Nikon SB-910
Re: Nikon SB-910
Dan cirkelen er eerdaags genoeg 2dehands SB-900 flitsers rond voor een fractie van de prijs
en die voor 99% het zelfde doet wat een SB-910 kan.
Ik heb nog nergens gelezen waar 'men' nu tegenaan loopt voor waar de SB-910 de betere is......
SB-800 -> SB-900 was een serieuze stap voorwaarts, dit.....mwoah.....
en die voor 99% het zelfde doet wat een SB-910 kan.
Ik heb nog nergens gelezen waar 'men' nu tegenaan loopt voor waar de SB-910 de betere is......
SB-800 -> SB-900 was een serieuze stap voorwaarts, dit.....mwoah.....
Laatst gewijzigd door yellowfish op vr dec 02 2011 10:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Zucht, weer mijn verlanglijstje aanpassen

- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Daar wordt nogal eens anders over gedacht. Ik doe mijn SB-800 echt niet weg. Die kan 95% van wat de SB-900 ook kan, is krachtiger en schiet niet zo snel in de stress als ik eens wat meer van hem vraag.yellowfish schreef:SB-800 -> SB-900 was een serieuze stap voorwaarts, dit.....mwoah.....
De grootste winst die de SB-900 heeft t.o.v. de SB-800 zijn het grotere zoombereik, de verschillende belichtingspatronen en de betere bedieningsinterface. En hij laad wat sneller weer op, maar doet dat liever niet te vaak...
Ik ben blij nu de keuze te hebben welke mee mag in de tas.
Daar stap je wel heel makkelijk snel overheen. die interface v/d SB-800 is ronduit slecht te noemen.Patrick schreef:yellowfish schreef: zijn het grotere zoombereik, de verschillende belichtingspatronen en de betere bedieningsinterface. .
Anders gesteld zijn de SB-800 en SB-900 prijstechnisch veel interessanter dan de 'nieuwe' SB-910.
Wat de SB-910 tot de snelle snack van de week maakt.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Dat is ook de hoofdreden dat ik de SB-900 erbij wilde. Aan de andere kant; tijdens het fotograferen verander ik niet zoveel op de flitsers en wat ik verander gaat prima. Maar enigszins cryptisch is het natuurlijk allemaal wel...yellowfish schreef:Daar stap je wel heel makkelijk snel overheen. die interface v/d SB-800 is ronduit slecht te noemen.

In ieder geval heb ik nu twee hele goede flitsers in bezit. Ik ben blij met beide.
Ik ben er niet om andermans keuzes te bepalen, maar een beetje kritisch mogen we wel blijven.
Ook al daalt de prijs vlot na leverbaar, dan nog blijft een slordige 400 ballen erg veel geld voor
dat hele kleine beetje meer.
Ook al daalt de prijs vlot na leverbaar, dan nog blijft een slordige 400 ballen erg veel geld voor
dat hele kleine beetje meer.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Ik zie net een mailtje van Calumet binnenkomen. Hij is nu al te bestellen en hij schijnt leverbaar te zijn vanaf 15 december...
Wat ik op de SB-800 mis is een snelle optie om de flits uit te zetten, maar de af-hulp wel aan te laten staan. Zit in het menu, maar je bent seconden verder voor dat gelukt is. Tijdens een reportage lastig.Patrick schreef:Dat is ook de hoofdreden dat ik de SB-900 erbij wilde. Aan de andere kant; tijdens het fotograferen verander ik niet zoveel op de flitsers en wat ik verander gaat prima. Maar enigszins cryptisch is het natuurlijk allemaal wel...yellowfish schreef:Daar stap je wel heel makkelijk snel overheen. die interface v/d SB-800 is ronduit slecht te noemen.![]()
In ieder geval heb ik nu twee hele goede flitsers in bezit. Ik ben blij met beide.
Zit zoiets wel op de SB-9(1/0)0? Zou voor mij reden zijn voor een overstap geloof ik...
Ok, Nikon is leuk bezig. Prima. Nu valt mij op dat in bijna geen elke webshop de SB900 meer is te verkrijgen. Is nu overal gewijzigd in de SB900. En laat ik nu denken om nog ergens een paar SB900 goedkoper te kunnen krijgen. Ik vermoed dat er daadwerkelijk is met de oververhitting van de SB900 is. Hebben ze de SB9800 uit de handel genomen?? Ikzelf heb een keer tijdens een reportage 2 min. zonder flits gezeten (genant voor woorden) vanwege oververhitting. Leuke info hierover: Nikon SB-900 Overheating Explanation & Solution (Part 1). Gr. Boy
Daarom ben ik stiekem best blij met de SB-800
.
Kun je niet stellen dat als de flitser echt in de beveiliging schiet dat je dan gewoon te hard aan het flitsen bent? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een situatie meegemaakt waarbij ik 1/1 nodig had / zou willen gebruiken.
Misschien heb ik daarmee geluk gehad natuurlijk!

Kun je niet stellen dat als de flitser echt in de beveiliging schiet dat je dan gewoon te hard aan het flitsen bent? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een situatie meegemaakt waarbij ik 1/1 nodig had / zou willen gebruiken.
Misschien heb ik daarmee geluk gehad natuurlijk!
- Gobert
- Clublid
Je kunt het oververhittingsprobleem aanzienlijk vermideren door gebruik te maken van de externe powerpack.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
Dan blijft de flitskop toch niks koeler? 

- Gobert
- Clublid
Heb je je batterijen wel eens gevoeld naar een actiereportage? Die kunnen echt heet worden. Je houdt met dat externe pack een heleboel warmte buiten de deur.
Als je er dan ook nog een computerventilator op de kop schroeft schroeft, heb je nergens last van.
Als je er dan ook nog een computerventilator op de kop schroeft schroeft, heb je nergens last van.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
Het oververhitings probleem zit 'm inderdaad in de soort baterijen. Penlight (bijv duracel) geven 1,5 v en de recharch geven 1,2 v. Ik heb verschillende recharch geprobeerd en mijn ervaring dat de Eneloop (Sanyo) ver boven de andere uitsteken qua prestaties en prijs. Ik gebruik ze ook in de MD10. Tip voor deze batterijen: nkon.nl (dus ons merk zonder de 'i'.).
De SB-900 vs SB-700 mbt oververhitting... Gewoon even iets luchtigs tussendoor.
http://www.youtube.com/watch?v=ASPWlvNb ... ata_player
Wat dat betreft een welkome vernieuwde versie met de SB-910 lijkt me.
http://www.youtube.com/watch?v=ASPWlvNb ... ata_player
Wat dat betreft een welkome vernieuwde versie met de SB-910 lijkt me.