D300 scherpstelling
Re: D300 scherpstelling
Je moet wel ook contactreiniger gebruiken, niet alleen een doekje.
Tja, afgezien van heel hard "EN NU IS HET AFGELOPEN!" in de zoeker roepen weet ik het ook niet verder.
Tja, afgezien van heel hard "EN NU IS HET AFGELOPEN!" in de zoeker roepen weet ik het ook niet verder.
bedankt ,ga het nog wel met contactreiniger proberen, en als dat niks wordt,dan maar opsturen naar Nikon!!
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Stelt hij in Liveview wel scherp?
Al eens een totale reset gedaan?
Al eens een totale reset gedaan?
kan er geen vlek op de sensor of spiegel zitten had ik ook en toen stelde hij niet meer scherp ik heb de nikon D 300 s na schoonmaken was het beter en stelde hij weer scherp
al vond ik de foto`s nooit echt naar mijn zin totdat mijn nikor 18-200 vrlll niet meer reageerde opgestuurd en toen hij gemaakt was was er geen vuiltje meer an de lucht en maakt hij prachtige foto`s heeft dus ook in de lens gezeten
al vond ik de foto`s nooit echt naar mijn zin totdat mijn nikor 18-200 vrlll niet meer reageerde opgestuurd en toen hij gemaakt was was er geen vuiltje meer an de lucht en maakt hij prachtige foto`s heeft dus ook in de lens gezeten
Heb ik heel soms ook met mijn D300s. De enige (snelle) oplossing lijkt dan te zijn: accu's er even uit. Een structurele oplossing heb ik nog niet.Danny T schreef:Heb een klein probleempje, mijn D300, stelt niet meer scherp,soms 1x en dan niet meer
, ik heb de contactjes al schoongemaakt,snap er niks van, kan in de instellingen ook niks vekeerds vinden, wie weet er iets op?????
zo, nou had hem opgestuurd naar Nikon , en kreeg vandaag bericht terug dat ie niet meer te herstellen is ,ivm waterschade, hij was al eerder daar geweest met hetzelfde probleem, bij de vorige eigenaar dus, ik heb de camera via marktplaats gekocht, en was mij niet verteld dat ie voor reparatie is geweest. dus dat is lekker dan ,zit ik met een kapotte camera en mag ook nikon nog betalen voor onderzoek!!!,
wilde het effe laten weten , groet
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dat is zeker wel een tegenvaller
Het is echter wel een nare bijkomstigheid van het kopen via marktplaats e.a. dat er een zeker risico inzit.
9 keer gaat het goed, de 10e keer gaat het fout.

Het is echter wel een nare bijkomstigheid van het kopen via marktplaats e.a. dat er een zeker risico inzit.
9 keer gaat het goed, de 10e keer gaat het fout.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
- Thor
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik zou zeker verhaal halen bij de vorige eigenaar, indien mogelijk. Als het je niet verteld is is het gewoon oplichting!
Maar het blijft een forse domper,

Maar het blijft een forse domper,

met de groeten uit Lelystad
Nikon D300s Nikkor 16-85 / 18-200 / 70-300 Samyang 85:1.4 Nikon SB600 D70/D60/P600/S3500 & FZ1000
Nikon D300s Nikkor 16-85 / 18-200 / 70-300 Samyang 85:1.4 Nikon SB600 D70/D60/P600/S3500 & FZ1000
- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
Danny,Danny T schreef:zo, nou had hem opgestuurd naar Nikon , en kreeg vandaag bericht terug dat ie niet meer te herstellen is ,ivm waterschade, hij was al eerder daar geweest met hetzelfde probleem, bij de vorige eigenaar dus, ik heb de camera via marktplaats gekocht, en was mij niet verteld dat ie voor reparatie is geweest. dus dat is lekker dan ,zit ik met een kapotte camera en mag ook nikon nog betalen voor onderzoek!!!,
Echt kl....n dit.
Je geeft aan hij is daar al eerder geweest voor hetzelfde probleem. Betekent dit dan dat hij ook toen niet is gerepareerd? En heeft de vorige eigenaar hem dus te "drogen" gelegd en toen aan jouw verkocht?
Ik weet niet hoeveel tijd heeft gezeten tussen het moment van jouw aankoop, je eerste probleem en zijn aanbieden aan Nikon.
Je kunt vast nog wel via Nikon achterhalen wanneer hij daar is geweest met de vaststelling van het probleem en het meest sluitende zou zijn wanneer je de verzend/adres gegevens van de eigenaar via Nikon kunt ontvangen. Je weet ongetwijfeld wanneer je hem hebt gekocht. Ik kan mij voorstellen dat je met deze informatie in de hand eens langs een politie bureau loopt om te kijken of je aangifte van oplichting kan doen. Want daar lijkt het verdacht veel op. Je bent, zo lijkt het, willens en wetens belazerd.
Ik zou het er in ieder geval (nog)niet bij laten zitten.
Laatst gewijzigd door jan op wo jan 18 2012 1:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
+1jan schreef:Danny,Danny T schreef:zo, nou had hem opgestuurd naar Nikon , en kreeg vandaag bericht terug dat ie niet meer te herstellen is ,ivm waterschade, hij was al eerder daar geweest met hetzelfde probleem, bij de vorige eigenaar dus, ik heb de camera via marktplaats gekocht, en was mij niet verteld dat ie voor reparatie is geweest. dus dat is lekker dan ,zit ik met een kapotte camera en mag ook nikon nog betalen voor onderzoek!!!,
Echt kl....n dit.
Je geeft aan hij is daar al eerder geweest voor hetzelfde probleem. Betekent dit dan dat hij ook toen niet is gerepareerd? En heeft de vorige eigenaar hem dus te "drogen" gelegd en toen aan jouw verkocht?
Je kunt vast nog wel via Nikon achterhalen wanneer hij daar is geweest met de vaststelling van het probleem en het meest sluitende zou zijn wanneer je de verzend/adres gegevens van de eigenaar via Nikon kunt ontvangen. Je weet ongetwijfeld wanneer je hem hebt gekocht. Ik kan mij voorstellen dat je met deze informatie in de hand eens langs een politie bureau loopt om te kijken of je aangifte van oplichting kan doen. Want daar lijkt het verdacht veel op. Je bent, zo lijkt het, willens en wetens belazerd.
Ik zou het er in ieder geval (nog)niet bij laten zitten.
Klik geval met verschillende vergrootglazen,
op een stokje,
met een lampje om bij te lichten
...........
op een stokje,
met een lampje om bij te lichten
...........
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- fransST
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Onder oplichting wordt iets anders verstaan in het Wetboek van Strafrecht.
In dit geval is het een civiele zaak, er is namelijk een verborgen gebrek wat niet eenvoudig door de koper had kunnen waargenomen worden EN de verkoper heeft er niets over gezegd.
Mogelijk dat men bij Nikon kan aangeven of dit mankement veroorzaakt is door de schade waarvoor de vorige eigenaar de camera ter reparatie heeft aangeboden.
Indien ja KUN je volgens mij een deel van de aankoopprijs bij de verkoper proberen terug te vorderen ( in theorie /conform het Burgerlijk Wetboek) OF - als je deze camera nog niet lang hebt- op grond van dit verborgen gebrek de koop ongedaan maken.
Google maar eens op "verborgen gebrek".
Frans.
In dit geval is het een civiele zaak, er is namelijk een verborgen gebrek wat niet eenvoudig door de koper had kunnen waargenomen worden EN de verkoper heeft er niets over gezegd.
Mogelijk dat men bij Nikon kan aangeven of dit mankement veroorzaakt is door de schade waarvoor de vorige eigenaar de camera ter reparatie heeft aangeboden.
Indien ja KUN je volgens mij een deel van de aankoopprijs bij de verkoper proberen terug te vorderen ( in theorie /conform het Burgerlijk Wetboek) OF - als je deze camera nog niet lang hebt- op grond van dit verborgen gebrek de koop ongedaan maken.
Google maar eens op "verborgen gebrek".
Frans.
D5600+ Nikkor AF-S 18-200 1:3.5 - 5.6 G VRII ED + Nikkor AF-S micro 85 1:3.5 G ED + SB 600
- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
DannyT,
Heeft e.e.a. nog een vervolg gekregen?
Heeft e.e.a. nog een vervolg gekregen?
Jan