welke afstandbediening voor de D200?
-
- Forumlid
Die draadloze die jij laat zien gebruikt infrarood, en Nikon heeft alleen op de Pro-sumer modellen een infrarood ontvanger.paparazzi schreef:Waarom zit er eigenlijk 'n draadje aan die afstandsbediening voor de prof-modellen en is deze draadloze
http://www.fotoshopaalten.nl/product_in ... a8996e9d9e
geschikt voor o.a. de D70s maar niet voor de D200?
Lijkt me toch 'n stuk praktischer als je niet afhankelijk bent van zo'n draad.
-
- Forumlid
-
- Forumlid
Dus er passen meerdere op niet alleen de Nikon ML 3 infrarood afstandsbediening die ik onlangs besteld heb? jammer van mn geld, en bijna niet te krijgen. GvD
Re: welke afstandbediening voor de D200?
Hij werkt wel op je D70, niet op de D200. De ML-L3 is lastig te krijgen idd, de ML-L1 werkt echter ook gewoon en kost vaak veel minder. Op eBay zijn voor een paar euro ook gewoon kopiëen te koop.G.van Duinen schreef:Dus er passen meerdere op niet alleen de Nikon ML 3 infrarood afstandsbediening die ik onlangs besteld heb? jammer van mn geld, en bijna niet te krijgen. GvD
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Nou, het is me nu wel duidelijk.
Er zijn dus nog al wat mogelijkheden. Jammer dat de goedkope IR techniek niet opde D200 is aangebracht. Maar goed, voor de doelgroep heeft die met de transmitter natuurlijk veel meer mogelijkheden. Wat helemaal overeekomt met de mogelikjheden van de D200. Dus dan past (en hoort) die ML-L3 mooi bij de D80 en D70(s).
Bedankt allen voor jullie reacties!
FotoTuur
Er zijn dus nog al wat mogelijkheden. Jammer dat de goedkope IR techniek niet opde D200 is aangebracht. Maar goed, voor de doelgroep heeft die met de transmitter natuurlijk veel meer mogelijkheden. Wat helemaal overeekomt met de mogelikjheden van de D200. Dus dan past (en hoort) die ML-L3 mooi bij de D80 en D70(s).
Bedankt allen voor jullie reacties!
FotoTuur
Nikon D750, Nikkor 24-70mm f2.8G ED, Nikkor 70-200mm f2.8G ED VRII, Nikkor 20mm f2.8, Nikkor 50mm f1.8G, Nikkor 35-70mm f2.8, "C-merk" Powershot S120, iPhone 11Pro met App "Camera+ 2"
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Ja, goed voor alle camera's met 10-pin aansluiting, maar eigenlijk verschrikkelijk overdone voor een draadontspanner. De features (en dus prijs) zitten voornamelijk in het laten maken van intervalopnamen, maar daar biedt de D200 zelf al mogelijkheden voor. Heb er nu wel spijt van, omdat hij gewoon te duur is voor het gebruik dat ik van maak. Het enige handige is dat ie bij handmatig ontspannen in de display netjes voor je telt hoelang de sluiter al open is, maar om daar nou €150 aan uit te geven: ik zou het niet weer doen.paparazzi schreef:MC-36 is 'n goeie?
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.