Hallo medeforummers,
Ik heb een aantal bladzijden van deze topic doorgelezen maar ik vind het jammer dat er niet een apart topic is over reacties op fotoboeken. Als het er wel is dan hoor ik het graag.
Nu weet ik wel dat het voor iedereen anders is wat je wel en niet goed of duidelijk vindt.
Er wordt hier erg vaak gereageerd met links die verwijzen naar een boek of website.
Ik vind het prettig om een echt boek in handen te hebben als naslagwerk.
Inmiddels heb ik mijn 1e cursus afgerond en morgenavond nog de uitslag van de fotowedstrijd en certificaatuitreiking.
Om terug te komen op de boeken, heeft er iemand ervaring met de boeken van Scot Kelby?
Ik kan helaas niet veel boeken inzien omdat ik op Curaçao woon, deze wel gezien in het engels en zag er wel duidelijk uit.
Ik weet dat je door ervaring moet leren maar vind het toch wel prettig als je daar een beetje bij geholpen wordt.
Als het zo is dat ik de zoveelste ben die dezelfde vraag stelt dan hoor ik dat vast snel genoeg................
Welk boek een aanrader?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Re: Welk boek een aanrader?
De vraag is natuurlijk wat je wil leren.
Er zijn honderden boeken.
Scott Kelby is erg goed met zijn software boeken over Lightroom en Photoshop.
Een goed naslagwerk is de fotografie bijbel van Michael Freeman, nadeel is dat het als leerboek niet echt fijn leest, en ook maar een beperkte diepgang heeft. Maar het is een ideaal boek als je weten hoe iets ook alweer in elkaar zat, of een begrip tegen komt dat je niet kent.
Maar wil je echt iets leren, dan kan je beter een onderwerp kiezen waarover je iets wil weten, en daarover een boek gaan zoeken. Fotografie is te breed, om alles in één boek te stoppen.
Er zijn honderden boeken.
Scott Kelby is erg goed met zijn software boeken over Lightroom en Photoshop.
Een goed naslagwerk is de fotografie bijbel van Michael Freeman, nadeel is dat het als leerboek niet echt fijn leest, en ook maar een beperkte diepgang heeft. Maar het is een ideaal boek als je weten hoe iets ook alweer in elkaar zat, of een begrip tegen komt dat je niet kent.
Maar wil je echt iets leren, dan kan je beter een onderwerp kiezen waarover je iets wil weten, en daarover een boek gaan zoeken. Fotografie is te breed, om alles in één boek te stoppen.
Scott Kelby's Digitale fotografie boek
Beschrijving
Dit boek is een bundeling van de drie bestsellers van Scott Kelby over digitale fotografie.
Het ging mij om dit boek, en het gaat mij in eerste instantie om zoveel mogelijk verschillende antwoorden, ik denk dat je na een tijdje pas kunt beslissen wat je het meeste ligt en waar je voorkeur naar uitgaat.
In ieder geval bedankt voor je reactie, ik zal ook eens op zoek gaan naar het boek van Michael Freeman.
Beschrijving
Dit boek is een bundeling van de drie bestsellers van Scott Kelby over digitale fotografie.
Het ging mij om dit boek, en het gaat mij in eerste instantie om zoveel mogelijk verschillende antwoorden, ik denk dat je na een tijdje pas kunt beslissen wat je het meeste ligt en waar je voorkeur naar uitgaat.
In ieder geval bedankt voor je reactie, ik zal ook eens op zoek gaan naar het boek van Michael Freeman.
- MauritsD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Sinterklaas heeft mij dit boek gegeven en ik vind het prachtig!liesbeth schreef:Scott Kelby's Digitale fotografie boek
Beschrijving
Elke bladzijde 1 onderwerp/tip.
Hoe verder je door het boek gaat hoe interessanter ik het vind worden: veel echte fotografie-tips en steeds minder instellingen/apparatuur.
Boeiende hoofdstukken over o.a. landschap/portret/bruidsreportage/etc.
Het laatste hoofdstuk beschrijft zo'n 42 situaties/voorbeeldfoto's en hoe je zo'n resultaat kan maken.
Een aanrader!
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Danki, voor je enthousiaste reactie, de reviews op bol.com zijn ook heel lovend!