Sigma of Nikkor tele?

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Plaats reactie
Roger38

Sigma of Nikkor tele?

Bericht door Roger38 » vr jul 07 2006 10:37 am

Nu Zaterdag wil ik bij Konijnenberg één van beide lenzen kopen voor mijn D50:
De Sigma 70-200/2.8 EX Apo HSM of de Nikkor AF-D 80-200/2.8. Over beide lenzen hoor ik goede verhalen, het verschil in prijs bedraagt zo'n 100 in het voordeel van de Sigma en de Sigma heeft iets meer bereik naar beneden toe. De Nikkor zou weer beter gebouwd zijn en veel sneller focussen dan de Sigma
Als vervanger van de kitlens heb ik gekozen voor de Sigma 18-50/2.8 EX DC.

Welke is nu de juiste/betere in het telebereik? Mijn eigen gevoel zegt de Nikkor.

Ik dacht eerst nog aan de Nikkor 70-200/2.8 VR maar die vindt toch wat aan de dure kant.

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door roel » vr jul 07 2006 5:41 pm

Als ik jou was, zou ik aanstaande zaterdag beide lenzen uitproberen (verschillende opnamen binnen en buiten) en nog niet gelijk één van twee kopen. Eerst de foto's goed bekijken op het scherm en eventueel laten afdrukken. Als je dan de kwaliteit van de foto's koppelt aan "het gevoel" dat je met de lenzen hebt wat werking betreft, dan kun je een goede keuze maken. En... als je zaterdag gelijk een keuze wilt maken, dan zou ik voor de Nikkor gaan. Dat is zeker een fantastische lens, met zeer goede reputatie en een tamelijk vaste marktwaarde.

Karel Giesen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Karel Giesen » za jul 08 2006 2:04 am

Roger,

Veel van mijn mislukte foto's heb ik te danken aan onscherpte. Niet omdat ik zo extreem bibber, maar omdat de autofocus 'nog niet klaar was met zijn werk'. Behalve als je alleen maar statische beelden maakt is een snelle autofocus erg belangrijk. Dat is trouwens niet alleen afhankelijk van de lens, maar ook van de camera.

groet,

Karel

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » za jul 08 2006 7:42 am

Als je voor een ander merk dan Nikon gaat, dan weet je dat er altijd iets beters op je camera past.

Ik kan me zelf een ander merk dan Nikon niet veroorloven, Je moet te veel afschrijven op de aanschaf prijs. Dat maakt het geheel veel te duur.

Een intussen gewoon 80-200 obejctief is zeer goed tweedehands te koop. Veel mensen hebben de opvolger 70-200 aangeschaft.

Binnenkort is er een fotografica beurs in Doesburg. Op de site staat wanneer. Neem je camera mee en probeer van alles.

http://www.nikon-club-nederland.nl/agenda_overig.php
Laatst gewijzigd door Hans Braakhuis op zo jul 09 2006 9:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Roger38

Bericht door Roger38 » za jul 08 2006 3:22 pm

Ik heb inmiddels de Nikkor 80-200mm/2.8 in huis, een dijk van een lens. Echt megagoed gebouwd, zwaar en supersnel, heb er net ff mee gespeeld op mijn D50. Hier ga ik veel plezier aan beleven. Ik heb de Sigma ook in mijn handen gehad maar die voelde lang niet zo robust en zwaar aan als de Nikkor.

Ik heb me meteen laten informeren over een macrolens en de Nikkor AF-D 105mm/2.8D met VR Micro gekocht
Ook hier ga ik veel plezier aan beleven.

Al met al een zeer grote uitgave maar jarenlang plezier.

Mark D

Bericht door Mark D » zo jul 09 2006 10:43 am

Supersetje Roger! I'k zou willen dat ze bij mij in de tas zaten! :D Veel plezier ermee!

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”