Aan de ketting

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Klein
Forumlid
Forumlid

Aan de ketting

Bericht door Klein » wo dec 07 2011 7:52 pm

Ketting is van de raambrug (ophaalbrug) in Deventer gemaakt met een s3100

Afbeelding

Afbeelding

Goodje

Re: Aan de ketting

Bericht door Goodje » wo dec 07 2011 8:08 pm

Foto 1 vind ik niks vind het erg storend dat de voorgrond zo groot en niet scherp is.
Foto 2 Lijkt Z/W maar zie iets van blauw in de wolken en doet mij persoonlijk ook niks!
Sorry :ugeek:

Peterpan

Bericht door Peterpan » wo dec 07 2011 9:30 pm

Persoonlijk vind ik foto 2 een betere versie,
Foto 1 vind ik niet lekker kijken, was in eerste instantie opzoek naar de scherpte :) Dat heeft natuurlijk ook wel wat.
Ook de het de flits (?) wat voor mij een storend element is
Graag zie ik foto 2 ook eens in kleur.

Edit: Oh..........die is in kleur!
Jammer!!

Loeky

Bericht door Loeky » vr dec 09 2011 9:08 am

Tip voor Foto 2 : Daar kun je nog wat van maken. Heb je Fotoshop Elements ? Want de richtlijnen die ik je nu opgeef worden met dat programma bedoeld. Ga naar verbeteren en kies optie omzetten in zwart-wit. Dan is die blauwe kleur weg.
Nu had je de foto beter schuin getrokken. Wil je hem aantrekkellijker maken trek hem dan schuin. Deze foto leent er zich toe. Ga nadien naar Afbeelding en kies optie transformatie, optie schuintrekken.
Neem de hoekpunt links en trek de ketting naar linker hoek. Neem onderaan rechter hoek en trek onderaan naar rechts. Je beeld komt schuin te staan, klein beetje vervormt, maar geloof me het geeft een meerwaarde aan je foto. (en het mag).
Nadien croppen.
Klaar is kees. Kom het nadien tonen en je zult heel wat positieve reacties ontvangen.

succes ermee.

Klein
Forumlid
Forumlid

Bericht door Klein » vr dec 09 2011 8:36 pm

@Loeky ik ben even met cs5 aan de slag geweest en hieronder is het resultaat Ik moet zeggen het ziet er inderdaad beter uit zo THNX voor je tip

Afbeelding

polleke666

Bericht door polleke666 » vr dec 09 2011 10:33 pm

Goodje schreef:Foto 1 vind ik niks vind het erg storend dat de voorgrond zo groot en niet scherp is.
Foto 2 Lijkt Z/W maar zie iets van blauw in de wolken en doet mij persoonlijk ook niks!
Sorry :ugeek:
Moet het helaas met Goodje eens zijn.
De foto's zijn voor mij totáál oninteressant !
Ze irriteren gewoonweg.
Vreselijke compositie en kleur. :(

Loeky

Bericht door Loeky » za dec 10 2011 12:22 am

Niets aantrekken van negatief commentaar, het komt wel goed,maar het is eigenlijk nog niet helemaal zoals ik het voorstelde :? . Nu staat ie nog te centraal, en komt ie erg saai over. Trek hem schuin. (ook al was ie oorspronkelijk niet zo, dat geeft niet) Neem dus liever als Vertrekpunt het bovenste deel van je ketting. Trekt die bv naar linkerbovenhoek en het onderste stuk trek je naar de linkeronderhoek. Zo trek je de ketting schuin. De foto zal een andere look krijgen, een paar van de bedradingen vallen weg maar dat geeft niet. Die zijn immers overbodig.
Je mag ze zelfs helemaal wegwerken. Zo, krijg je een terugkerende patroon (je ketting) en abstract beeld die de ketting suggereert. Maar wat ik zag is al niet slecht. Met CS5 moet het zeker lukken.
Probeer maar uit. Ik kom weer kijken.
Succes, het wordt wel goed. Misschien nog verre van perfect, maar dat geef niet. Het is een goede oefening en al doende leert men, en nu gaat het erom dat je overgaat van een saai naar minder saaie beeld overgaat en dat je dat ook inziet.

Zie hier wat ik van jou ketting gemaakt heb. Als je wilt dat ik hem weghaal doe ik dat ook.

Afbeelding

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » za dec 10 2011 12:55 am

Goede actie van Loeky, zo kan het dus ook.

polleke666

Bericht door polleke666 » za dec 10 2011 4:53 am

Mijn God...men koopt een bijna niet te betalen foto bewerkings programma waarvan de mogelijkheden ongekend zijn
om een zo enorm slechte , saaie , gewoon spuug lelijke foto nog een beetje op te krikken.
En als dat "opkrikken" (ook door Loeky) dan gebeurd is dan ziet ie er nog vreselijk , saai en ongekend oerlelijk uit.
Wat een kneuterigheid , echt vreselijk. :evil:
Mijn raad voor Klein is dan ook .
Neem eens een goede foto cursus waar je echt iets leert over compositie en foto bewerking.
Als je een programma als CS5 kan betalen kun je waarschijnlijk ook een goede cursus veroorloven.
En dit is geen negatief commentaar maar juist een positieve boost voor Klein om iets aan z'n fotografie te doen.
Laatst gewijzigd door polleke666 op za dec 10 2011 6:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.

polleke666

Bericht door polleke666 » za dec 10 2011 5:43 am

Je kan er ook een wenskaart van maken zonder een CS5
Afbeelding
:D :D :D

Loeky

Bericht door Loeky » za dec 10 2011 7:39 am

Proficiat Polleke, je hebt er ook iets moois van gemaakt. Maar mijn opmerkingen waren nog niet klaar. Ik zou hem nu vertellen en wijzen naar het waarom, een afwijzende reactie tot stand komt op zijn gemaakte foto. Nl. de kwaliteit van zijn foto is inderdaad niet optimaal, en dat kan fotoshop een veel rechttrekken, doch ook weer niet alles. (dat zag je inderdaad onmiddellijk).
Zijn foto vertoont inderdaad ongewenste grovere pixels rond zijn ketting. Kan als oorzaak hebben : dat hij zijn foto teveel heeft moeten aanscherpen ofwel een te grote crop heeft toegepast.
Om dat te voor komen kan hij ter plekke, zijn foto, op grootste formaat, opnieuw nemen en dezelfde bewerkingen verrichten (we hebben immers nu aan de look gewerkt). Of je de ketting nu lelijk vind of niet is een kwestie van smaak. Je hebt trouwens zelf aangetoond wat er zoal met dat het gekozen onderwerp te maken valt.
Dus heeft hij daar niets verkeerd aan gedaan. Het gaat immers om de steeds wederkerende patronen en dat is in de fotografie (abstracte kunst) wel toegelaten. Met of zonder cursus.
Op zijn fouten heb ik nu, op een aanvaardbare manier gewezen. Wat heeft Klein eraan dat je zegt poeh, het trekt op niets. Punt uit andere lijn. Moet ie dan met de blokken gaan spelen ? Of is de boodschap, volg een oerdure cursus, omdat ie CS5 gekocht heeft ? Waarvoor dient deze forum dan ?
CS5 is een goede investering zeker als hij op heel creatieve wijze zou willen werken, al kon het ook goedkoper met Elements. Ook al kent hij nu nog niet alle bewerkingen ervan, wat geeft dat ? Tijd en inspanning zal de kloof immers helen. Een cursus volgen mag en kan ook altijd, maar is niet altijd noodzakelijk.
Zelf heb ik ook reeds veel geleerd, maar ook weer niet alles, dit zonder cursus maar met de hulp van boeken, forums en goedwillige begeleiders en vrienden. Ik beschouw mezelf ook nog als en kleintje. Het kan ook zijn dat ik zelf nadien nog zelf overga naar een cursus op het Academie voor Schone Kunsten (dat doe ik pas als ik denk dat ik inderdaad, talent heb, of nog dieper met de fotografie wil verdergaan, dan wat ik nu ondervind,nl. het plezier beleven aan het fotograferen en mij elke dag te verbeteren).
Skippy heeft het begrepen, wie A zegt moet ook naar B verwijzen, ook hier op het forum. Hij komt hier zijn foto’s tonen en wil weten en denk ik vooral leren, dit op een milde manier als het kan. Als hij nadien alle oefeningen achter de rug heeft. Zal hij en Kan hij een kwaliteitsvolle foto zelf gaan beoordelen en het in beoordelingsforum plaatsen. Ziezo de les is om. Ik kijk nu uit naar de verdere handelingen van Klein.
@ Klein : oefen zoveel je kunt, leer je fototoestel vooral goed kennen en leer samen met je toestel de eigenschappen van je CS5 programma, (Rome werd ook niet op één dag gebouwd),ik kan je verzekeren dat je die in eerste instantie vlugger leert kennen dan je fototoestel. Omdat je in het begin heel wat fouten zult maken en deze zult leren corrigeren. Lees de beginselen van de fotografie tussendoor en kijk vooral veel naar voorbeelden. Kies onderwerpen die je interesseren en ga op zoek in je omgeving. Leer kritisch kijken maar wees toch ook mild met jezelf en anderen.
Neem me niet kwalijk Polleke, mijn reactie is niet echt naar jou gericht, maar ik erger me echt aan het feit dat als men iets afkeurt, er dan ook niets in de plaats wordt gezet, zoals een tip, een voorbeeld of nog wat anders naar keuze, maar het moet steeds een leerproces inhouden, vind ik.
Ook in deze hoek.

polleke666

Bericht door polleke666 » za dec 10 2011 8:25 am

@Loeky
beste Loeky... :mryellow:
Sorry hoor maar wat een lul verhaal zet je hier nou weer neer , toen ik het las moest ik echt lachen. :D :D :D
Zinnen als " Het gaat immers om de steeds wederkerende patronen en dat is in de fotografie (abstracte kunst) wel toegelaten. Met of zonder cursus."
:mryellow: :D :mryellow: :D :mryellow: ik moet echt om je lachen !!!
Niet alleen dat je dingen zit te verdraaien wat ik gezegd heb maar gewoon het vreselijke geleuter van jouw kant...het is triest !
Ik ga dan ook op dit soort geouwehoer niet op in als je het niet erg vind.

jdgraaf
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door jdgraaf » za dec 10 2011 8:35 am

Zit deze post my even te volgen en ja het zijn geen geweldige foto's. Maar polleke....iets met "opbouwende kritieken" ?

Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk
Een berg Nikon spullen....

polleke666

Bericht door polleke666 » za dec 10 2011 8:45 am

jdgraaf schreef:Zit deze post my even te volgen en ja het zijn geen geweldige foto's. Maar polleke....iets met "opbouwende kritieken" ?

Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk
Mijn opbouwende kritiek heb ik al geleverd aan Klein en daar kan Loeky ook nog wat van leren als ie daar voor open sta.
Ik heb van die oerlelijke foto nog iets creatiefs geprobeerd te maken en dat zonder een 800 euro kostend CS5 maar gewoon met gratis Picasa.
En als ik dan zo'n zeik verhaal van Loeky over me heen krijg dan word ik daar niet goed van en moet daar schaterend om lachen.
Waar hebben we het hier in godsnaam over.
Klein schijnt militair te zijn en die moet gewoon fotografisch gedrild worden.
Begin nou eerst eens doormiddel van een apparaat (een digitaal fototoestel) iets moois te maken.
Als je dat kan of in je hebt heb je al die dure bewerkingsprogramma's niet echt nodig.
Zo'n programma is alleen nodig om een al mooie foto net iets mooier te maken en niet bedoeld om van een spuug lelijke foto proberen er nog iets van te maken , omdat het fundament "de foto" al niets is , als je begrijpt wat ik bedoel.
En daarom heb ik Klein aangeraden eerst eens een cursus fotografie te nemen inplaats van dure programma's te kopen.
En dat vind ik vrij opbouwende kritiek.

jdgraaf
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door jdgraaf » za dec 10 2011 9:35 am

@Klein.

Tip voor de volgende keer. Besteed dus iets meer aandacht aan je compositie. Dit kan al een heel eind je foto verbeteren, en voorkom dat je je (ingebouwde) flitser gebruikt met dit soort foto's en dus van die lichtvlekken krijgt op je foto.
Hier had je dus beter een statief kunnen gebruiken, dan kan je door niet te flitsen de foto's toch maken.

Toch vind ik het idee van je heel aardig. Gewoon blijven proberen dus en je foto's blijven tonen op dit forum. :)
Een berg Nikon spullen....

Gesloten

Terug naar “Foto presentaties”