voorkeursactie scanner
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
voorkeursactie scanner
Ik heb twee scanners, een negatiefscanner en een all in one.
Op de all in one (eentje van brother) zit een scan-knop en als ik die gebruik dan stuurt hij de gegevens naar de pc, toen ik het ding net had, startte dan automatisch een programma van brother op dat dat net netjes afving.
Tegenwoordig (al een hele poos) krijg ik een keuzemenu op mijn scherm dat ik moet kiezen welk programma er gebruikt wordt, dat wil ik niet, ik wil altijd hetzelfde programma, als ik met een ander programma wil scannen dan pak ik mijn negatiefscanner ook wel.
Wat ik dus wil is dat als de scanner 'uit zichzelf' begint te scannen dat dan automatisch het brother cc programma start en niet dat ik dan nog moet kiezen. Weet iemand waar ik dat als default in kan stellen? Ik werk nog met Vista.
Op de all in one (eentje van brother) zit een scan-knop en als ik die gebruik dan stuurt hij de gegevens naar de pc, toen ik het ding net had, startte dan automatisch een programma van brother op dat dat net netjes afving.
Tegenwoordig (al een hele poos) krijg ik een keuzemenu op mijn scherm dat ik moet kiezen welk programma er gebruikt wordt, dat wil ik niet, ik wil altijd hetzelfde programma, als ik met een ander programma wil scannen dan pak ik mijn negatiefscanner ook wel.
Wat ik dus wil is dat als de scanner 'uit zichzelf' begint te scannen dat dan automatisch het brother cc programma start en niet dat ik dan nog moet kiezen. Weet iemand waar ik dat als default in kan stellen? Ik werk nog met Vista.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: voorkeursactie scanner
Roelof,
Als het goed is heb je door het programma te installeren, een extra icoon in je configuratie scherm van Vista erbij gekregen.
Althans dat doet mijn Canon wel.
Het programmatje wat erbij is gekomen, is voor de instellingen van je knoppen op de scanner.
Je kunt daarmee aangeven wat er bij elke knop die je bedient dient te gebeuren.
Het kan ook zijn dat het bij jou niet in het configuratie scherm is terechtgekomen. Maar wellicht dan onder Brother in het menu nadat je de scansoftware hebt geinstalleerd.
Als het goed is heb je door het programma te installeren, een extra icoon in je configuratie scherm van Vista erbij gekregen.
Althans dat doet mijn Canon wel.
Het programmatje wat erbij is gekomen, is voor de instellingen van je knoppen op de scanner.
Je kunt daarmee aangeven wat er bij elke knop die je bedient dient te gebeuren.
Het kan ook zijn dat het bij jou niet in het configuratie scherm is terechtgekomen. Maar wellicht dan onder Brother in het menu nadat je de scansoftware hebt geinstalleerd.
- Roelof
- Clublid
Dat is het punt nu juist. Dat programma is er wel, maar het wordt niet automatisch gestart en daarom werken mijn instellingen pas nadat ik het gekozen heb. Ik heb nog een paar andere scanprogramma's en die vechten met het brother cc om de invoer of beter gezegd: windows weet niet welke de invoer standaard moet verwerken.
-
- Forumlid
Maar, en misschien begrijp ik het niet goed, dat programma zou niet op moeten starten.
Het is een programma waar je eenmalig de instellingen voor je knoppen definieert, en dat na indrukken van de knop automatisch het geselecteerde programma opgestart wodt.
Zo werkt het bij mij wel.
Het is een programma waar je eenmalig de instellingen voor je knoppen definieert, en dat na indrukken van de knop automatisch het geselecteerde programma opgestart wodt.
Zo werkt het bij mij wel.
- Roelof
- Clublid
Het werkt bij mij zo, dat dat programma op de achtergrond start en de gegevens doorstuurt naar het programma dat ik daar voor gekozen heb.
Bestand naar file wordt dan een pdf en de verkenner wordt gestart met de map waar mijn nieuwe pdf staat.
Maar zodra mijn scanner iets stuurt dan gaat windows vragen wie die invoer hebben moet: brother cc, epson scan, paper port, picassa (zucht, heb ik daarom al verwijderd) Vroeger ging het ook goed, toen werd er niet naar dat andere spul gevraagd. Ik weet niet zeker meer wanneer het mis ging, volgens mij was dat met een update van picassa, daarom heb ik dat ook verwijderd maar dat hielp niet. Het stomme is dat er ook niet naar alle scanner compatible programma's gevraagd wordt, want de programma's waar ik het meest foto's mee scan daar mekkert windows niet om.
Bestand naar file wordt dan een pdf en de verkenner wordt gestart met de map waar mijn nieuwe pdf staat.
Maar zodra mijn scanner iets stuurt dan gaat windows vragen wie die invoer hebben moet: brother cc, epson scan, paper port, picassa (zucht, heb ik daarom al verwijderd) Vroeger ging het ook goed, toen werd er niet naar dat andere spul gevraagd. Ik weet niet zeker meer wanneer het mis ging, volgens mij was dat met een update van picassa, daarom heb ik dat ook verwijderd maar dat hielp niet. Het stomme is dat er ook niet naar alle scanner compatible programma's gevraagd wordt, want de programma's waar ik het meest foto's mee scan daar mekkert windows niet om.

-
- Forumlid
Heb je in die tijd nog een switch gemaakt van XP naar Vista of zo.
- Roelof
- Clublid
Nee, deze pc is met Vista geleverd en is zelfs nooit opnieuw geïnstalleerd.
- John'47
- Forumlid
als je de software nog hebt de software de-intalleren en opnieuw installeren??
Nikon D810, Sony RX1R II.
-
- Forumlid
Ja dat is een mogelijkheid, maar de meeste software maakt de windows registry niet echt leeg, vaak worden instellingen bewaard.
Je kunt dan de en installeren totdat je een ons weegt.
Maar het kan nooit kwaad om het een keer te proberen.
Je kunt dan de en installeren totdat je een ons weegt.
Maar het kan nooit kwaad om het een keer te proberen.
- John'47
- Forumlid
ja, maar dan wel via de koninklijke weg: even uit mijn geheugen als huidig mac-gebruiker: je kunt ergens links onderaan op je scherm klikken en dan kom je bij alle systeeminstellingen. Als je dan software kiest kun je daar alle programma's een voor een weghalen en dan verdwijnt misschien ook de instelling die je ooit koos
Nikon D810, Sony RX1R II.
Het scherm wat je krijgt als keuze, is dat een soort "open with" scherm ? Door dan te kiezen voor het brother programma en het vinkje aan te zetten met "always use this program" zou windows de volgende keer het brother programma weer vanzelf moeten openen.
Misschien dat dit helpt

Dit kun je ook instellen per programma onder de file explorer: menu tools| folder options --> Tabblad file types
Misschien dat dit helpt

Dit kun je ook instellen per programma onder de file explorer: menu tools| folder options --> Tabblad file types
Quote: Amateurs worry about their gear, Professionals worry about the profit, Masters worry about the light
Hallo Roelof,
Voor het verwijderen van programma's gebruik ik altijd Revo Uninstaller. Dat progje doorzoekt ook de registry en verwijdert daar ook achtergebleven troep.
Op internet is een gratis versie te downloaden.
Succes!
Voor het verwijderen van programma's gebruik ik altijd Revo Uninstaller. Dat progje doorzoekt ook de registry en verwijdert daar ook achtergebleven troep.
Op internet is een gratis versie te downloaden.
Succes!
D40 met 18-55 kitlens, D80, 55-200 VR, Metz 48 AF-1, Manfrotto 479-4b monopod en een Nikon fototas.