitten hele mooie foto,s tussen sweder.
Gezien je ervaring met het fotograferen van autosport hoeven wij je niks meer te vertellen maar ik snap alleen niet waarom je in A hebt gefotografeert.
Je pakt een hoger diafragma om bewegingsonscherpte te krijgen , oke het eindresultaat is wel hetzelfde maar veel oncontroleerbaarder dan wanneer je hem op sluitertijd had gezet. Waarom dan die keuze?
En je bent volgens mij toe aan een D2Hs of een D2X(s) , die D70 kan het niet helemaal bijhouden, door je ervaring zijn het nog acceptabele platen geworden.
Mis hier en daar wel de scherpte maar dat is denk ik het gaas?
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

KLUIV

Bericht door KLUIV » vr jul 13 2007 1:24 pm

Wie met de massa meegaat komt nergens.
Hij gaat over het algemeen hard zat, zie foto 4.

Nr1 = 1, schitternde foto

Pindar01

Bericht door Pindar01 » vr jul 13 2007 1:56 pm

Als F1 fan kan ik zeggen vind ze allemaal super! :lol:

2x in Spa geweest tijdens een GP weekend heel leuk en gezellie 8)
Het weer is vaak wat minder :(
Daarom ook maar even een keer in Barcelona wezen kijken daar had je de 8) wel nodig!

Adios: Michel

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”