Dansvoorstelling in theater

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
weaponar

Dansvoorstelling in theater

Bericht door weaponar » za dec 17 2011 7:48 pm

Een aantal maanden terug was ik gevraagd om voor een dansgroep met 450 leden de foto's te maken.

Heb er toen ook bij vermeld dat het voor mij ook de 1e keer was, foto's maken in een theater.

Met iets meer als een jaar fotografie ervaring heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb de foto's gemaakt.
Het was voor mij vooral de bedoeling om individuele foto's te maken (verkoop)

Hieronder een aantal foto's:

1. Niet flitsen!
Afbeelding

2. Leuke kleding hadden ze aan
Afbeelding

3. Mooie blauwe belichting
Afbeelding

4. De selectie van de dansgroep
Afbeelding

Kritiek is welkom, weet zelf al wel dat ik een aantal dingetjes misschien iets anders had moeten doen, maar daar leer ik weer van hé

PvGessel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Dansvoorstelling in theater

Bericht door PvGessel » za dec 17 2011 8:03 pm

Leuke foto's. Voor de eerste keer valt het allemaal niet mee maar je hebt toch je best gedaan. Wat ik ervan kan zeggen, als amateur zijnde, bij foto 2 een kortere sluitertijd nemen, zie beweging aan de hand. Als je moet flitsen probeer dan te " bouncen" dus kop van flitser naar het plafond draaien. Je heft dan de harde schaduw grotendeels op. Kleuren lijken me iets te overdreven. Verder best leuk vooral de expressie op de gezichten van de dansers.
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.

weaponar

Bericht door weaponar » zo dec 18 2011 12:00 pm

Dat van de schaduw weet ik..... Alleen had geen plafond om 'tegen aan' te flitsen..... Jaa,,,, 5 meter hoog

B.Olthof

Bericht door B.Olthof » zo dec 18 2011 11:42 pm

Dapper en leerzaam. In ieder geval kleurrijk. Als het theater goed verlicht is kan je ook proberen om zonder flits gebruik te maken van de aanwezige spotlights. Flitsen is nog een vak apart, ik zou meer gespreid flitsen = minder schaduw. Ook bij eerste foto flits op handen. Qua compositie had ik dan wel wat van het gezicht willen zien. Qua compositie vind ik dat roze been onder het kruis te suggestief. Veel plezier.

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » ma dec 19 2011 11:14 pm

Voor de eerste keer zeker niet slecht.
Ik weet niet of je de ruimte had om andere posities in te nemen, maar zo ja, dan moet je even je achtergronden in de gaten houden.
Nu zie je wat storende dingen, die wellicht beter hadden gekunt.
Met timing zou je daar wellicht ook betere resultaten mee kunnen krijgen.
Alhoewel ik begrijp dat het niet mee zal vallen met een dansgroep.
De laatste foto is voor mij de favoriet.

Vrgr
Tiny

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”