ijshockey

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: ijshockey

Bericht door Remco v/d Sanden » ma dec 05 2011 11:08 pm

Replay schreef: @Remco,
Ik heb je bewerkingen bekeken maar ik denk dat hier ook een persoonlijke voorkeur bij komt kijken. B.v. het ijs. Dat komt in de bewerking wel heel hard over. Bijna 'overkilled' en de contouren worden daardoor veelal weggeblazen waardoor de foto's de 'realiteit' verliezen.
Hoewel ik eigenlijk nooit foto's bewerk heb ik dat met deze foto's wel moeten doen. Maar ik begrijp wat je bedoelt en zal daar zeker nog eens mee aan de gang gaan.
Uiteraard zijn alle tips welkom.
Natuurlijk draait alles om voorkeur.

De wat harde bewerking komt vooral vanwege de beperking in het afbeeldinkje wat ik even van je heb gebruikt. Is natuurlijk een kleine jpg waarin ik vluchtig iets heb gedaan. In een RAW bestand kan je natuurlijk veel meer doen zonder bepaalde zaken uit proporties te blazen.

Komt goed, ieder z'n smaak gelukkig ;)
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden

yannecinjaere

Re: ijshockey

Bericht door yannecinjaere » di dec 06 2011 1:43 am

Hallo!

Echt leuke foto's en zeer interessant!
Ik heb onlangs een bericht op het forum nagelaten i.v.m. het nemen van foto's tijdens een hockeywedstrijd.
Mijn vriend speelt hier in België bij een ijshockeyploeg (waar ze wel super veel knokken :lol: ) en ik begin meer en meer foto's te nemen tijdens de wedstrijd, wat echt wel geen evidentie is vind ik persoonlijk. In ieder geval rijkt mijn kennis over fotografie nog te weinig ver en mijn lens ook vrees ik (18-105mm). Maar in ieder geval vind ik het echt leuk om er foto's van te maken en ben ik blij als er een foto echt goed gelukt is!

Hier wat voorbeelden, zoals ik al zei, niet teveel van verwachten.. Ben maar een beginner :)

Afbeelding
FOTO 1

Afbeelding
FOTO 2

Nuja, in ieder geval, dit weekend is er op zaterdag EN zondag een wedstrijd, dus ik zal veel kunnen oefenen :)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”