Dickens in Bronkhorst - 17 en 18 december 2011
En wie Deventer te druk vindt, kan ook hier naar toe.
Bronkhorst, het kleinste stadje van Nederland, staat in het weekeinde van 17 en 18 december opnieuw in het teken van de beroemde schrijver Charles Dickens. Reis terug in de tijd en stap in de wereld van schoorsteenvegers, straatschoffies en welgestelde heren. En wie geluk heeft komt zelfs Ebenezer Scrooge in levende lijve tegen.
Tijdens het jaarlijkse festival ‘Dickens in Bronkhorst’ wordt de klok ongeveer tweehonderd jaar teruggedraaid. De inwoners van Bronkhorst hebben zich gehuld in de kleding van die tijd. In het Gelderse stadje zijn tal van activiteiten georganiseerd die de gasten in kerststemming brengen. En uiteraard is er het wereldberoemde verhaal ‘A Christmas Carol’ van Charles Dickens. In de kapel wordt dit verhaal van Dickens opgevoerd. Dit jaar is dat al weer voor de 22ste keer. De poppenvoorstelling is een initiatief van Peter en Lidy Noort en hun kinderen Bart, Marjoleine en Wouter. Alle attributen die tijdens het spel worden gebruikt, zijn door henzelf en enthousiaste vrienden ontworpen en gemaakt: 36 poppen, de kast, de vele decors en de attributen.
In het Dickensmuseum zijn prachtige beelden te zien van de Britse schrijver en tal van zijn verhalen. In het theater wordt op 17 en 18 december het verhaal over Ebenezer Scrooge door Sjef de Jong verteld en getoond met toneelspel.
Groet,
ALE
Bronkhorst, het kleinste stadje van Nederland, staat in het weekeinde van 17 en 18 december opnieuw in het teken van de beroemde schrijver Charles Dickens. Reis terug in de tijd en stap in de wereld van schoorsteenvegers, straatschoffies en welgestelde heren. En wie geluk heeft komt zelfs Ebenezer Scrooge in levende lijve tegen.
Tijdens het jaarlijkse festival ‘Dickens in Bronkhorst’ wordt de klok ongeveer tweehonderd jaar teruggedraaid. De inwoners van Bronkhorst hebben zich gehuld in de kleding van die tijd. In het Gelderse stadje zijn tal van activiteiten georganiseerd die de gasten in kerststemming brengen. En uiteraard is er het wereldberoemde verhaal ‘A Christmas Carol’ van Charles Dickens. In de kapel wordt dit verhaal van Dickens opgevoerd. Dit jaar is dat al weer voor de 22ste keer. De poppenvoorstelling is een initiatief van Peter en Lidy Noort en hun kinderen Bart, Marjoleine en Wouter. Alle attributen die tijdens het spel worden gebruikt, zijn door henzelf en enthousiaste vrienden ontworpen en gemaakt: 36 poppen, de kast, de vele decors en de attributen.
In het Dickensmuseum zijn prachtige beelden te zien van de Britse schrijver en tal van zijn verhalen. In het theater wordt op 17 en 18 december het verhaal over Ebenezer Scrooge door Sjef de Jong verteld en getoond met toneelspel.
Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Dickens in Bronkhorst - 17 en 18 december 2011
Volgens Wikipedia ligt het in Brabant. Of heb ik dan de verkeerde?ALE schreef:In het Gelderse stadje zijn...
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Volgens mijn wikipedia kan het allebei:Patrick schreef:Volgens Wikipedia ligt het in Brabant. Of heb ik dan de verkeerde?ALE schreef:In het Gelderse stadje zijn...
Bronkhorst kan verwijzen naar:
Bronkhorst (plaats), een stadje in Gelderland
Bronckhorst, de gemeente waarin Bronkhorst ligt
Bronkhorst (Woudrichem) een buurtschap in Noord-Brabant
Ik gok er op dat het in dit geval wel Gelderland zal zijn.
groeten,
Dick
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Neem wel aan dat het hier, net als in Deventer, flink druk is.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Dit is Bronkhorst in Gelderland. Tja, of het hier ook druk is.... One way to find out 
Cheers,
ALE

Cheers,
ALE
volgens google maps ligt het echt in de middle of niks.... wel jammer aangezien ik aangewezen ben op de trein en bus 

Ja, Bronkhorst is het kleinste stadje van Nederland. Het zal niet eenvoudig zijn om daar met het o.v.v. te komen, maar niet onmogelijk. Daarentegen is Deventer wel makkelijk te doen met het o.v.v......Misschien kun je met iemand meerijden?
Groet,
ALE
Groet,
ALE
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Lijkt me leuk. Is het trouwens net zoiets als a.s zaterdag in Haarlem?
Durf ik niet te zeggen, ik ben hier nog niet geweest. Haarlem is aardig groot maar niets in vergelijk met Deventer. Daar spelen zo'n 900 mensen de act. Ik verwacht in Bronkhorst dat er echt veel, maar dan ook veel minder acteurs spelen. Maar zeker weten doe ik dit dus niet!
Cheers,
ALE
Cheers,
ALE
Stom, had er nog nooit vangehoord! Dit is bij mij om de hoek, met het veer over en ik ben er.
Brummen is met de trein bereikbaar, helaas is het vanaf het station naar t veer te ver om te lopen, bussen hebben we hier niet, de buurtbus daargelaten
Bronkhorst zelf is erg mooi en vooral oud gebleven!
Gr. Alex
Brummen is met de trein bereikbaar, helaas is het vanaf het station naar t veer te ver om te lopen, bussen hebben we hier niet, de buurtbus daargelaten

Bronkhorst zelf is erg mooi en vooral oud gebleven!
Gr. Alex
misschien wordt het voor mij dan toch eens tijd om zn roze kaartje te gaan behalen, en als ik at eenmaal heb een aluminium bak met 2 stoelen en 4 wielen aanschaffen. Kom ik tenminste nog eens ergens 

Als het een beetje weer is stap ik morgen ook op het veer..
Zondag evt. herkansing ivm het weer..
Zondag evt. herkansing ivm het weer..
Persoonlijk vond ik het erg tegenvallen. Aankleding van het geheel vond ik maar zozo, moderne partytenten, auto's (van bewoners) in het centrum, etc. Erg jammer, want Bronkhorst zelf is oud, knus perfect voor zo'n tafereeltje. Aantal deelnemers was niet zo groot maar dat was te verwachten.
Alex
Alex
Dat je zonder kan leven moet er niet aan denken, heb voor woon werk verkeer ruim 15 jaar met de gele banaan gereist maar daarnaast zonder auto!SuzieQ schreef:misschien wordt het voor mij dan toch eens tijd om zn roze kaartje te gaan behalen, en als ik at eenmaal heb een aluminium bak met 2 stoelen en 4 wielen aanschaffen. Kom ik tenminste nog eens ergens

Buiten dat is het de makkelijkste kaart zowel voor rijden en als ID.
Als je niet anders bent gewend is het niet zo moeilijk, en ik woon aan de kop van de randstad, binnen 30 min ben in in het centrum van Amsterdam, en naar het werk kan ik kruipend redden joh, das voor mij nog geen 500 meter (hoezo ik ben heus niet verwend hoor) En bovendien ben ik mega groen met mijn stalen ros!Goodje schreef: Dat je zonder kan leven moet er niet aan denken, heb voor woon werk verkeer ruim 15 jaar met de gele banaan gereist maar daarnaast zonder auto!
Buiten dat is het de makkelijkste kaart zowel voor rijden en als ID.