accu D300s
accu D300s
Hallo allemaal
Ik ben van plan een tweede accu voor mijn D300s te kopen.
Nu zie ik op cameraNu.nl dat er ook een niet originele accu te krijgen is (merk Jupio).
Het prijs verschil is 25 euro en dat vind ik nogal wat.
Beide zijn 1500m/amp
Iemand ervaring (goede of slechte) met een niet originele accu ?
Ik ben van plan een tweede accu voor mijn D300s te kopen.
Nu zie ik op cameraNu.nl dat er ook een niet originele accu te krijgen is (merk Jupio).
Het prijs verschil is 25 euro en dat vind ik nogal wat.
Beide zijn 1500m/amp
Iemand ervaring (goede of slechte) met een niet originele accu ?
Re: accu D300s
Jupio is een goed merk en kan je rustig kopen, gaan bij mij net zo lang mee per lading als de originele accu. Heb Jupio en Nikon samen in de batterygrip.
Ik vraag me dan af waarom Nikon z'n prijs niet aanpast als de niet originele even goed is.Een prijs verschil van 25 euro vind ik wel veel.Steven schreef:Jupio is een goed merk en kan je rustig kopen, gaan bij mij net zo lang mee per lading als de originele accu. Heb Jupio en Nikon samen in de batterygrip.
Bedankt voor de info , het word voor mij dus de Jupio.

Ik denk dat vrijwel ieder "A" merk de prijzen zou kunnen verlagen. Al moeten we niet vergeten dat de kosten voor een "A" merk hoger zijn. Ik hoef niets anders meer dan Jupio in ieder geval 

- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Tja, wat is "net zo goed"...
Nikon maakt ze vast niet zelf. Maar hebben vertrouwen in de kwaliteit. En daar betaal jij ook voor. Als je een originele accu in je body hebt en er gebeurt "iets ergs" mee, dan gaan ze dat echt wel oplossen voor je, ook de eventuele schade aan je camera. Als er een ander merk accu in zit doen ze dat natuurlijk niet...

Nikon maakt ze vast niet zelf. Maar hebben vertrouwen in de kwaliteit. En daar betaal jij ook voor. Als je een originele accu in je body hebt en er gebeurt "iets ergs" mee, dan gaan ze dat echt wel oplossen voor je, ook de eventuele schade aan je camera. Als er een ander merk accu in zit doen ze dat natuurlijk niet...
Klopt helemaal, wellicht komen de Jupio's zelfs wel uit dezelfde fabriek. Ik heb geen vrees dat ze kwalitatief minder zijn dan de Nikon variant.Patrick schreef:Tja, wat is "net zo goed"...![]()
Sinds ik me wat ingelezen heb in de productie van LI-ION cellen heb ik dat vertrouwen niet meer. De prijsverschillen tussen matige en goede cellen zijn relatief groot, zodat het met grote productie-aantallen erg interessant is om voor het goedkopere te gaan.
Met neppers heb ik al vaker dan eens één kapotte cel (er zitten er twee in een EN-EL3) gehad.
Met neppers heb ik al vaker dan eens één kapotte cel (er zitten er twee in een EN-EL3) gehad.
Gelukkig zijn de garantievoorwaarden voor Jupio eender als voor die van Nikon bij mijn reseller (FOKA)Tom schreef:Sinds ik me wat ingelezen heb in de productie van LI-ION cellen heb ik dat vertrouwen niet meer. De prijsverschillen tussen matige en goede cellen zijn relatief groot, zodat het met grote productie-aantallen erg interessant is om voor het goedkopere te gaan.
Jupio is in mijn beleving ook geen "B" merk meer. Vergelijk het meer met een "A" merk als Duracell of zo.
Op internet gezocht en op de Conrad site zag ik een Hama accu te koop voor Nikon D300s (ook1500m/amp.) voor 39.99 euro dat is nog een tientje goedkoper dan Jupio.
Dat scheelt dus 35 euro met de originele !
En Hama is toch ook niet echt een slecht merk.
Dat scheelt dus 35 euro met de originele !
En Hama is toch ook niet echt een slecht merk.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Hama maakt zelf natuurlijk geen accu's. De vraag is waar ze ze vandaan halen. De vraag is ook nog eens of ze ze altijd van dezelfde fabrikant kopen.
Je advies is dus begrijp ik Patrick...niet kopen.Patrick schreef:Hama maakt zelf natuurlijk geen accu's. De vraag is waar ze ze vandaan halen. De vraag is ook nog eens of ze ze altijd van dezelfde fabrikant kopen.
Misschien heb je wel gelijk maar het scheelt een hoop geld.
Ik vraag me af wat er in de camera kapot kan gaan als er in de accu iets niet goed gaat.Kortsluiting is natuurlijk nooit goed.
Maar zo slecht zullen de niet originele accu's toch ook weer niet zijn.

Laatst gewijzigd door polleke666 op zo dec 11 2011 9:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Zo ver ga ik nou ook weer niet. Ik wijs alleen even op de zaken waar je rekening mee moet houden in je overwegingen.
Ik heb zelf ook een nepper in m'n grip. Dat durf ik wel aan. De echte gaat ALTIJD in de body. Nu heb ik de camera zo ingesteld dat ie eerst de accu in de grip gebruikt. Dus de nepper wordt veel vaker gebruikt dan de echte en hij doet het geweldig. Geen idee welk merk het is...
Ik heb zelf ook een nepper in m'n grip. Dat durf ik wel aan. De echte gaat ALTIJD in de body. Nu heb ik de camera zo ingesteld dat ie eerst de accu in de grip gebruikt. Dus de nepper wordt veel vaker gebruikt dan de echte en hij doet het geweldig. Geen idee welk merk het is...
Zolang ze niet exploderen is er niets aan de hand. Lees dit maar eens: http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... A-exploded" onclick="window.open(this.href);return false;Steven schreef:Gelukkig zijn de garantievoorwaarden voor Jupio eender als voor die van Nikon bij mijn reseller (FOKA)Tom schreef:Sinds ik me wat ingelezen heb in de productie van LI-ION cellen heb ik dat vertrouwen niet meer. De prijsverschillen tussen matige en goede cellen zijn relatief groot, zodat het met grote productie-aantallen erg interessant is om voor het goedkopere te gaan.
Jupio is in mijn beleving ook geen "B" merk meer. Vergelijk het meer met een "A" merk als Duracell of zo.
De 18650 is wel wat groter dan een (van de twee) 14500's die in een EN-EL3 zitten, maar je krijgt een idee.
Ik wil wel even onderstrepen dat de kans dat dit met je nep-accu gebeurt niet heel groot is! Heel erg klein eerder. Ik wil alleen aangeven dat er meer kan gebeuren dan schade aan de camera.
Over de li-ion cellen: deze worden maar bij een paar fabrieken geproduceerd. Na productie wordt de kwaliteit van de cel bepaald, en daar hangt een prijs (en eventueel een merk, of koper) aan. Mocht je de fabrikant kunnen achterhalen, heb je dus nog niet altijd zekerheid.
Tot slot: stel dat je 3 tientjes bespaart. Hoeveel procent is dat van je totale uitrusting?

- henkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb al jaren een Hama batterij in de D50. Hij past niet in de D700 maar verder is het een met Nikon-batterijen vergelijkbaar product.
Sterker nog: de geschiedenis is dat de EN-EL3 van m'n D50 werd teruggeroepen door Nikon waardoor ik weken zonder batterij kwam te zitten. Toen maar een Hama gekocht.
Vervolgens kwam er een EN-EL3e terug van Nikon. Hartelijk dank. Want die past ook in de D700
Groet, Henk.
Sterker nog: de geschiedenis is dat de EN-EL3 van m'n D50 werd teruggeroepen door Nikon waardoor ik weken zonder batterij kwam te zitten. Toen maar een Hama gekocht.
Vervolgens kwam er een EN-EL3e terug van Nikon. Hartelijk dank. Want die past ook in de D700
Groet, Henk.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Een originele accu is natuurlijk altijd beter denk ik.Tom schreef:Zolang ze niet exploderen is er niets aan de hand. Lees dit maar eens: http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... A-exploded" onclick="window.open(this.href);return false;Steven schreef:Gelukkig zijn de garantievoorwaarden voor Jupio eender als voor die van Nikon bij mijn reseller (FOKA)Tom schreef:Sinds ik me wat ingelezen heb in de productie van LI-ION cellen heb ik dat vertrouwen niet meer. De prijsverschillen tussen matige en goede cellen zijn relatief groot, zodat het met grote productie-aantallen erg interessant is om voor het goedkopere te gaan.
De 18650 is wel wat groter dan een (van de twee) 14500's die in een EN-EL3 zitten, maar je krijgt een idee.
Ik wil wel even onderstrepen dat de kans dat dit met je nep-accu gebeurt niet heel groot is! Heel erg klein eerder. Ik wil alleen aangeven dat er meer kan gebeuren dan schade aan de camera.
Over de li-ion cellen: deze worden maar bij een paar fabrieken geproduceerd. Na productie wordt de kwaliteit van de cel bepaald, en daar hangt een prijs (en eventueel een merk, of koper) aan. Mocht je de fabrikant kunnen achterhalen, heb je dus nog niet altijd zekerheid.
Tot slot: stel dat je 3 tientjes bespaart. Hoeveel procent is dat van je totale uitrusting?
Maar 3 tientjes vind ik toch wel een groot prijs vershil tussen origineel en niet origineel , kan ik toch mooi een extra geheugenkaart voor kopen.