Hou me op de hoogte, ben benieuwd

Wat ik je ook als tip mee kan geven: Laad je accu niet een dag van te voren op, maar 'gelijk' na het fotograferen. Het is voor zo'n accu veel beter voor zijn levensduur als 'ie vol is, in plaats van leegKirstenLindeboom schreef:Ik was dus van plan om vanmiddag te gaan. Ik was d'r helemaal klaar voor, schoenen al aan..
Dacht ik ineens: is mijn accu nog wel vol genoeg? Dus ik kijken, en nee.. Accu was bijna leeg.
Dit is nu al de 2e keer dat het me overkomt. Ik moet echt gewoon mezelf aan gaan wennen om een dag van te voren te controleren of de accu nog wel genoeg opgeladen is. Natuurlijk ontzettend dom van me.. Echt heel erg dom..
En misschien bestel ik binnenkort toch maar eens een 2e accu, is nooit weg.
4 Accu's met een D3x? Dat zijn toch van die grote dingen? Ik dacht dat ie iets van 2000 foto's per stuk moesten halen per lading...wblink schreef:Ik gebruik altijd minimaal 3-4 accu's,afhankelijk van de camera.
D3x: 4 accu's (je kunt er 2 tegelijk opladen, maar dat duurt even).
Mij is destijds verteld dat het beter was om accu's niet steeds volgeladen te houden, want dat zou het geheugen van de batterij kunnen beschadigen.JeePee schreef: Wat ik je ook als tip mee kan geven: Laad je accu niet een dag van te voren op, maar 'gelijk' na het fotograferen. Het is voor zo'n accu veel beter voor zijn levensduur als 'ie vol is, in plaats van leeg
Dat klopt wel zo'n beetje. Veel displaywerk kost echter VEEL meer stroom: 1 avond/nacht Noorderlicht met een 200 foto's accu half leeg. (was ook wel wat koud)Patrick schreef:4 Accu's met een D3x? Dat zijn toch van die grote dingen? Ik dacht dat ie iets van 2000 foto's per stuk moesten halen per lading...wblink schreef:Ik gebruik altijd minimaal 3-4 accu's,afhankelijk van de camera.
D3x: 4 accu's (je kunt er 2 tegelijk opladen, maar dat duurt even).
Helaas hebben batterijen geen geheugen (kon je ze gebruiken als RAMEdwinKort schreef:Mij is destijds verteld dat het beter was om accu's niet steeds volgeladen te houden, want dat zou het geheugen van de batterij kunnen beschadigen.JeePee schreef: Wat ik je ook als tip mee kan geven: Laad je accu niet een dag van te voren op, maar 'gelijk' na het fotograferen. Het is voor zo'n accu veel beter voor zijn levensduur als 'ie vol is, in plaats van leeg