Ik weet niet waar je "beetje overdreven" op doelt. Over een beetje liefde hebben voor de nabewerking ?Patrick schreef:Beetje overdreven Polleke...![]()
Alleen de verzadiging uit een foto halen levert gewoon geen mooi beeld op. Zoek even naar betere methoden in je fotobewerkingsprogramma. Ik weet niet wat je gebruikt....
Ik vind wel dat je wat liefde voor de fotografie moet hebben dus ook voor de nabewerking.
Ik schuif niet altijd de verzadiging helemaal naar links toe (das één manier) maar gebruik in photoshop ook wel de color channel waarbij ik hem op monochrome zet om daarna met de kleuren wat te schuiven voor ander z/w tinten.
Wat ik ook altijd doe is een z/w doordrukken (wat ik vroeger in de donkere kamer deed met een kartonnetje , hou ik van)
De foto met de twee boxers heb ik contrastrijker gemaakt en achtergrond waziger gemaakt en doorgedrukt en nog wat dingetjes.
Maar ja , je kan op vele manieren een foto z/w maken en je hebt er waarschijnlijk ook speciale programma'tjes voor.
Het is ook een kwestie van spelen (schilderen) met de foto en het is natuurlijk allemaal persoons gebonden wat jezelf mooi vind.
Ach , misschien ben ik een ouwe lul aan het worden Patrick , die nostalgische herinneringen heeft aan die goeie oude analoge fotografie tijd , toen het nog iets apparts was als je een donkere kamer had en toen fotografie nog een vak en kunstvorm was....s...s..snif