Anton Pieck Parade Haarlem 10 december 2011
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Anton Pieck Parade Haarlem 10 december 2011
Ik neem in ieder geval de 24-70 en 70-200 mee. Flitser gaat mee. Ik denk maar gewoon de SB-900. Een tweede flitser zie ik mezelf niet zo snel gebruiken. En wie weet m'n AFS 60mm micro mee; lekker compact en loeischerp. Dit alles op een DX camera. Dus wel een veilig idee om ook een hoekje voor de 12-24 in te ruimen. Of is dat vrij zinloos? Arthur?
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Wil het eens proberen met de 85, de 105 en de 50. Is weer eens wat anders
.
En natuurlijk een lampje.....

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
Nu weet ik van mijzelf dat ik niet een van de slimste ben maar welk verschil is er qua instellingen met een kabel of CLS? Beide methode doe je het makkelijkst en snel op de camera. Tuurlijk kan je het ook op je flitser instellen maar persoonlijk vind ik het op de camera makkelijker. Last, met de temperatuur die je morgen hebt lijkt het mij stug dat je de SB-900 in the thermo stand kan krijgen. Vind het wel lekker dat hij iets warm wordt, kan ik tenminste mijn handen aan warmentheshadow schreef:Zo de batterijen zijn opgeladen camera etc gepakt.
Heb inderdaad de grote 2 mee en de 105 DC en had nog ruimte voor een 2e sb900 voor als het te gek word met de warmte.
Met het flitssnoer ben je minder aan het knoeien met de instellingen omdat je de flitser instelt als op de camera.

Groet,
ALE
Psttt... moet ik een SC-29 kabeltje voor je meenemen?
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Hij doet maar zonder, moet ie zijn spullen maar bij elkaar houden :mrgreen:Psttt... moet ik een SC-29 kabeltje voor je meenemen?
Ook een mooie combiWil het eens proberen met de 85, de 105 en de 50. Is weer eens wat anders.

Kroontje
De objectieven die je allemaal mee wil nemen lenen zich erg goed voor straat of candid fotografie. De 12-24mm is een dijk van een objectief echter vind ik persoonlijk dat deze niet echt geschikt is om personen mee vast te leggen. Je moet dan met zoveel zaken rekening houden om de vertekening onder controle te houden (als dat al lukt) en daar heb je met dit soort evenementen de tijd niet voor. Daarom zou ik niet verder gaan dan 35mm. Dat is mijn inziens nog net het uiterste dat acceptabel is zonder echt hinderlijke vertekening.Patrick schreef:.... Dus wel een veilig idee om ook een hoekje voor de 12-24 in te ruimen. Of is dat vrij zinloos? Arthur?
Just my $0,02
ALE
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dan blijft ie thuis. Ik sleep al genoeg... 

ALE
Kroontje
Bedoel je hier mee lager dan 35 mmDaarom zou ik niet verder gaan dan 35mm.
Kroontje
Exact, dus 28, 24, 12mm etc. is niet echt gangbaar om mensen te fotograferen.
CU,
ALE
CU,
ALE
- Robin
- Forumlid
Vind het zelf juist prettig om de instellingen op de flitser aan te passen, maar misschien is dit ook iets wat er in gekropen is in de loop van de tijd.
Als ik optijd ben ga ik nog even bij mijn ouders langs en anders heb ik pech.
Als ik optijd ben ga ik nog even bij mijn ouders langs en anders heb ik pech.
Greetz... Robin
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Gewoon mee door blijven gaan Robin, maakt helemaal niets uit. Het is maar net wat je gewend bent en het eindresultaat, daar gaat het om.theshadow schreef:Vind het zelf juist prettig om de instellingen op de flitser aan te passen,...
CU,
ALE
- Cees
- Forumlid
Je kunt ook parkeren bij IKEA Haarlem en vandaar de trein nemen, ligt langs de A5 bij de Waarderpolder.Patrick schreef:Bij de stations Santpoort Noord of -Zuid, Bloemendaal, Haarlem-Spaarnwoude. Die zijn makkelijk; je bent zo op station Haarlem vanaf daar. Anders zijn er diverse parkeergarages. Je ziet vanzelf borden als je Haarlem binnenrijdt. De Appelaar is het dichts bij, maar vast ook het eerst vol... De Kamp is het beste alternatief daarna.theshadow schreef:Goed plan, al moeten wij wel weer rond 15:30 afslaan.
Waar kan je eigenlijk het beste parkeren?
Zie ook http://www.haarlem.nl/haarlem-a-z/parke ... ergarages/.
Je kan ook een stukje de bus pakken. Dan zijn er nog veel meer plaatsen om te parkeren. Ik controleer dit draadje nog wel een paar keer vanavond. Ik ken Haarlem goed genoeg om daarmee te helpen.
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
- Robin
- Forumlid
Je bedoelt de A200 denk ik Cees?chip54 schreef:
Je kunt ook parkeren bij IKEA Haarlem en vandaar de trein nemen, ligt langs de A5 bij de Waarderpolder.
Heb ondertussen een mooi alternatief gevonden, waarschijnlijk parkeer ik mijn auto in Haarlem-Noord in de Cronje garage en dan kan je op vertoon van je kaartje gratis met de bus richting centrum...
Dit kost de helft van het parkeergeld in vergelijking van de andere garages.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Greetz... Robin
- Cees
- Forumlid
Ik bedoel de weg langs Halfweg en het Rottepolderplein. Als je daar afslaat richting Haarlem, kom je langs de Waarderpolder. Daar is sinds een paar jaar een klein station.
theshadow schreef:Je bedoelt de A200 denk ik Cees?chip54 schreef:
Je kunt ook parkeren bij IKEA Haarlem en vandaar de trein nemen, ligt langs de A5 bij de Waarderpolder.
Heb ondertussen een mooi alternatief gevonden, waarschijnlijk parkeer ik mijn auto in Haarlem-Noord in de Cronje garage en dan kan je op vertoon van je kaartje gratis met de bus richting centrum...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
Problemen met de pendel bus hiervandaanHeb ondertussen een mooi alternatief gevonden, waarschijnlijk parkeer ik mijn auto in Haarlem-Noord in de Cronje garage en dan kan je op vertoon van je kaartje gratis met de bus richting centrum...

Kroontje
- Bak
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Goed alternatief, zeker als je uit het noorden komt. Als je niet vies bent van lopen, daarvandaan is het slechts anderhalve kilometer. Vanaf de uitgang van de parkeergarage rechtsaf richting station. Onder het station door en je bent er al bijna.theshadow schreef:waarschijnlijk parkeer ik mijn auto in Haarlem-Noord in de Cronje garage en dan kan je op vertoon van je kaartje gratis met de bus richting centrum...
Eigenlijk is het vanaf alle parkeergarages goed te belopen, deze is het verste weg.
Ik ga met m'n meissie, maar wellicht zie ik wel ergens een groepje Nikonians voorbijschuiven. Veel plezier in ons mooie Haarlem.