Bedankt voor je reactie!
Een zeer amateuristische vraag, maar wat is nu qua achtergrondbelichting het voordeel van flitsers tov continue verlichting? (Ik lees en hoor namelijk vaker dat flitsers "fijner/beter" zijn dan continue verlichting)
Op dit moment vind ik het zelf het fijnst om direct te zien wat de belichting doet ipv het te zien "door de camera" zeg maar. (dmv foto maken bij gebruik van flitsers)
Maargoed, ik heb nog zeer weinig ervaring natuurlijk, dus deze bevinding kan altijd nog veranderen
Momenteel gebruik ik als opstelling 2 daglichtlampen met softbox die kruislings (van de zijkant) op de achtergrond schijnen en 1 hoge daglichtlamp die gedeeltelijk op de achtergrond, de ondergrond en het model gericht staat.
Hierbij heb ik dan nog 2 flitsers die aan beide zijden naast mij (zeg maar) op het geheel in het midden gericht "staan".
Voor het gemak heb ik even een hele snelle, simpele tekening gemaakt in PS van mijn opstelling:
*edit* bijlage verwijderd *edit*
Hiermee heb ik gisteren met oefenen dit resultaat verkregen (met wat nabewerking in photoshop van de kleuren van t model; achtergrond oid is niet bewerkt):
*edit* bijlage verwijderd *edit*
Dit is het beste resultaat wat ik tot nu toe verkregen heb met mijn opstelling/belichting. Een gedeelte is perfect wit, maar het meeste helaas niet..
Overigens moet ik, om dit te verkrijgen, zoveel aanpassen aan mijn camera dat het gewoonweg niet te doen is om hiermee goed aan de slag te gaan.
Zo heb ik de sluitertijd op 1/20 staan, ISO moet echt op minstens 800-1000, 2 stop overbelichten, etc.. Niet te doen dus... (en t kost nog flink wat nabewerken om t model goed uitgelicht te krijgen)
VERRE van ideaal dus..
Ik ben dus ECHT op zoek naar DE oplossing om de achtergrond/omgeving EN het model goed uit-/ (te) belichten.
Wat betreft mijn budget:
Ik heb gelukkig wel wat te besteden, alleen liggen mijn prioriteiten op t moment wat anders, maar die zou ik evt. kunnen bijschaven!
Ik zal maar even met wat cijfers gaan gooien

In totaal heb ik maximaal 1000-1500 euro te besteden, maar hiervan wilde ik in eerste instantie graag wat lenzen kopen (vast brandpunt) dus vandaar dat mijn budget erg beperkt is tov de belichting.
Maar als iemand hier mij nou eens goed zou kunnen adviseren (en overtuigen

) dat ik beter kan investeren in goede belichting (en later in meer lenzen) dan ga ik daar natuurlijk voor! (en doe ik afstand van mijn cheapass setjes die ik nu heb (sorry voor de bewoording

))
maar hiervoor zou ik wel graag advies willen in welke dan in mijn geval goed zou zijn.
Ik krijg dit advies liever van gebruikers dan van een fotowinkelmedewerker, ik heb namelijk altijd het gevoel dat ze je alleen maar wat aan proberen te smeren...