Power Point Presentatie

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
JBD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Power Point Presentatie

Bericht door JBD » vr dec 09 2011 2:28 pm

Tuihanti schreef:Dan had je de vraag niet hoeven te stellen, toch? :wink:
Je hoeft niet te vragen naar kennis die je al hebt. Vragen doe je als je kennis zoekt.
Als je kennis zoekt betekent dat normaal gesproken dat je die kennis op dat moment nog niet hebt. :wink:
Ik haat het wanneer mensen gelijk hebben!!! :twisted: :lol:

oud0001

Bericht door oud0001 » vr dec 09 2011 2:40 pm

Tja, ik zit er ook regelmatig naast en daar heb ik iets van geleerd. :twisted:

Elke keer als ik er naast zit heb ik niet geblunderd maar heb ik een leermoment. :wink:
Daar kan ik alleen maar beter van worden. Dat is dan nooit balen als een ander gelijk heeft. :)

Marwo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Marwo » vr dec 09 2011 2:52 pm

Blacksheep schreef:Ik heb een power Point Presentatie gemaakt en daar wil muziek bij insluiten. Ik weet dat MP3 in PP 2007 niet kan, dus heb ik het omgezet naar Wav. Maar dan zit ik met een te groot bestand. Hoe kan ik het WAV bestand verkleinen om daarna in de PPP in te sluiten? Wie heeft hier ervaring mee?
Van een mp3 een Wav maken en daarna weer terug naar MP3 is niet handig, dat gaat flink ten koste van de kwaliteit.
Een orginele WAV heeft al de toonhoogtes, ook die voor ons niet hoorbaar zijn. Een mp3 is standaard 10x zo klein (128bits)
Later kwam daar de Windows versie bij WMA. Er zijn bergen programma's die de bestanden kunnen coverteren.

Ik weet niet welk programma je gebruikt voor het converteren. NERO wat bij veel mensen geiinstalleerd is kan het ook.
Open de orinele WAV of MP3 en sla hem gewoon op 'als': Kies de extensie WMA voor een windows file.

Maarrrr... ik heb net in PP2007 een MP3 geplaatst en die wordt zonderproblemen afgespeeld... Zowel met automatisch afspelen of handmatig klikken en spelen.... :?
in mijn DoKa zie ik niets...

Marwo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Marwo » vr dec 09 2011 3:10 pm

Afbeelding

oud0001

Bericht door oud0001 » vr dec 09 2011 3:15 pm

Marwo schreef:
Maarrrr... ik heb net in PP2007 een MP3 geplaatst en die wordt zonderproblemen afgespeeld... Zowel met automatisch afspelen of handmatig klikken en spelen.... :?
Als alle codecs aanwezig zijn kan dat.
Als niet alle codecs aanwezig zijn kan het niet.
Net zoals je de codec voor NEF kunt installeren en dan in elke viewer je RAW foto's dan wel kunt bekijken.
Dan nog de vraag of het een uitgeklede versie is of niet etc. Er spelen vele factoren mee.

Je hebt m.b.t. het converteren helemaal gelijk.
Als je een WAV omzet naar MP3 verlies je een deel van het tophoog in het frequentiespectrum van het geluid.
Dat neemt ook de ruimtelijkheid direct uit het geluid en als je te ver comprimeert krijg je allerhande artifacten en aliasing. :wink:

Marwo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Marwo » vr dec 09 2011 3:28 pm

Tuihanti schreef: Als alle codecs aanwezig zijn kan dat.
Als niet alle codecs aanwezig zijn kan het niet.
Net zoals je de codec voor NEF kunt installeren en dan in elke viewer je RAW foto's dan wel kunt bekijken.
Dan nog de vraag of het een uitgeklede versie is of niet etc. Er spelen vele factoren mee.
Klopt helemaal, maar ik ging ervan het gemak wel vanuit dat een computer die PP2007 heeft draaien ook wel de normale/standaard codes heeft.
En dan al helemaal voor MP3's want die maakte ik al op een W95 machine... ;)

oud0001

Bericht door oud0001 » vr dec 09 2011 4:01 pm

Ha ha, dat zou ik ook bijna doen was het niet dat ik al zo veel PC-tjes heb schoongemaakt voor anderen dat ik dat maar niets meer automatisch aanneem. :wink:

JBD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door JBD » vr dec 09 2011 6:31 pm

Het is me gelukt. Nu moet ik alleen nog de fade out zien te vinden in Audacity. Bij de testfiguren, wordt de presentatie automatisch afgespeeld en is de muziek hoorbaar. Wat ik echter heel lelijk vind is het abrubte einde van de muziek, aan het einde van de presentatie. Dus nog even wat onderzoeken :)

oud0001

Bericht door oud0001 » vr dec 09 2011 6:35 pm

Kijk eens door de helpfile. Volgens mij hebben ze ook een FAQ op de Audacity website staan.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”